۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۹
کد خبر: ۳۰۰۳۷۳
آیت الله حسینی بوشهری تأکید کرد؛

استکبار ستیزی پیام مهم شهیدان به ملت است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه به شاخصه­های ماندگاری نام شهیدان در تاریخ اشاره کرد و گفت: شهدا با هدف ظلم‌ستیزی، استکبارستیزی در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافتند و همین امر سبب شده است نام‌ها در تاریخ جاویدان شود.
آيت الله حسيني بوشهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، پنجشنبه شب در یادواره 56 شهید مدرسه علمیه رسالت به تبیین ضرورت برگزاری همایش‌ها و بزرگداشت برای شهیدان پرداخت و گفت: مردم برای شهیدان احترام و قداست قائل هستند و آنها دارای ویژگی منحصر به فردی بودند که سبب شده است که نام آن‌ها در تاریخ ماندگار و جاودان بماند.

  

 آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه نخستین علت برای قداست شهیدان هدف متعالی آن‌ها بوده است، افزود: شهدا با هدف ظلم‌ستیزی، استکبارستیزی در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافتند و همین امر سبب شده است نام‌ها در تاریخ جاویدان شود.

 

 مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور ابراز کرد: امام حسین (ع) به جهت ظلم‌ستیزی و تشکیل دولت حق قیام کرد، ایشان جان خویش را در راه خدا فدا کرد تا جهل، ظلم و گمراهی در جامعه از بین برود.

 

وی  اخلاص در عمل را از دیگر رازهای ماندگاری شهیدان دانست و گفت: در زمان جنگ برخی از افراد عافیت‌طلب بودند و در جبهه‌ها حضور نیافتند اما جوانان شرایط بحرانی کشور را مشاهده کردند و با پیروی از امر امام خمینی (ره) در جبهه‌ها حضور پرشور و فعالی داشتند.

 

آیت الله حسینی بوشهری روشن بینی، آگاهی و بصیرت از دیگر ویژگی شهیدان بیان کرد و گفت: شهدا  آینده دین و نظام اسلامی را بررسی کردند و با ایثار و خود گذشتگی در میدان جنگ حاضر شدند.

 

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور عنوان داشت: جرج جرداق راز پیروزی اسلام را بر امپراطوری غرب سه عنصر پیروی از رهبران الهی، وحدت امت اسلام و ایثار مسلمانان بیان کرده است.

 

وی تکلیف­پذیری و مسؤولیت­پذیری را  از ویژگی‌های مهم شهیدان برشمرد و گفت: هیچ زمانی شهیدان در مقابل دشمن احساس ضعف نکرده بودند ، آنها با ایثار و از خودگذشتگی، به صورت جسورانه و شجاعانه در برابر دشمنان ایستادگی کردند.

 

آیت الله حسینی بوشهری بیان کرد: امروزه نیز رهبر معظم انقلاب تأکید کردند که هیچ زمانی در برابر دشمنان احساس ضعف نخواهیم داشت و تسلیم خواسته­ها ناحق آنها نخواهیم شد.

 

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در ادامه سخنانش ابراز داشت: در روایتی آمده است در جایی که  مال و جان فردی در خطر است می تواند  مال را رها کرده و جان خویش را حفظ کند و اگر در مکانی که جان و دین فرد در خطر است جان را خود را فدا کند  اما دین خویش را حفظ بنماید، بنابراین شهیدان جان خویش گذشتند و دین اسلام را حفظ کردند.

 

وی با بیان این که شهیدان به کمال ایمان دست یافته بودند، گفت: پیامبر اکرم(ص) در روایتی فرموده است که سه شاخصه در رفتار انسان نشان دهنده کمال ایمان است، زمانی که فردی مسیر را صحیح تشخیص داد به ملامت و سرزنش دیگران توجه نمی‌کند و فعالیت‌های خویش برای کسب رضای خداوند انجام می‌دهد و هنگامی که در مسأله‌ای میان دنیا و آخرت مردد شد، آخرت بر دنیا ترجیح می‌دهد.

 

آیت الله حسینی بوشهری در پایان سخنانش ابراز داشت: شهیدان در زمان پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس به وظیفه خویش به درستی عمل کردند و در این زمان ما هم باید راه و شهیدان را الگوی رفتاری خویش قرار داده و به وظیفه خود به درستی عمل کنیم./998/پ202/م

ارسال نظرات