۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰
کد خبر: ۳۰۰۵۳۸
نماینده بعثه‌ مقام معظم رهبری در عراق؛

آموزش مسائل فرهنگی زیارت اربعین پیش از شروع مراسم اولویت دارد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین نجفی در دیدار مدیر موسسه فرهنگی نجف اشرف تاکید کرد:‌‌ آموزش مسائل فرهنگی درباره زیارت اربعین و باید و نبایدها باید قبل از سفر به زایران گفته شود و تمرکز اصلی آموزش برای قبل از سفر است نه حین سفر.
اربعين

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید حمید حسینی مدیر موسسه فرهنگی نجف اشرف و مدیر رادیو معارف عراق با حضور در محل بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلا، با حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی نماینده بعثه در کشور عراق دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

 

در این دیدار در خصوص زیارت اربعین و برنامه های فرهنگی برای زایران، بحث و تبادل نظر شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین نجفی تاکید کرد:‌‌ آموزش مسائل فرهنگی، باید و نبایدها باید قبل از سفر به زایران گفته شود و تمرکز اصلی آموزش برای قبل از سفر است نه حین سفر.

 

وی با تاکید بر اطلاع رسانی به زایران از راه های مختلف به ویژه رسانه های عمومی گفت: اطلاع رسانی نسبت به کارها و خدمات انجام شده برای اربعین نباید به گونه ای باشد که در زایران توقع ایجاد کند بلکه باید زایران، ضمن آگاهی از تمام خدماتی که انجام می شود، آماده کاستی های احتمالی در این سفر باشند.

 

وی با تاکید بر در نظر گرفتن تمام جوانب خاطر نشان کرد: مدیریتِ خوب آن است که بدترین شرایط و احتمالات را در نظر بگیرد.

 

نماینده بعثه مقام معظم رهبری اظهار داشت: شایسته است که زایران، مدت حضور خود در عتبات را مدیریت کنند تا تراکم جمعیت در ایام اربعین، توزیع شود و زایران ایرانی، زمان توقف خود در کربلا را کاهش دهند تا امکان بهره مندی افرادی بیشتری از فضای معنوی کربلا در آن ایام فراهم شود./1330/د101/ف2

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

ارسال نظرات