۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۳
کد خبر: ۳۰۰۵۳۰
در پاسخ به اهانت یک استاد دانشگاه به ساحت حضرت زهرا؛

شورای تبیین مواضع سازمان بسیج دانشجویی بیانیه شدید اللحنی صادر کرد

خبرگزاری رسا ـ شورای تبیین مواضع سازمان بسیج دانشجویی حوزه دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در پاسخ به اهانت یک استاد دانشگاه به ساحت حضرت زهرا(س) بیانیه شدید اللحنی صادر کرد.
بسيج دانشجويي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، شورای تبیین مواضع سازمان بسیج دانشجویی حوزه دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در پاسخ به اهانت یکی از اساتید دانشگاه آزاد به ساحت مقدّس حضرت زهرا (س)، بیانیه خود را به صورت یک نامه سرگشاده خطاب به دکتر عبّاس شیخ الاسلامی، رییس این دانشگاه منتشر کرد.

 

متن این بیانیه به این شرح است:


ریاست دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی، جناب آقای دکتر شیخ الاسلامی، سلام علیکم.


با صلوات بر پیامبر اعظم و خاندان پاک و مطهّر ایشان و عرض تسلیت ایّام سوگواری سالار شهیدان به حضرت ولی عصر (عج)، با احترام به استحضار می رساند نظر به فایل صوتی منتسب به خانم «ص.ن» عضو هیأت علمی دانشکده تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد مبنی بر توهین به مقدّسات اسلامی و بیان مطالبی خلاف واقع و بدون سند تاریخی و روایی منتسب به حضرت فاطمه (س) و خارج از موضوع کلاس و تخصّص نامبرده که باعث التهاب فضای دانشگاه شده است، بسیج دانشجویی از چند روز پیش، به واسطه گزارشات و اعتراضات دانشجویی نسبت به ایراد این سخنان نامربوط پیگیری نموده و تاکنون نظر به آیات کریمه کتاب الله و احادیث ائمه اطهار (ع) مبنی بر حفظ آبروی افراد، منتظر پاسخ بررسی های قانونی خود و نیز عمل قانونی و اسلامی قاطعانه از سوی دانشگاه بود، تا اینکه این موضوع رسانه ای شده و غرور دینی و مذهبی مردم کل کشور را برانگیخته است و تأسّف بارتر آن که تاکنون عکس العمل مناسب و درخور شأن دانشجو در این زمینه از سوی مدیریت دانشگاه صورت نگرفته است.


لازم میداریم که این مسأله را یادآور شویم که بیان چنین سخنانی از سوی برخی اعضای هیأت علمی و آن هم در فضای مقدّس دانشگاه و ایجاد و نشر این گونه شُبهات در افکار دانشجویان در مباحث اعتقادی و مذهبی، باعث می شود عناصر دانشگاه و دانشجویان در پازل طراحی شده دشمن قرار بگیرند و در فضایی که علاوه بر تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر همدلی و همزبانی، می بایست همه آحاد ملّت، مردم و همه دانشجویان دانشگاه برای حضور میلیونی در یوم الله سیزده آبان و مبارزه با استکبار جهانی از جمله شیطان بزرگ یعنی آمریکای خونخوار آماده شوند، باید به دنبال جلوگیری از تفرقه و دو دستگی مردم باشیم. جای تأسف برای دانشگاه نظام اسلامی و دانشجوی مؤمن است و ننگ بر ما باد اگر چنین اجازه ای بدهیم.


امّا از آنجا که همیشه دانشجو تشکّل بسیج دانشجویی را محرم خود می داند، ارائه این قبیل گزارشات در خصوص توهین و ایجاد شبهه توسط برخی اساتید در فضای آموزش و تدریس به کرّات مشاهده شده است که پیگیری مؤثر از سوی دانشگاه بسیار کمرنگ بوده و جایگاه دانشگاه را در حکومت اسلامی زیر سؤال می برد.


جناب آقای دکتر شیخ الاسلامی ریاست محترم دانشگاه، یادتان باشد که جنابعالی مجری سیاست های شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه و در نظام اسلامی هستید و اعمال نظر غیر کارشناسانه ـ سهواً یا عمداً ـ توسط برخی اساتید در تحکّم و القای تفکّر شخصی و عدم توجّه به شرع و قوانین بالادستی موجبات بی نظمی و عدم توانایی کنترل فضای دانشگاه را همراه خواهد داشت و نتیجه آن نیز سوء استفاده برخی چهره ها از این فضا و بروز چنین تنش ها و چالش هایی در دانشگاه و به تبع آن انتقال به جامعه خواهد بود.


لیکن در این خصوص لازم دانستیم تا این نامه را به جنابعالی ارسال کنیم و ضمن تذکّر و یادآوری برخی از موارد از روند پیگیری ها و اقدامات صورت گرفته در این خصوص که توسط هیأت علمی این دانشگاه نسبت به ایراد سخنان توهین آمیز صورت پذیرفته است، مطلع شویم.


در پایان خواهشمند است نسبت به پاسخگویی این نامه به دانشجویان و افکار عمومی مردم سوگوار که در بهت وقوع این گستاخی هستند، در اسرع وقت پاسخگو باشید. امید است که همه ما مورد شفاعت شهدا علی الخصوص شهدای گمنام دانشگاه واقع شویم./863/101/ب2

ارسال نظرات