۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۹
کد خبر: ۳۰۰۳۷۴
معاون فرهنگی دانشگاه امام رضا:

آل سعود با اعدام شیخ نمر زمینه قیام مردم را فراهم می‌کند

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی دانشگاه امام رضا(ع) گفت: آل سعود با اعدام شیخ نمر زمینه انقلاب و قیام مردم را فراهم می کند که مقدمه ای برای سرنگونی آل سعود می شود.
آل سعود با اعدام شیخ نمر زمینه قیام مردم را فراهم می‌کند

حجت الاسلام محمدرسول رمضانی، معاون فرهنگی دانشگاه امام رضا (ع) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با بیان این که شیخ نمر یکی از فعالان حقوق بشر و یک روحانی برجسته است، گفت: یکی از اهداف امام خمینی (ره) این است که انسان های آزاده درس آزادگی را آموخته و سفیران اهل بیت (ع) باشند که شیخ نمر از جمله این افراد است.

 

وی افزود: شیخ نمر از خانواده برجسته آل نمر است که در ایران تحصیل و کتب بسیاری را نیز تألیف کرده است،‌وی از مبارزین سرسخت آل سعود و حامی مستضعفین است.

 

حجت الاسلام رمضانی خاطرنشان کرد: شیخ نمر از شخصیت های متنفذ و امام جمعه امامیه است که برای اجرای عدالت و احیای حقوق مستضعفین تلاش کرده و نیز در برابر توهین و تجاوز آل سعود با قدرت ایستاده و از بی کفایتی سعودی ها انتقاد داشته است.

 

معاون فرهنگی دانشگاه امام رضا (ع) با بیان این که شیخ نمر ظلم را نخواهد پذیرفت، اظهار کرد: شیخ نمر به عنوان انسان آزاده حرف خود را بیان می کند و پیام دین را به انسان های علاقه مند شیعه شهرهای عربستان می رساند و از مبارزینی است که در مکتب اهل بیت(ع) پرورش یافته و هیچ ظلمی را نخواهد پذیرفت.

 

وی با اشاره به این که هیچ تهدیدی شاگردان مکتب اهل بیت (ع) مانند شیخ نمر را نمی تواند از پای در آورد، تصریح کرد: بر اساس پیام امام حسین (ع) در عاشورا برای مبارزه با ستمگران تا پای جان خواهد رفت و کسی که فکر سیدالشهدا (ع) را باور داشته باشد، تهدید این گونه افراد را نمی تواند از پای در آورد.

 

آل سعود با اعدام این عالم برجسته شیعه حیثیت خود را از بین می برد
حجت الاسلام رمضانی وظیفه طلاب و مراجع دینی را حمایت از شیخ نمر عنوان و اظهار کرد: با حمایت بزرگان و علمای جهان اسلام شیخ نمر از زندان نجات می یابد و روزی باشد که امت اسلام نتیجه این ایستادگی و مقاومت خود را ببیند.

 

معاون فرهنگی دانشگاه امام رضا (ع) در ادامه به تبعات اعدام شیخ نمر برابر آل سعود اشاره و اظهار کرد: آل سعود با اعدام این عالم برجسته شیعه حیثیت خود را از بین می برد چون انسان های آزاده مسلمان در دنیا هستند که نمی توانند این جنایات آل سعود را تحمل کنند.


وی افزود: آل سعود با اعدام شیخ نمر زمینه انقلاب و قیام مردم را فراهم می کند که مقدمه ای برای سرنگونی آل سعود می شود.


حجت الاسلام رمضانی با بیان این که آل سعود برای سرپوشی فاجعه منا دست به اقداماتی مانند اعدام شیخ نمر برای انحراف اذهان عمومی می زند، تصریح کرد: آل سعود در منجلابی قرار گرفته است که افراد جوان و نپخته که خرد سیاسی ندارند در مسند قدرت قرار گرفته و برای ملت عربستان تصمیم گیری کرده و این تصمیم و حرکت های نابخردانه کار را به این جا رسانده است.


معاون فرهنگی دانشگاه امام رضا (ع) با اشاره به برخورد دو گانه غرب با موضوعاتی مانند حقوق بشر، گفت: هر چه نقایص آن ها در دفاع از مظلوم و حقوق بشر ببیشتر می شود، چهره آن ها به مردم جهان بیشتر شناسانده می شود و این از الطاف خداوند است.


وی به نقش دولت و دستگاه دیپلماسی برای حمایت از این عالم برجسته اشاره و اظهار کرد: دولت از هیچ تلاشی نباید دریغ کند و تاکنون نیز مقتدرانه و مدبرانه پیش رفته است و می تواند با همین سیاست و توجه به منویات رهبری موضوع را پیگیری کند./1310/302/ب1

ارسال نظرات