۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۸
کد خبر: ۳۰۰۵۳۷
مسؤول مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی بجنورد مطرح کرد؛

پایان بلاتکلیفی دانش پژوهان با تعیین مکان جدید استقرار

خبرگزاری رسا ـ مسؤول مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) شعبه شمال شرق کشور گفت: با تعیین مکان جدید استقرار و آموزش این مؤسسه، سرانجام خانه به دوشی طلاب و دانش پژوهان مؤسسه امام خمینی(ره) در بجنورد پایان یافت.
حجت الاسلام تکميلي- مسؤول مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) شمال شرق کشور

حجت الاسلام حسین تکمیلی مسؤول مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) شمال شرق کشور مستقر در بجنورد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، اظهار کرد: بعد از مدت ها بلاتکلیفی و خانه به دوشی طلاب و اساتید مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) شمال شرق کشور، سرانجام به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی، مکانی برای استقرار این مؤسسه در بجنورد در نظر گرفته شد و این مؤسسه از بلاتکلیفی خارج شد.

 

وی با بیان اینکه در هفته جاری وضعیت استقرار مؤسسه و طلاب آن به طور نهایی تعیین تکلیف می شود، افزود: با پیگیری های انجام شده، حسینیه منتظریه برای استقرار کلاس های آموزشی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) شمال شرق کشور تعیین شده است.

 

حجت الاسلام تکمیلی خاطرنشان کرد: این مکان حداقل برای مدت دو سال اجاره می شود تا بدون دغدغه تغییر مکان آموزشی، بتوانیم افزون بر برگزاری کلاس ها، دوره ها و نشست های علمی و تربیتی را نیز برای طلاب این مؤسسه برگزار کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) شمال شرق کشور مستقر در بجنورد، پانزدهمین شعبه موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) زیر نظر آیت الله محمدتقی مصباح یزدی است که طلاب بالاتر از پایه ششم حوزوی تا درس خارج در آن تحصیل می کنند، اظهار کرد: در سال تحصیلی جاری 30 دانش‌پژوه در رشته های روان شناسی، کلام و فلسفه دین در این مؤسسه پذیرش شده اند.

 

مسؤول مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) شمال شرق کشور با اشاره به اینکه طلاب پایه شش به بالای حوزه علمیه می توانند برای ادامه تحصیل وارد این مؤسسه شوند، خاطرنشان کرد: اساتید این مؤسسه نیز از حوزه های علمیه قم، مشهد و بجنورد هستند.

 

حجت الاسلام تکمیلی با یادآوری اینکه مؤسسه مزبور سال 90 در خراسان شمالی راه اندازی شد و قرار بود مسؤولان استانی مکان آموزشی و استقرار طلاب را فراهم کنند، تصریح کرد: با وجود این از زمان تأسیس مؤسسه امام خمینی(ره) شمال شرق کشور به دلیل حمایت نکردن مسؤولان استانی، مؤسسه مزبور از نداشتن فضای مناسب رنج می برد و کلاس های درس دانش پژوهان نیز در مکان های نامناسب و موقتی دایر می شد.

 

وی تصریح کرد: در ابتدای راه اندازی شعبه شمال شرق کشور مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در بجنورد مسؤولان استانی مسؤولیت فراهم کردن مکان و مدیریت این مؤسسه را بر عهده گرفتند و قرار بود مؤسسه آموزشی و پژوهشی مرکز، تنها استاد و برنامه های آموزشی را تأمین کند اما با وجود اینکه مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) به برنامه های خود در این زمینه عمل کرد متأسفانه حمایت مسؤولان استانی ناکافی بود که این امر سبب بروز مشکلات عدیده‌ای برای این مرکز و طلاب آن شد.

 

گفتنی است، مشکلات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) شمال شرق کشور مستقر در بجنورد به اندازه ای بود که برای مدتی بحث انتقال این مؤسسه به بیرجند، مرکز استان خراسان جنوبی مطرح شد اما این موضوع با انتصاب مسؤول جدید و تعیین مکان آموزشی آن منتفی شد.

 

شایان ذکر است، در سال تحصیلی جاری در مجموع هزار و 536 طلبه خواهر و برادر در 15 حوزه علمیه شهرستان های مختلف استان خراسان شمالی شامل 9 مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران در سطوح یک، دو و سه زیر نظر 200 استاد خواهر و برادر تحصیل می کنند./9314/302/ب3

ارسال نظرات