۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۳۰۰۵۵۸
معاون امور فرهنگی تبلیغات اسلامی قزوین:

زیارت اربعین موجب احیای نهضت عاشورا می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون امور فرهنگی تبلیغات اسلامی قزوین با اشاره به اینکه اربعین مقدمه‌ای است تا آزادی‎‌خواهان دنیا برای رهایی از ذلت حرکتی را شروع کنند، گفت: زیارت اربعین موجب احیای نهضت عاشورا می‌شود.
پياده روي اربعين حسيني از ايران تا کربلا (شهر حميديه)

حجت‌الاسلام عباس نظری معاون امور فرهنگی تبلیغات اسلامی قزوین، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به حرکت عظیم فرهنگی اربعین حسینی، گفت: طبق فرموده امام حسن عسگری(ع) یکی از نشانه‌های مؤمن زیارت اربعین است.

 

وی با بیان اینکه امام سجاد(ع) برای احیای نهضت عاشورا چند راهکار ارائه کردند که یکی از آن‌ها زیارت حرم اباعبدالله‌الحسین(ع) است، اظهار کرد: در طول سال در برخی از ایام به طور اختصاصی زیارت‌نامه امام حسین(ع) وجود داشته و توجه به آن توصیه شده است.

 

معاون امور فرهنگی تبلیغات اسلامی قزوین با بیان اینکه زیارت امام حسین(ع) با پای پیاده آثار و برکات زیادی  دارد، خاطرنشان کرد: در درجه نخست اینکه ثواب این زیارت بیشتر است پیامبر اکرم(ص) فرمودند که برترین عبادت، عبادتی است که همراه با سختی باشد.

 

حجت‌الاسلام نظری تاکید کرد: نخستین اثر زیارت اربعین احیای نهضت عاشورا و ازدیاد ایمان است که موجب حب به اهل بیت(ع) هم می‌شود.

 

پیاده‌روی اربعین بزرگ‌ترین مانور دینی و فرهنگی شیعه است

وی با اشاره به دیگر آثار زیارتی اباعبدالله‌الحسین(ع) در روز اربعین عنوان کرد: برپایی موکب‌ها و پذیرایی از زائران در حقیقت همان همراهی کردن با اهل بیت(ع) و اسرای کربلا است.

 

معاون امور فرهنگی تبلیغات اسلامی قزوین پیاده‌روی اربعین بزرگ‌ترین مانور دینی و فرهنگی شیعه است و در هیچ کجای دنیا چنین اجتماع میلیونی را نداریم؛ سال گذشته 25 میلیون نفر در پیاده‌روی اربعین شرکت کردند.

 

این مسؤول با اشاره به عظمت اجتماع مردم در روز اربعین تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) فرمودند که در شهادت حسین(ع) حرارتی است دردل مؤمنان که هرگز سرد نمی‌شود و ما می‌بینیم که هر ساله مراسمات عزاداری اباعبدالله‌الحسین(ع) با سوزو عشق بیشتری برگزار می‌شود.

 

اربعین حسینی مقاومت و ایستادگی در مقابل یزیدیان زمانه است

وی با تاکید بر اینکه اربعین حسینی مقاومت و ایستادگی در مقابل یزیدیان زمانه است، افزود: امروزه رهروان سیدالشهداء با حرکت عظیم اربعین در مقابل استکبار که با وجود آوردن گروه‌های تکفیری به‌دنبال اسلام‌هراسی هستند، می‌ایستند و نور اسلام را هر ساله پرنورتر می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام نظری در ادامه با بیان اینکه یکی از وظایف و نشانه‌های منتظران واقعی مهیا کردن زمینه ظهور است، ابراز کرد: مهم‌ترین زمینه‌سازی برطرف کردن موانع بوده و گناه بزرگ‌ترین مانع است و هر کاری که بتواند شرایط انجام گناه را از بین ببرد موعد ظهور را نزدیک می‌کند.

 

باید حافظ فرهنگ سرخ عاشورا باشیم

این کارشناس فرهنگی با بیان اینکه در پیاده‌روی اربعین حرکت همه مردم به سمت پاکی‌هاست، اضافه کرد: امام زمان(عج) منتقم خون سیدالشهداء هستند و باید زمینه‌سازی ظهور منتقم را مؤمنان بوجود بیاورند بنابراین یکی از وظایف ما این است که حافظ فرهنگ سرخ عاشورایی باشیم.

 

معاون امور فرهنگی تبلیغات اسلامی قزوین با اشاره به اینکه اربعین مقدمه‌ای است تا آزادی‎‌خواهان دنیا برای رهایی از ذلت حرکت کنند، عنوان کرد: حرکت به سوی اربعین حسینی اوج عزت‌خواهی است.

 

حجت‌الاسلام نظری در پایان گفت: در سال جاری نیز عاشقان اهل بیت‌(ع) با شور و شعور مضاعفی راهی پیاده‌روی اربعین خواهند شد و به دشمنان اسلام پیام خواهند داد که حامی مظلومان هستند و برای دفاع از حرم اهل بیت(ع) آماده‌اند./955/302/ب3

ارسال نظرات