۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۳۰۰۶۳۸
عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نور:

نگاه سهل ‌انگارانه سبب بی‌تفاوتی نسبت به مواضع سلطه گران می‌شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام موفق با هشدار نسبت به تلاش دشمن برای نفوذ در کشور، گفت: شخصی که در برابر دشمن بی‌تفاوت، غافل و سهل اندیش است به مواضع و حرف‌های سلطه‌گران بی‌تفاوت و بی‌توجه است؛ اما کسی که تفکر جهادی دارد، همواره مراقب است که فریب دشمن را نخورد و غافل‌گیر نشود.
حجت الاسلام عليرضا موفق، عضو هيأت علمي دانشگاه پيام نور آران و بيدگل

حجت الاسلام علیرضا موفق، عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نور آران و بیدگل کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به فرهنگ ایثار و شهادت در سیره اهل بیت(ع) اظهار داشت: ائمه اطهار(ع) مواضع یکسانی نسبت به دشمنان داشته‌اند؛ یعنی اگر امام سجاد(ع) در موقعیت امام حسین(ع) قرار می‌گرفت؛ همان کاری را انجام می‌داد که امام حسین(ع) انجام داده است.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نور به عقلانیت شعار ظلم ستیزی اشاره کرد و ابراز داشت: عقلانیت به معنای حفظ کردن مبانی اسلامی است و امام حسین(ع) برای حفظ اسلام، راهی جز اقدام به موضع‌گیری شدید نداشتند؛‌ بنابراین اگر نگاه عمیق اسلامی و به دور از اهداف مادی وجود داشته باشد؛ به طور حتم قیام عاشورا عین عقلانیت است.

 

وی به فرهنگ جهاد و ایثار اشاره و تأکید کرد: یکی از ارکان جهاد، هوشیاری است و مجاهدان باید در برابر دشمنان، با هوشیاری و فراست عمل کنند؛ حتی اگر دشمن در ظاهر، با فریبکاری خود را مدافع حقوق بشر، منادی آزادی و مبارزه با تروریست معرفی کند، این امر نباید موجب غفلت و سلب هوشیاری شود.

 

حجت الاسلام موفق گفت: مجالس امام حسین(ع) فقط محدود به روضه ‌خوانی نباشد، بلکه درباره اهداف بلند قیام عاشورا همچون جهاد، شهادت و استکبارستیزی سخن گفته شود و درباره آنها تبیین صورت بگیرد.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نور، امر به معروف و نهی از منکر را نوعی جهاد خواند و تصریح کرد: شخصی که در برابر دشمن بی‌تفاوت، غافل و سهل اندیش است به مواضع و حرف‌های سلطه‌گران بی‌تفاوت و بی‌توجه است؛ اما کسی که تفکر جهادی دارد، همواره مراقب است که فریب دشمن را نخورد و غافل‌گیر نشود.

 

وی با اشاره به پروژه نفوذ دشمنان در کشور یادآور شد: مسأله نفوذ که امروزه دشمن از آن به بهترین صورت استفاده می‌کند و رهبر معظم انقلاب درباره آن هشدار می‌دهند، یکی از شگردهای دشمن در عرصه جهاد است؛ از این‌رو نباید از مواضع انقلابی خود کوتاه آمده و در مقابل دشمن تسلیم شویم.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نور گفت: از لحاظ عقلانی، دشمن یک سری از اهداف را برای خود ترسیم کرده است و اهدافش با اهداف نظام اسلامی تفاوت داشته و تفاوت استراتژیکی با ایران دارد؛ از این‌رو کسی که دشمن را بشناسد؛ اما در مقابلش حالت انفعالی داشته باشد از نفوذ دشمن حمایت کرده ‌است.

 

وی اهداف جمهوری اسلامی ایران را با سلطه‌گران و استکبار جهانی متعارض خواند و تأکید کرد: هیچ‌گاه دشمن دست از دشمنی و اهداف شوم خود برنخواهد داشت؛ اما از لحاظ تاریخی، از صدر اسلام تاکنون، همیشه دشمن به دنبال ضربه زدن به اسلام و مسلمانان بوده است.

 

حجت الاسلام موفق افزود: دشمنان ممکن است، مدتی تشنج‌ها را با ظاهرسازی کاهش دهند، اما تشخیص این مسأله نیز نیازمند تدبیر و نگاه دقیق است و این امر به معنای دست برداشتن از مبانی اسلامی نیست.

 

وی تصریح کرد: اگر همواره حالت تدافعی داشته باشیم، ابتکار عمل به دست طرف مقابل می‌افتد؛ در حالی که امام خمینی(ره) و رهبری با الگو گیری از سیره و عمل ائمه اطهار(ع) ابتکار عمل را در دست گرفته‌اند؛ زیرا اگر منتظر عکس العمل دشمن بمانیم، ضعف و سهل‌انگاری در مواضع ما راه پیدا می‌کند.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نور یادآور شد: اگر مسؤولان توجه بیشتری به منویات رهبر معظم انقلاب داشته باشند، در جهت رسیدن به اهداف اقتصادی، سیاسی و اجتماعی در داخل و خارج کشور ضرر نخواهند کرد؛ بلکه کشور شاهد پیشرفت‌های بسیاری خواهد شد.

 

وی خاطرنشان کرد: مواضع رهبری براساس تجربیات فراوان، هوشیاری و منافع ملی است؛ بنابراین مواضع غیراصولی برخی مسؤولان به منافع ملی کشور ضربه می‌زند و با پیشرفت‌ و اقتدار نظام منافات دارد./908/ت302/ف

ارسال نظرات