۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۳۰۰۶۶۵

نهادینه شدن فریضه امر به معروف در جامعه از گسترش فساد جلوگیری می‌کند

خبرگزاری رسا ـ دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان وبلوچستان با اشاره به اینکه قوام شریعت به برپایی احکام الهی در جامعه است، گفت: نهادینه شدن فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، اجرای حدود الهی را ضمانت و زمینه گسترش فساد را از بین می‌برد.
امر به معروف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، سرهنگ پاسدار محسن اکبری، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان سیستان وبلوچستان، شنبه 16 آبان در همایش طلایه‌داران امر به معروف و نهی از منکر، گفت: امروز در سایه نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه که دو نعمت بزرگ است و خیلی از گذشتگان آرزوی آن را داشتند اما عمرشان نرسید، زمینه اجرای این فریضه الهی فراهم شده است.


وی بیان کرد: در طول تاریخ حکومت‌ها و جوامع بسیاری بوده‌اند که در اثر فساد و لغزش، به انحطاط کشیده شدند، در حالی که اگر فریضه امر به معروف و نهی از منکر وجود داشته باشد، هیچ گاه جامعه یا حکومت به سمت فساد نمی‌رود.


اکبری افزود: اگر امروز در بعضی قسمت‌ها لغزش‌هایی مشاهده می‌شود، و یا مجرمان و خلافکارهایی در زندان‌ها بسر می‌برند، به دلیل این است که ما به وظیفه دینی و شرعی خود که امر به معروف است عمل نکرده‌ایم.


دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اظهار کرد: تابندگی و قوام شریعت، به برپایی احکام الهی است و اگر فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نهادینه شود، زمینه گسترش فساد از بین می‌رود.


وی ادامه داد: امام علی(ع) در حدیثی می‌فرمایند اگر این دو فریضه در جامعه اسلامی جاری و ساری نشود، اشرار بر ما حاکم می‌شوند؛ بنابراین برای ضمانت اجرای احکام و حدود الهی، نیازمند فرهنگ‌سازی در خصوص این فرائض دینی هستیم.


اکبری در پایان تصریح کرد: برای آنکه بتوان این فریضه گسترش داد، باید آن را میان آحاد جامعه فرهنگ‌سازی کنیم که البته باید همراه با آموزش‌های صحیح باشد، در همین راستا، طرح طلایه‌داران را در سطح استان اجرا می‌کنیم تا حالت مردمی و عمومی به خود بگیرد./831/203/ب2

ارسال نظرات