۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۳۰۰۵۷۰
امام جمعه عجب شیر:

آمریکا برای تسلط بر خاورمیانه، به دنبال نفوذ در ایران است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام شربیانی با بیان این‌که آمریکا در طول تاریخ به دنبال تسلط بر خاورمیانه و در راس آن کشور ایران بوده است، گفت: آمریکا برای تسلط بر خاورمیانه، به دنبال نفوذ در ایران است.
حجت الاسلام محمود شربياني، امام جمعه عجب‌شير

حجت الاسلام محمود شربیانی امام جمعه عجب شیر، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا درتبریز، با بیان این‌که آمریکا در طول تاریخ به دنبال تسلط بر خاورمیانه و در راس آن کشور ایران بوده است، اظهار داشت: این آرزو را آمریکا و کشور های استکباری به گور خواهند برد.


وی حمایت های آمریکا از رژیم صهیونیستی را مورد اشاره قرار داد و افزود: آمریکا با حمایت از رژیم صهیونیستی در منطقه، سیاست تسلط بر جریان انرژی هسته ای، جلوگیری از خیزش و نفوذ ایران در منطقه و قطع ارتباط ایران با عراق، فلسطین و سوریه را دنبال می کند.


امام جمعه عجب شیر با بیان اینکه شکست دشمنان در سوریه، موجب اصرار آن ها برای حضور ایران در نشست وین شد، یادآور شد: دشمن حضور ایران در این نشست نشان را بخشی از راحل می داند، این نشان از عمق قدرت استراتژیک ایران در منطقه است، مسأله منطقه بدونه حضور ایران و جلب نظر آن حل نخواهد شد.


وی با اشاره به اینکه موضع ایران در قبال بحران سوریه روشن است و هیچ گاه تغییر نخواهد کرد، ادامه داد: تنها راه حل این بحران، برگزاری انتخابات آزاد در این کشور است، راحل سوریه مردم سوریه هستند و ایران بر حق مردم سوریه پافشاری دارد، راه حل ایران یک راه حل مورد قبول جامعه بین الملل است.


حجت الاسلام شربیانی با تاکید بر سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه اجازه سقوط سوریه را نخواهیم داد، گفت: در زمان کنونی آمریکایی ها و دیگر پشتیبانان جنگ علیه سوریه به دنبال مذاکره هستند، مذاکره دست آویز آمریکا برای اعمال نظر خود بر طرف مقابل شده است، باید هشیار بود.


وی با اشاره به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با وزیر امور خارجه، سفیران و کارداران جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور، یادآور شد: در این دیدار اصول و راهکارهای سیاست خارجی نظام جمهوری اسلامی ایران از سوی ایشان تبیین و بازنگری شد.


حجت الاسلام شربیانی افزود: سیاست ایران و آمریکا در قبال یکدیگر تغییری نداشته و آمریکا همچنان دشمن ملت ایران و امت اسلام است، دشمنی آمریکا حتی بعد از برجام نیز ذره‌ای کاسته نشده است، آمریکا از رهگذر نفوذ فرهنگی و سیاسی به دنبال براندازی نرم نظام اسلامی است.


وی با قدردانی از حضور مردم همراه با دانش آموزان در راهپیمایی 13 آبان، اظهار داشت: در شرایطی که دشمن به دنبال حذف شعار مرگ بر آمریکاست، جوانان ما با هوشیاری و آگاهی مسیر حرکت امام راحل و رهبر معظم انقلاب را ادامه دادند و همواره با سر دادن این شعار دخالت و تجاوز آمریکا در کشورها را محکوم کردند./854/301/ب3

ارسال نظرات