۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۳۰۰۴۲۸
امام جمعه بابل:

مرگ بر آمریکا دارای پشتوانه قرآنی و منطقی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل با اشاره به برخی از تلاش‌ها برای محو شعار مرگ بر آمریکا در کشور، گفت: برخلاف برخی از افراد ساده لوح که شعار مرگ بر آمریکا را شعاری احساسی می دانند، شعار مرگ بر آمریکا دارای پشتوانه منطقی و قرآنی است.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام مجتبی روحانی امام جمعه بابل در خطبه های نمازجمعه این هفته شهرستان با اشاره به اهمیت نماز جمعه در اسلام، گفت: نمازجمعه به عنوان بزرگترین اجتماع هفتگی مسلمانان دارای ابعاد سیاسی در کنار عبادی برای افزایش بصیرت و آگاهی در سطح جامعه اسلامی است.

 

وی با تسلیت سالروز شهادت امام سجاد(ع)، پیام رسانی حماسه حسینی عاشورا در کنار توجه به ابعاد عبادی مهم دانست و افزود: امام زین العابدین(ع) نمونه برجسته و بارز عبادت و خشوع در برابر پروردگار متعال است.

 

نماینده ولی فقیه در امور حسبیه و شرعیه با اشاره به چهلمین روز فاجعه منا، خاطرنشان کرد: قریب به هشت هزار نفر از حجاج مظلوم در فاجعه منا جان خود را از دست دادند و این فاجعه خونبارترین فاجعه در برگزاری حج است.

 

وی با بیان این مطلب که فاجعه منا هیچ وقت فراموش نمی شود، اظهار داشت: بر اساس شواهد آل سعود اسباب جان باختن این تعداد زائر را فراهم کرد و بعد از آن با دفن کردن سریع حجاج به دنبال جلوگیری از تبعات آن بود.

 

حجت الاسلام روحانی با اشاره به انگشت نگاری حجاج هنگام ورود به خاک عربستان، تصریح کرد: مسؤولان عربستان به راحتی با انگشت نگاری زائران کشته شده می توانستند هویت آنها را مشخص کنند اما تمام تلاش سعودی معطوف به پوشاندن ابعاد گسترده این فاجعه شد.

 

وی ادامه داد: اگر تهدید و موضع محکم رهبرمعظم انقلاب نبود با زائران ایرانی نیز اینچنین برخورد می شد.

 

امام جمعه بابل با تاکید بر این نکته که تعمدی بودن جنایت منا قابل اثبات است، گفت: تقاضای خانواده درگذشتگان منا از مسؤولان پیگیری ابعاد حقوقی و انسانی این فاجعه برای پایمال نشدن خون این عزیزان مظلوم است.

 

وی با اشاره به خبری در خصوص همکاری کارشناسان صهیونیستی در امنیت حج امسال، افزود: بر اساس اخبار واصله، مسؤولیت امنیتی حج امسال را کارشناسان رژیم صهیونیستی بر عهده داشتند و هم پیاله گی آل سعود با رژیم صهیونیستی در جنایات یمن و فلسطین نیز گسترش پیدا کرده است.

 

حجت الاسلام روحانی به تلاش های آل سعود و رژیم غاصب صهیونیستی برای از بین بردن مقاومت اسلامی منطقه، اذعان کرد: دو غده سرطانی آل سعود و رژیم صهیونیستی به هم پیوستند اما به خواست خدا این دو رژیم جنایتکار این روزها نفس های آخر خود را می کشند.

 

تولیت مدارس علمیه خاتم الانبیاء و الزهرای بابل با انتقاد از جمع آوری عجولانه تاسیسات هسته ای از سوی دولت، خاطرنشان کرد: به رغم اینکه شروط مقام معظم رهبری در خصوص اجرای برجام محقق نشده است، دولت در عملی شتابزده اقدام به اجرای تعهدات در برجام کرده است.

 

وی افزود: با توجه به ضعف های ساختاری برجام و تاکیدات مقام معظم رهبری هیات نظارت بر اجرای برجام تشکیل شده است؟

 

نماینده ولی فقیه در امور حسبیه و شرعیه با اشاره به فریاد پرطنین ملت ایران علیه آمریکا در روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، گفت: به رغم ادامه دشمنی های آمریکا علیه ایران، برخی از افراد ساده لوحانه تصور می کنند که مشکلات ما با حذف شعار مرگ بر آمریکا و ایجاد رابطه با این کشور، حل می شود.

 

وی ادامه داد: برخلاف برخی از افراد ساده لوح که شعار مرگ بر آمریکا را شعاری احساسی می دانند، شعار مرگ بر آمریکا دارای پشتوانه منطقی و قرآنی است.

 

حجت الاسلام روحانی با تاکید بر دستور مقام معظم رهبری در خصوص عدم مذاکره با آمریکا از سوی مسؤولان، تصریح کرد: ملت ما به پشتوانه هدایت های مقام معظم رهبری به احدی اجازه مذاکره با آمریکا و تسلیم در برابر این کشور را نخواهد داد.

 

وی با تشکر از سفر اخیر رییس قوه قضاییه به مازندران، اظهار داشت: سفر اخیر رییس قوه قضاییه دارای برکات گسترده ای برای استان مازندران به منظور بهبود نظام قضایی در استان بود./1313/201/ب1

ارسال نظرات