۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۲:۵۰
کد خبر: ۳۰۰۳۷۶
استاد حوزه علمیه:

واقعه کربلا اقیانوسی بی‌پایان از معارف است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه گفت: واقعه کربلا اقیانوسی بی‌پایان از معارف و صحنه‌های والای انسانی و غیر انسانی بود به طوری که هرچه جنبه‌های مثبت کربلا بیشتر بازگو می‌شود برای انسان همچنان دارای تازگی بوده و سبب باز شدن ابعاد جدیدی از این واقعه می‌شود.
300376 300376 300376 300376 300376

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد شجاعی استاد حوزه علمیه در جلسه اخلاقی که شامگاه 14 آبان ماه در حسینه اثنی عشری شهرری برگزار شد، گفت: ماجرای کربلا اقیانوسی بی‌پایان از معارف و صحنه‌های والای انسانی و غیر انسانی بود به طوری که هرچه جنبه‌های مثبت کربلا بیشتر بازگو می‌شود برای انسان همچنان دارای تازگی بوده و سبب باز شدن ابعاد جدیدی از این واقعه می‌شود.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه تصریح کرد: مصیبت غم انگیز سفر اباعبدالله الحسین(ع)، محاصره و شهادت ایشان به قدری عظمت دارد که انتها ندارد روایت است که آسمان، فرشتگان و همه موجودات به مظلومیت عظیم ایشان گریه می‌کردند.

 

وی افزود: امام زمان(عج) می‌فرمایند من شبانه روز بر مصیبت تو اشک می‌ریزم و اگر اشکم خشک شود خون گریه می‌کنم.

 

شجاعی بیان داشت: از امام صادق(ع) سوال شد که بعضی از افراد می‌توانند به زیارت امام حسین(ع) بروند ولی نمی‌روند، امام جواب داد آنان عاق ما و رسول خدا می‌شوند؛ این نشانه آن است که انسان نباید در این امر تنبلی کرده و به اولویت‌های دیگر توجه کند.

 

استاد حوزه علمیه گفت: روایت است که حضرت فاطمه(س) در کنار زوار فرزندش حسین(ع) حضور دارد و برای زائران او طلب مغفرت می‌کند و در جای دیگر آمده هر کس به زیارت امام حسین(ع) برود گویا آن شخص به زیارت خدا در عرش رفته است.

 

وی ابراز کرد: دلیل این همه مصیبت‌ که به خاندان پیامبر(ص) وارد شد این بود که ما انسان‌ها به راه راست هدایت شویم تا به اندازه اهل بیت(ع) رشد کنیم تا به کمال برسیم.

 

شجاعی اظهار داشت: در کربلا دو مصیبت به وقوع پیوست، مصیبت عظیم که بخش غم انگیز واقعه عاشورا است و مصیبت بعدی اسارت خاندان رسول خدا و انتقال آنان به شام بود.

 

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: امام حسین(ع) فرمودند من این حرکت را برای اصلاح امت جدم انجام دادم و ما نیز امروز در برابر این حرکت مسؤول هستیم و ایشان همه آن حوادث تلخ را تحمل کرد تا خون اسلام در وجود ما جریان داشته باشد.

 

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) افزود: خداوند می‌خواهد تو را کشته و خاندان تو را اسیر ببیند زیرا دین به برکت حرکت تو زنده می‌ماند.

 

شجاعی در پایان خاطرنشان کرد: اشک ریختن و عزاداری کردن برای امام حسین(ع) تنها به شیعیان اکتفا نمی‌کند بلکه بسیاری از اهل تسنن و غیر مسلمان هستند که برای امام حسین(ع) مقتل خوانی می‌کنند و این نشان ان است که امام حسین تنها مختص شیعیان نیست./813/202/ب1

ارسال نظرات