۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۳۰۰۴۱۲
امام جمعه آمل:

بصیرت و هوشیاری مانع نفوذ ایادی استکبار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه آمل با بیان این که بصیرت و هوشیاری مانع نفوذ ایادی استکبار به کشور می شود، گفت: اگر آمریکا می خواهد از طریق توافق و برجام در امور مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و مسائل دیگر دخالت کند چنین اجازه ای به آن ها نمی دهیم.
حجت الاسلام رحماني، امام جمعه آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، امام جمعه آمل امروز در خطبه های نماز جمعه شهر آمل با بیان این که تقوا سد محکمی در برابر دشمن درونی انسان است، گفت: ضرورت دارد از رهنمودها و اندیشه های علما استفاده شایسته ای داشته تا بتوانیم از دین و مذهب خود درک درستی صورت دهیم.


عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که بهره گیری از دین برای دنیا و آخرت انسان مفید است و باید افراد مستعدی داشته باشیم تا پاسخگوی مسائل دینی مردم باشند، تصریح کرد: دین غذای روح انسان بوده و زمینه ساز عاقبت بخیری می شود.


وی خاطرنشان کرد: برای جامعه انسانی و اسلامی اقتضا می کند علمای دین شناسی داشته باشد که وظیفه داریم از سخنان و رهنمودهای علما استفاده کنیم تا بتوانیم براساس سبک زندگی دینی قدم برداریم.


امام جمعه آمل با بیان این که اگر دفاع نباشد امنیتی وجود ندارد، گفت: دفاع همیشه وجود داشته و دارد و امروز دین مبین اسلام به جایگاه ارزنده و والایی دست پیدا کرده است که ما هم تکلیف داریم در مسیر ترویج اندیشه های دینی کوشا باشیم.


حجت الاسلام رحمانی آملی با اشاره به این که ضرورت دارد انسان مراقب اعمال و رفتار خود باشد، تصریح کرد: انسان باید از فرصت های زندگی به بهترین نحو ممکن و آن گونه که شایسته است استفاده کند تا بتواند هدف گذاری خوبی برای آخرت داشته باشد.


وی با تاکید بر این که امروز نظام اسلامی در جایگاه عزت و اقتدار قرار دارد، گفت: امنیت نظام اسلامی مرهون تلاش های نیروهای نظامی، انتظامی و مردمی است که توانستیم این انقلاب را حفظ و الگو کنیم.


امام جمعه آمل خاطرنشان کرد: ملت ایران اسلامی در دفاع از ارزش های انقلاب تلاش ارزنده و والایی داشته و با روحیه ایثارگری و مقاومت خود در همه زمان ها آماده مقابله با هجمه های دشمنان و ترویج آرمان های انقلاب است.


عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که بصیرت و هوشیاری مانع نفوذ ایادی استکبار می شود، گفت: اگر آمریکا می خواهد از طریق توافق و برجام در امور مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و مسائل دیگر دخالت کند اجازه ای به آن ها نمی دهیم.


حجت الاسلام رحمانی آملی افزود: بیداری اسلامی در حال اوج گیری است که دشمنان به دنبال تحقق اهداف و خواسته های خود هستند و تلاش های بسیاری در این راستا صورت می دهند که نیاز است مراقبت های خوبی انجام دهیم.


وی با تقدیر از حضور پرشور و شکوه دانش آموزان آملی در راهپیمایی روز 13 آبان اظهار داشت: جمعیت عظیمی در راهپیمایی روز ملی مبارزه با استکبار جهانی حضور پیدا کردند که همزمانی آن با تشییع پیکر جانباز شهید علی شالیکار بر عظمت آن افزوده است.


امام جمعه آمل با بیان این که امام خمینی(ره) عزت و آبرو برای نظام اسلامی به ارمغان آورده است، بیان کرد: دشمنان تلاش های بسیاری در لانه جاسوسی آمریکا داشتند و اسناد موجود نشانگر هدف گیری و غارت گری ایادی استکباری است که نتوانستند به اهداف خود دست پیدا کنند.


عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به ایام شهادت امام سجاد(ع) اظهار کرد: این امام همام و حضرت زینب کبری(س) راوی ارزشمندی برای عاشورای حسینی بودند که توانستند پیام نهضت سرور و سالار شهیدان را به نحوی شایسته بیان کنند.


وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اربعین شهادت حجاج فاجعه منا تصریح کرد: 465 نفر از حجاج ایرانی و جمع کثیری از مسلمانان جهان در این حادثه جان خود را از دست دادند که از حضرت حق می خواهیم به خانواده های این عزیزان اجر و صبر عنایت کند./1314/201/ب1

ارسال نظرات