۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۳۰۰۶۳۴
مدیر کل مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف کشور:

کرمانشاه از نظر موقوفات قرآنی در کشور ممتاز است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل مرکز قرآنی سازمان اوقاف کشور با اشاره به میزبانی کرمانشاه از سی و هشتمین دوره مسابقات قرآنی، گفت: کرمانشاه از نظر موقوفات قرآنی حائز جایگاه ممتازی در سطح کشور است.
حجت الاسلام حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام سید مصطفی حسینی مدیر کل مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور پیش از ظهر امروز با حضور در آیین اختتامیه سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ابراز داشت: توجه به قرآن کریم عاقبت به خیری و سعادت فرد را به دنبال دارد.

 

حجت الاسلام حسینی بیان داشت: اقدامات خوب و مناسبی در جهت افزایش انگیزه حفظ قرآن کریم صورت گرفته است اما باید بیش از این به مباحث حفظ قرآن توجه شود.

 

وی اقدامات دشمنان در نشر مطالب هجو و بیهوده اظهار داشت: دشمنان در زمینه جنگ نرم و تبلیغ مطالب باطل تمام توان خود را بکار گرفته اند و با تمام قوا قصد منحرف ساختن نسل جوان و نوجوان مسلمان را دارند، اقدامات مناسبی باید در مقابل این دشمنان صورت گیرد.

 

مدیر کل مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور یادآور شد: اقدامات فرهنگی انجام شده در جهت نشر معارف قرآنی و جذب افراد به حفظ قرآن کریم کافی نیست اما نسبت به زمان گذشته پیشرفت قابل توجهی در این زمینه دیده می شود.

 

حجت الاسلام حسینی تعداد حافظان قرآن در زمان پیش از انقلاب را انگشت شمار خواند و تصریح کرد: در حال حاضر پیشرفت چشمگیری در تعداد حافظان قرآن کریم صورت گرفته و هزاران نفر در حال حفظ و فراگیری آموزه های قرآن کریم بوده و به سمت حفظ کامل قرآن پیش می روند.

 

وی خاطرنشان کرد: گسترش شبکه های اجتماعی و دسترسی افراد به اینترنت زمینه نفوذ فرهنگی کشورهای غربی در فرهنگ کشور را به وجود آورده است، برگزاری مسابقات قرآنی و توجه به آموزش های قرآن در کشور زمینه علاقمندسازی افراد به حفظ قرآن را فراهم می آورد.

 

مدیر کل مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ادامه داد: میزبانی کرمانشاه از برگزاری مسابقات قرآنی نشان دهنده جایگاه ویژه استان در ترویج فرهنگ قرآنی و اسلامی است.

 

حجت الاسلام حسینی گفت: استان کرمانشاه از نظر موقوفات قرآنی حائز جایگاه ممتازی در سطح کشور است.

 

وی در پایان عنوان داشت: توجه به قرآن و توجه به مراکز قرآنی و انجام فعالیت های پژوهشی در زمینه قرآن جامعه را از نظر تعالیم قرآنی تأمین می کند و این وظیفه تمام ارگان های مرتبط است که با همکاری به این مهم تحقق بخشند./857/302/ب3

ارسال نظرات