۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۳۰۰۵۷۸

چند خبر کوتاه از خوزستان

خبرگزاری رسا ـ برگزاری مراسم سوگواری امام حسین(ع) در 60 هیأت مذهبی شهرستان شادگان، برگزاری مسابقات قرآن ورزشکاران و جوانان خوزستان، تبیین «راهبردهای عاشورایی در مسیر انتظار» در ماهشهر و برگزاری گفتمان دینی با موضوع «یادآوری نعمت‌ها» در شادگان از مهم ترین عناوین اخبار کوتاه خوزستان هستند.
چند خبر کوتاه از خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت‌الاسلام عبدالله رضایی نسب، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شادگان با اشاره به برگزاری مراسم سوگواری امام حسین(ع) در 60 هیأت مذهبی در این شهرستان ابراز داشت: مراسم سوگواری و عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) از شب اول ماه محرم الحرام با حضور روسای ادارات، مداحان و خطباء اهل ‌بیت عصمت و طهارت(ع) و اقشار مختلف مردم شهر و روستای این شهرستان آغاز شده و تا ماه محرم ادامه خواهد داشت.

 

وی با اشاره به برنامه های محوری هیأت مذهبی شهرستان شادگان ادامه داد: اجرای نمایش‌های آیینی و مجالس تعزیه و شبیه خوانی، قرائت قرآن و دعای پرفیض زیارت عاشورا، سخنرانی مبلغان دینی در خصوص احکام دینی و مسائل روز دنیا، مداحی و سینه زنی و زنجیر زنی از جمله آن هستند.

 

این مقام مسؤول با اشاره به این که محرم و صفر بهترین فرصت برای تبلیغ و تبیین اهداف اسلام ناب محمدی است، خاطرنشان کرد: چه خوب است در فرصت های تبلیغی محرم و صفر، عزاداران حسینی با سبک زندگی اسلامی و سیره اهل بیت(ع) به خوبی آشنا شوند.

 

حجت الاسلام رضایی نسب با اشاره به این که فلسفه عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) معرفت افزایی است، افزود: عزاداری امام حسین(ع) و یاران با وفایش کلاس استکبار ستیزی و از اساسی ترین مؤلفه های سیاسی و عقیدتی جامعه اسلامی و به ویژه شیعی به شمار می رود.

 

برگزاری مسابقات قرآن ورزشکاران و جوانان خوزستان

عارف دانه‌کار، معاون فرهنگی اداره‌کل ورزش و جوانان استان خوزستان، با اشاره به برگزاری مرحله استانی دومین دوره مسابقات سراسری قرآن ورزشکاران و جوانان در خوزستان در 25 آبان‌ماه سال جاری، ابراز داشت: بیش از یکصد شرکت کننده آقا و خانم در این مسابقات حضور خواهند داشت و شرکت کنندگان در 11 رشته قرآنی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

 

وی با اشاره به این که برگزاری مرحله شهرستانی این مسابقات از 10 آبان‌ماه آغاز شده و تا پایان هفته جاری در سطح همه شهرهای خوزستان به پایان خواهد رسید، افزود: 8 داور خانم و آقا قضاوت عملکرد قرآنی شرکت‌کنندگان را ارزیابی می‌کنند.

 

دانه کار با بیان این که این مسابقات در بخش‌های شفاهی و کتبی و دل‌نگاشته تدوین شده و به معرفی رشته‌های این مسابقات می پردازد، خاطرنشان کرد: رشته‌های حفظ قرآن کریم1 جزء، 3 جزء، 10 جزء و 20 جزء، قرائت و اذان در بخش شفاهی و حفظ آیات موضوعی با تفسیر، حفظ احادیث موضوعی و مفاهیم رشته‌های بخش کتبی هستند.

 

معاون فرهنگی اداره‌کل ورزش و جوانان استان خوزستان ادامه داد: رشته دل‌نگاشته با موضوعات «قرآن مسیر زندگی سعادتمندانه»، «قرآن آیینه زلال قنوت و وارستگی» و «امام علی و ائمه معصومین قرآن ناطق و الگوهای رشادت و پهلوانی» تدوین شده است.

 

تبیین «راهبردهای عاشورایی در مسیر انتظار» در ماهشهر

علی نیسی، مسؤول کانون قرآن خدمات صنایع پتروشیمی با اشاره به برگزاری نشست ماهانه فرهنگ انتظار و مهدویت با موضوع «راهبردهای عاشورایی در مسیر انتظار» به مناسبت ماه محرم ابراز داشت: حجت‌الاسلام دکتر اصغر کریم‌زاده از بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) کشور در این مراسم حضور خواهند داشت.

 

وی با اشاره به این که محل برگزاری این نشست مسجد صاحب‌الزمان(عج) شهرک بعثت است، خاطرنشان کرد: این مراسم از سوی کانون قرآن و انتظار شرکت عملیات غیرصنعتی با همکاری مساجد و حسینیه‌های تحت پوشش برگزار خواهد شد.

 

مسؤول کانون قرآن خدمات صنایع پتروشیمی هدف از برگزاری این نشست را تدوین برنامه‌ها و طرح‌های مهدوی با محوریت نشر معارف انتظار و مهدویت معرفی کرد.

 

برگزاری نشست‌های اخلاق در مدرسه علمیه طوبی بهبهان

خانم جعفری، معاون فرهنگی مدرسه علمیه طوبی شهرستان بهبهان با اشاره به برگزاری نشست‌های اخلاقی این مدرسه با موضوع آموزش شؤنات و زی‌طلبگی در روزهای چهارشنبه با حضور طلاب ابراز داشت: در این نشست‌ها سعی شده که مسائل فرهنگی مورد نیاز طلاب بازگو و تبیین شود.

 

وی ادامه داد: آرامش در خانواده، تربیت فرزندان، راهکارهای تبلیغ مؤثر، کسب علم و اهداف شایسته در دستیابی به علم را از موضوعات تدوین شده برای تبیین در این نشست است.

 

خانم جعفری گفت: اجرای طرح زمزمه‌های قرآنی برای افزایش توانمندی طلاب در صحیح‌خوانی قرآن کریم و برگزاری کارگاه خانواده با محوریت تربیت و سبک زندگی دینی از دیگر برنامه‌های این مدرسه برای بانوان طلبه است.

 

برگزاری گفتمان دینی با موضوع«یادآوری نعمت‌ها» در شادگان

حجت‌الاسلام عبدالله رضایی نسب، رییس اداره تبلیغات اسلامی شادگان از برگزاری گفتمان دینی با موضوع «یادآوری نعمت ها» در مدرسه نرگس روستای بوزی این شهرستان به مناسبت ایام شهادت اباعبدالله الحسین(ع) خبر داد و ابراز داشت: سخنران این گفتمان دینی، استاد فروغ ظاهری از مبلغان اعزامی دفتر تبلیغات اسلامی استان مقدس قم بود که پیرامون یادآوری نعمت‌ها و شکر گزاری مردم به ایراد سخنرانی پرداخت.

 

وی با اشاره به این که یکی از راه ‌های تبلیغ دین همین یادآوری نعمت‌ها است که روش قرآن و روش پیامبران می باشد، خاطرنشان کرد: هر چه نعمت‌ها یادآور شوند مردم شکر گزار خواهند شد./9453/203/ب2

ارسال نظرات