۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۱
کد خبر: ۳۰۰۵۳۴
آیت‌الله شفیعی:

جامعه بدون سرپرستی و زعامت اداره نمی‌شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان با تأکید براین که امروزه بزرگ و کوچک می دانند که جامعه بدون سرپرستی و زعامت ادامه و اداره پیدا نمی کند، گفت: جامعه ولی و زعیم لازم دارد؛ در آیه سوره مائده خداوند متعال مسأله ولایت را مشخص فرموده است.
آيت الله شفيعي، نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید علی شفیعی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، شامگاه جمعه(15 آبان ماه) در مراسن سوگواری امام حسین(ع) که در این محل برگزار شد، با اشاره به آیه 55 از سوره مبارک مائده ابراز داشت: در این آیه آمده است که «إِنَّمَا وَلِیُّکُمُ اللّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِینَ آمَنُواْ الَّذِینَ یُقِیمُونَ الصَّلاَةَ وَیُؤْتُونَ الزَّکَاةَ وَهُمْ رَاکِعُونَ».

 

وی با تأکید براین که امروزه بزرگ و کوچک می دانند که جامعه بدون سرپرستی و زعامت ادامه و اداره پیدا نمی کند، اظهار داشت: جامعه ولی و زعیم لازم دارد؛ در این آیه خداوند متعال مسأله ولایت را مشخص فرموده است.

 

این مقام مسؤول با بیان این که براساس این آیه زعام دار اول انسان به وصف الهیت و الله بودن خداوند است، ادامه داد: در مرحله پایین تر رسول خدا، زعام دار انسان است؛ باتوجه به این که خداوند متعال با بندگان خود تماس مستقیم ندارد و باید رابط و حلقه وصلی میان این دو وجود داشته که به خدا و بندگان نزدیک باشد، بنابراین رسول خدا زعام دار انسان هم هست.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که پس از رسول خدا، افرادی که ایمان آورده اند، مسؤولیت زعامت را برعهده دارند، خاطرنشان کرد: آیا همه ایمان آورندگان در هر رتبه ای که باشند؟

 

آیت‌الله شفیعی ادامه داد: مؤمنینی که نماز را برپا می دارند و پرداخت زکات را در جامعه احیا کنند در حالی که در رکوع باشند؛ در کتب شیعه و بسیاری از اهل سنت منظور از آن را علی ابن ابیطالب(ع) ذکر کرده اند که در حالت رکوع انگشتر خود را به فقیر داد.

 

وی با بیان این که در جامعه نخست ولایت خدا، ولایت رسول و سپس ولایت امام مطرح است، تصریح کرد: در رأس ولایت، امام علی(ع) قرار دارد؛ چراکه او مصداق بارز اقامه نماز و پرداخت و صدقه در حال رکوع است.

 

این مقام مسؤول با بیان این که اجماع شیعه بر نزول این آیه در شأن امام علی(ع) است اما دشمن نادان سعی در به دور کردن این کرامت از حضرت را دارد، خاطرنشان کرد: دوستان نادان با ذوق خود در اثر کم سوادی نیز در این مسیر حرکت می کنند.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: می گویند اخلاص امام علی(ع) سبب شده که این آیه در شأن ایشان نازل شود و اشکالاتی که گرفته می شود واهی هستند./9453/202/ب3

ارسال نظرات