۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۸
کد خبر: ۳۰۰۳۷۹
رحیم پور ازغدی درجمع مردم اصفهان:

آمریکا تغییر نکرده اما عده ای فاسد شدند/ راه شناسایی خط نفوذ بررسی دقیق و علمی اسناد لانه جاسوسی است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که هم اکنون کسانی می‌گویند که مرگ بر آمریکا و نابودی اسراییل یعنی چه و بدون آمریکا نمی‌شود کاری انجام داد که قبل از این با مرگ بر شاه مخالف بودند،گفت: این حرف‌ها اکنون توسط کسانی زده می‌شود که در آن زمان با این تفکرات مخالف بودند، برخی آقایان اکنون جملاتی را از امام(ره) نقل می‌کنند که ایشان بیش از 10 بار آنها را گفتند و می‌گویند این جملات افراطی است اما اگر نمی‌دانند که این جملات از چه کسی است پس بدانند و اگر می‌دانند چرا تعارف می کنند.
رحيم پور ازغدي حسن رحيم پور ازغدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حسن رحیم پور ازغدی شب گذشته در مسجد سید اصفهان در همایش برائت از شیطان بزرگ، با اشاره به روز 13 آبان و تسخیر لانه جاسوسی گفت: زمانی که دانشجویان در روز 13 آبان توسط رژیم شاهنشاهی به خاک و خون کشیده شدند هیچ کس از حقوق بشر حرفی نزد اما بعد از انقلاب زمانی که می‌خواستند چند نفر از جنایتکاران را اعدام کنند فریاد حقوق بشر برخی بلند شد.

 

غرب به تعهدات خود در برجام عمل نخواهد کرد/ شیوه غرب دروغگویی است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که رهبر معظم انقلاب بعد از برجام پیرامون نفوذ تأکید زیادی دارند، تصریح کرد: از نظر ما تکلیف برجام روشن است و با رعایت شروط رهبری در چارچوب قانون اساسی، عزت و حقوق ملت در بحث برجام پیش می‌رود اما پیش بینی من این است که غرب به برجام و تعهدات خود عمل نخواهد کرد و این را در آینده خواهیم دید.

 

وی با اشاره به سوابق آمریکا و غرب در طول چند دهه گذشته خاطرنشان کرد: تقریبا هربار که کسانی به غرب اعتماد کرده از اینها خیانت دیده و بنای آنها بر کلاه برداری است و سال 57 به این سو شیوه آنها نفاق، دروغگویی، کلاه برداری، از حقوق بشر حرف زدن و کثیف ترین دیکتاتورها را حاکم کردن، با دست جنایت کردن و با صورت لبخند زدن و سؤ استفاده از تمام نقاط برای نفوذ در ایران است.

 

رحیم پور ازغدی به اسنادی که از لانه جاسوسی به دست ما رسیده اشاره کرد و افزود: در اسناد لانه جاسوسی افشاگری‌هایی اتفاق افتاده و من امروز بخشی از اینها را برای شما می‌خوانم البته این اسناد در آمریکا وجود ندارد و متأسفانه در ایران هم در بازار موجود نیست در حالی که باید تا کنون صدها پایان نامه پیرامون آن نوشته می‌شد.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: یک خط از ابتدای انقلاب در حال پیگیری است و هنوز هم فعالیت می‌کند که البته خط و شیوه همان است اما آدم‌ها عوض شده‌اند، در این اسناد مشخص شده لانه جاسوسی از قبل از پیروزی انقلاب اسلامی شروع به شناسایی افرادی در صفوف مبارزین و حتی افرادی از خارج از انقلاب کرده که اینها بعد از انقلاب و تشکیل نظام بین مسؤولان نفوذ کنند که موفق هم شدند و در این راستا روی کمونیست، مذهبی، آخوند در حد مرجع و روشن فکر لیبرال کار کردند.

 

جاسوس‌ها در اوایل انقلاب نام رفتارهای خود را تلاش برای عقلانی گری گذاشتند

وی ادامه داد: در نخستین دولت پس از انقلاب افرادی بر سر کار آمدند که یا کاملا جاسوس بودند و یا اگر هم جاسوس نبودند آمریکا با عنوان میانه‌رو و عقلا و این که امام افراطی است روی آنها کار کرد و آنها نیز نام رفتارهای خود را تلاش برای عقلانی گری گذاشتند، این افراد تا قبل از بهمن 57 مقابل شعار مرگ بر شاه می‌ایستاده و می‌گفتند این شعار افراطی است و در اسناد آمده که معتقد بودند باید از شر این شعار خلاص شده و در برابر افراطی گری خمینی بایستیم و در این راستا روزنامه سازی و هفته نامه سازی می‌کردند اما امام(ره) معتقد بودند شاه و نظام باید تغییر کند.

 

رحیم پور ازغدی با بیان این که سخنگوی نخستین دولت پس از انقلاب جاسوس سیا بود، اظهار کرد: مقدم مراغه‌ای نخستین استاندار آذربایجان شرقی پس از انقلاب و افراد لیبرال حقوق بشری که در مجلس تدوین قانون اساسی پیرامون تصویب اصل ولایت فقیه شارلاتان بازی درآوردند و حتی بیت یک مرجع تقلید در قم به نام آیت الله شریعتمداری مورد نفوذ سازمان سیا قرار گرفته بود و در یک پروژه از بختیار سلطنت طلب تا لیبرال، مذهبی و غیر مذهبی و آخوند، صادق قطب زاده و نخستین رییس صدا و سیما همگی در این کودتا هستند.

 

آمریکا عوض نشده اما برخی افراد فاسد شدند

وی افزود: چرا مطمئن نباشیم همین الان صدها جاسوس در پست‌های مهم نداشته باشیم در حالی که در آن زمان در روحانیت، روشن فکران و دانشگاهیان آدم داشتند و حتی در مجلس خبرگان نماینده‌های خود را می‌فرستادند و آن زمان هم کسانی می‌گفتند مسأله ما با آمریکا حل شده و گذشته‌ها گذشته اما گذشته‌ها نگذشته و آمریکا عوض نشده بلکه برخی از ما عوض شدیم، آمریکا همان آمریکاست و عوض نشده اما برخی فاسد شدند البته لانه به ریش و کراوات کاری نداشت و تنها افرادی را می‌خواست که برای آمریکا مفید باشند.

 

رحیم پور ازغدی با اشاره به رفتارهای افراد به اصطلاح میانه رو در اوایل انقلاب گفت: تیپ میانه رو قبل از پیروزی انقلاب معتقد بود سلطنت و شاه باشد اما انتخابات آزاد برگزار کنیم و بعد از مدتی گفتند شاه برود اما فرزندش باشد یا حتی شاه برود اما اصل سلطنت باقی مانده و شخص دیگری شاه باشد، این افراد مدعی بودند امام(ره) راجع به اسراییل افراطی است البته عرفات هم در آخر همین را گفت و برخی مسؤولان جمهوری اسلامی هم همین فکر را داشتند برخی یواشکی آن را گفته و برخی نگفتند.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی رهبری و فرماندهی داعش را به دست آمریکا، انگلیس، فرانسه، اسراییل، قطر و اردن دانست و تصریح کرد: تمام این کشورها از داعش حمایت می‌کنند چرا که منافعشان با هم گره خورده و اینها در حال سقوط هستند، اینها بیداری اسلامی را به جنگ داخلی بین مسلمین تبدیل کردند و اسناد تمام این توطئه‌ها در لانه هست که شیعه و سنی را به جان هم میاندازند تا به نتایج خود برسند.

 

وی بیان کرد: در اسناد سال 58 لانه آمده که آمریکا معتقد است مردم تا یک سال بعد به دلیل مشکلات اقتصادی تظاهرات کرده و نهایتا تا 3 سال بعد نظام سقوط می‌کند و بعد گفتند تا 5 سال دیگر این اتفاق می‌افتد و جنگ و ترور و تحریم را برای ما گذاشتند اما همه اینها تجربه شد، انقلاب ما انقلاب امام و امت بود و انقلاب لیبرال‌ها، میانه‌روها و به اصطلاح عقلا،سازش کاران، عاشقان غرب، کمونیست‌ها و حتی همه روحانیون نبود چرا که بخشی از روحانیون نه تنها مبارز نبوده بلکه مخالف امام(ره) نیز بودند و به امام(ره) گفتند چه کسی جواب خون این بچه‌ها را می‌دهد؟ امام(ره) نیز در نهایت فرمودند همان کسی که قرار است جواب خون شهدای صفین و نهروان و کربلا را بدهد جواب اینها را هم می‌دهد.

 

رحیم پور ازغدی در ادامه با اشاره به حوادث پس از پیروزی انقلاب خاطرنشان کرد: امام(ره) پس از پیروزی انقلاب و تجدید بیعت با شهدا بلافاصله به قم رفته تا این جریان لیبرال برسرکار آمد و امام(ره) در حکم بازرگان فرموده بودند من حق شرعی، قانونی و عرفی ناشی از اکثریت قاطع قریب به اتفاق ملت ایران دارم و شما را به نخست وزیری منصوب می‌کنم و این نصب بدون در نظر گرفتن سوابق و روابط حزبی شماست یعنی من تیپ لیبرال را حاکم نکرده و شخص بازرگان را حاکم کردم.

 

برخی جملات امام(ره) را نقل کرده و می‌گویند این جملات افراطی است!

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که هم اکنون کسانی می‌گویند که مرگ بر آمریکا و نابودی اسراییل یعنی چه و بدون آمریکا نمی‌شود کاری انجام داد که قبل از این با مرگ بر شاه مخالف بودند، اظهار کرد: این حرف‌ها اکنون توسط کسانی زده می‌شود که در آن زمان با این تفکرات مخالف بودند، برخی آقایان اکنون جملاتی را از امام(ره) نقل می‌کنند که ایشان بیش از 10 بار آنها را گفتند و می‌گویند این جملات افراطی است اما اگر نمی‌دانند که این جملات از چه کسی است پس بدانند و اگر می‌دانند چرا تعارف می‌کنند؟

 

وی با بیان این که با توجه به سخن برخی امام(ره)  رأس تمام افراطی‌ها است، بیان کرد: امام(ره) تمام ما را افراطی کرد و ایشان در وصیت نامه خود می‌گویند ملت‌ها قیام کرده و حکومت‌ها را سرنگون کنید و ایران وطن تمام انقلابیون جهان است و من دست تمام انقلابیون را می‌بوسم که خب اینها افراطی گری است، برخی آقایانی که در آن زمان در دهان به اصطلاح عقلای آن زمان می‌زدند اکنون همان حرف‌ها را می‌زنند.

 

رحیم پور ازغدی با تمسخر افرادی که می‌خواهند مسائل را با آمریکا به خوبی و خوشی حل کنند، گفت: شما فکر می‌کنید الان از این موارد وجود ندارد؟ برخی انقلابیون صالح، برخی آخوند، برخی با ریش و برخی بی ریش در بین این افراد هستند، اولین وزیر ارشاد جمهوری اسلامی جز رهبران نهضت آزادی و دولت موقت بوده و به راحتی آمریکا را می‌پذیرد چون معتقد است آمریکا گل سرسبد جهان است.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اسناد لانه پیرامون گفتگوی برخی افراد با آمریکا خاطرنشان کرد: در اسناد لانه آمده که شخصی به مزدوران آمریکا گفته این شعار مرگ بر آمریکا حرف‌های کمونیستی است، بخش فارسی رادیو آمریکا را تقویت کنید؛ در جایی از اسناد آمده که "ما آخوند به این باهوشی ندیدیم! همه اینها گفتند ما مشکل ایران و آمریکا را حل کردیم اما بعد مشخص شده که امام(ره) تمام این افراد را سرکار گذاشته است."

 

ورود سازمان سیا به بیت یک مرجع تقلید

وی افزود: سازمان سیا به بیت یک مرجع تقلید وارد شده و پسر و دامادش جاسوس می‌شوند، در واقع سیا عملیات شکار دارد و هم اکنون هم این عملیات را در دست اجرا دارد؛ از نظر شریعتمداری تمام دادگاه‌های انقلاب غیر اسلامی و غیر شرعی است و باید به شیوه اعتدال و نه افراطی گری رفتار کرد چرا که او با شاه و آمریکا همراهی می‌کند و رییس ستاد ارتش شاه نیز تحت حمایت شریعتمداری بود.

 

رحیم پور ازغدی راه شناسایی خط نفوذ را بررسی دقیق و علمی اسناد لانه جاسوسی دانست و تصریح کرد: زمانی که لانه جاسوسی فتح شد بازرگان استعفا داد و بلافاصله امام(ره) نیز آن را پذیرفت.

 

برخی معتقدند امام(ره) نیز از خط امام خارج شده است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: کسانی که افراط و اعتدال می‌گویند مواضع خود را راجع به حرف‌های صریح امام(ره) پیرامون آمریکا و اسراییل بگویند، برخی معتقدند که همه و حتی خود امام(ره) نیز از خط امام(ره) بیرون آمده است.

 

وی با اشاره به صحبت‌های صریح امام(ره) گفت: امام(ره) فرمودند که مسؤولان جمهوری اسلامی بدانند که این انقلاب محدود به ایران نبوده و این انقلاب نقطه شروع انقلاب جهان در اسلام است و این حرکت تا ظهور حضرت حجت(عج) ادامه دارد و یا در جای دیگری فرمودند که مسؤولان باید برای رفع مشکل اقتصادی مردم فکری کرده و آن را حل کنند اما اگر بخواهند مشکل اقتصادی را بهانه تخطی از وظایف خود کنند خیانتی سهمگین مرتکب شدند.

 

برخی پذیرفتند که آمریکا کدخدا است

رحیم پور ازغدی افزود: امام(ره) فرمودند که اسلام ابرقدرت‌ها را به خاک مذلت می‌کشاند و یا فرمودند که اگر به ایران حمله کنید جنگ جهانی راه می‌افتد همچنین در جای دیگری گفتند که تا قطع تمام وابستگی‌ها به ابرقدرت‌های غرب و شرق مبارزات آشتی ناپذیر ما علیه مستکبران ادامه دارد یعنی باید تمام روابط خود را با آمریکا قطع کنید و ما هرگز با آمریکا آشتی نمی‌کنیم اما برخی پذیرفتند که آمریکا کدخداست.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: امام(ره) فرمودند که این روشن است که شکستن فرهنگ غرب و شرق جز با شهادت میسر نیست و من بار دیگر از تمام مسؤولان می‌خواهم که از هیچ کس یا هیچ چیز جز آمریکا نترسند و یا فرمودند آمریکا بداند ملت عزیز ما تا رفع کامل منافع آمریکا او را رها نخواهد کرد، همه جناح‌ها باید تکلیف خود را با این قبیل صحبت‌های امام(ره) تا قبل از انتخابات مشخص کنند.

 

وی در پایان با اشاره به مجلس عزاداری برای امام حسین(ع) خاطرنشان کرد: برخی برای امام حسین(ع) مجلس ختم می‌گیرند و معتقدند اباعبدالله کشته شد تا گناهان ما بخشیده شود و شهادت ایشان کفاره گناهان ما است البته همه ما به شفاعت سیدالشهدا نیاز داریم اما عزای حسینی آن است که نتیجه آن این باشد که هرکه از عزاداری بیرون می‌آید آماده شهادت در راه خدا باشد و مشمول شهادت اباعبدالله کسی قرار می‌گیرد که حسینی باشد./1304/پ201/م

ارسال نظرات