۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۳۰۰۶۵۶
در راستای اجرای طرح زائران حرم رضوی صورت می گیرد؛

اعزام 45 نفر از خادمان امامزادگان و مساجد ارومیه به همراه خانواده به مشهد

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف و امور خیریه ارومیه گفت: در راستای اجرای طرح زائران حرم رضوی، 45 نفر از خادمان امامزادگان و مساجد به همراه خانواده عازم زیارت امام هشتم (ع) می شوند.
حجت الاسلام برادري، سرپرست معاونت فرهنگي و اجتماعي اوقاف آذربايجان غربي

حجت الاسلام عیسی برادری رییس اداره اوقاف و امور خیریه ارومیه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، اظهار کرد: صیانت از موقوفات و نظارت بر اجرای صحیح و امینانه نیات واقفین خیر اندیش از رسالت های اصلی اوقاف و امور خیریه است.

 

وی تصریح کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با هدف انسجام ‌بخشی و هدایت اجرای امینانه نیات واقفین و جلوگیری از پراکندگی در اجرا و جهت‌دهی طرح هایی را در راستای اجرای دقیق نیات واقفین برنامه ریزی می کند تا قابلیت نظارت، گزارش‌گیری، اطلاع‌رسانی و بهره‌وری بهینه از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل بقاع متبرکه و موقوفات را در برداشته باشد.

 

حجت الاسلام برادری افزود: طرح  های بصیرت عاشورایی در راستای اجرای نیات واقفان مرتبط با عزاداری سیدالشهداء(ع)، مهر تحصیلی نیات واقفان مرتبط با کمک به دانش آموزان بی بضاعت و زائران حرم رضوی مرتبط با نیات واقفان مرتبط با زیارت حرم رضوی طرح ریزی شده است.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه ارومیه با اشاره به ابلاغ دستورالعمل طرح زائران حرم رضوی از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه به استانها و شهرستانها، خاطرنشان کرد: این دستورالعمل با هدف اجرای صحیح و امینانه نیات واقفین مرتبط با زیارت حرم علی بن موسی‌الرضا(ع) با رویکرد شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی از آثار و برکات وقف طراحی شده است.

 

حجت الاسلام برادری افزود: اجرای امینانه نیات واقفان در زمینه کمک به زوار امام رضا(ع) و پرداخت هزینه سفر زیارت به افراد مستمند، شناسایی افراد مستحق مطابق نیت واقفین و بهره‌مندی آنان از اجرای نیت، ترویج فرهنگ زیارت و ایجاد وقف جدید برای زیارت، بهره‌مندی از برکات زیارت حضرت ثامن‌الحجج(ع) جهت عاشقان و دلباختگان حضرت به ویژه افرادی که تاکنون به زیارت حضرتش مشرف نشدند و ایجاد وحدت رویه در سراسر کشور و استان جهت اجرای امینانه نیات واقفان از اهداف طرح زائران حرم رضوی است.

 

وی افزود: اداره اوقاف و امور خیریه ارومیه نیز درر استای اجرای طرح زائران حرم رضوی و از محل اجرای نیت موقوفه مرحوم حاج آقا بیگ 45 نفر از خادمان امامزادگان و مساجد ارومیه رابه همراه خانواده هایشان به مشهد مقدس اعزام می کند.

 

به گفته حجت الاسلام برادری، تمام هزینه های این سفر معنوی از جمله ایاب ذهاب، اسکان و پذیرایی برای زائران رایگان بوده و از محل نیت واقف مرحوم حاج آقا بیگ پرداخت می شود.

 

وی گفت: زائران حرم رضوی دوم آذرماه با اتوبوس راهی مشهد می شوند./936/302/ب3

 

ارسال نظرات