۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۳۰۰۶۶۸
آیت الله طبرسی تأکید کرد؛

ضرورت استفاده از توان خواهران طلبه در ساماندهی جلسات مذهبی بانوان

خبرگزاری رسا ـ آیت الله طبرسی بر ضرورت استفاده از توان طلاب خواهر در ساماندهی جلسات مذهبی بانوان تأکید کرد و گفت: حضور بانوان طلبه در چنین جلسات و همچنین هیأت های مذهبی مانع از نفوذ خرافه و بدعت های احتمالی می شود.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دومین همایش طلیعه حضور در ساری، تحصیل، تدریس، تحقیق، تبلیغ و تهذیب را فسلفه وجودی حوزه های علمیه دانست و گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی شاهد رشد و گسترش روزافزون حوزه های علمیه هستیم.

 

امام جمعه ساری با اشاره به حضور بانوان در جامعه، گفت: نیمی از پیکره جامعه را بانوان تشکیل می‌دهند و با این وجود نیاز به ارشاد و امر به معروف و نهی از منکر دارند و این موارد از راه تحصیل و تبلیغ میسر می‌شود که باید به آن عمل و در جامعه منتقل شود.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: ما باید در مرحله نخست، خودمان را به زیور علم و دانش و تقوا درآوریم تا بتوانیم دیگران را به دین اسلامی دعوت کنیم، راه رسیدن به کمال در انسان نیز تهذیب نفس است.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که طلبه‌ها افراد تاثیرگذار در جامعه محسوب می‌شوند، خاطرنشان کرد: وجود حوزه علمیه در ایران اتفاق خوبی است که امروزه از استقبال خوبی برخوردار بوده و حضور بانوان در این زمینه نیز از موارد قابل توجه است.

 

وی به موضوع تحصیل طلاب در حوزه های علمیه اشاره کرد و گفت: طلبه ای که وارد حوزه می شود ابتدا باید تحصیل کند یعنی نخست باید دین شناس باشد نه دیندار، چون تا شناختی از دین نداشته باشیم دیندار نخواهیم شد.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه سخنان خود با مهم ارزیابی کردن تهذیب در حوزه های علمیه گفت: همه مواردی که تاکنون به آن اشاره شد برای رسیدن به تهذیب است.

 

وی عظمت امروز دین مبین اسلام را به برکت نقش آفرینی روحانیت دانست و تصریح کرد: اگر امروز عاشورا به عنوان یک واقعه عظیم در دنیا مطرح شده به دلیل تلاش های حوزه و روحانیت آگاه بوده است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری بر ضرورت گسترش حوزه علمیه خواهران تأکید کرد و گفت: باید از همه ظرفیت ها در جهت توسعه و گسترش حوزه علمیه خواهران بهره گرفت.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران به نقش خواهران طلبه در مقابله با هجمه های فرهنگی و شبهات دینی اشاره کرد و افزود: طلاب خواهر نیز همانند برادران طلبه رسالت سنگینی در دفاع از ارزش ها و آرمان های دینی دارند.

 

آیت الله طبرسی بر ضرورت بهره گیری از توان طلاب خواهر در ساماندهی جلسات مذهبی بانوان تأکید کرد و گفت: حضور بانوان طلبه در چنین جلسات و همچنین هیأت های مذهبی مانع از نفوذ خرافه و بدعت های احتمالی می شود.

 

وی بهترین راه مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان را تقویت حوزه های علمیه دانست و تصریح کرد: هر چه حوزه های علمیه از توان و گستردگی بالاتری برخوردار باشند به حتم حضور طلاب و روحانیان نیز در جامعه بیشتر خواهد شد و همین مسأله مانع نفوذ هجمه های فرهنگی در جامعه اسلامی خواهد شد.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که امروز دشمنان از هر روزنه ای برای تضعیف مبانی دینی و ارزشی ما استفاده می کنند، بیان داشت: رشد و گسترش حوزه های علمیه سد محکمی در برابر این هجمه و توطئه ها خواهد بود.

 

وی با بیان این که تقویت حوزه های علمیه و حضور اثرگذار طلاب در جامع به حتم موجب کاهش بسیاری از آسیب های اجتماعی در کشور می شود، خاطرنشان کرد: طلاب حوزه های علمیه در تاریخ همواره مدافع حقیقی اصول و مبانی دینی بوده و هستند.

 

رییس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمنان شبهات بسیاری را در جامعه اسلامی ترویج می کنند، افزود: طلاب حوزه علمیه باید با تقویت بنیه علمی خود پاسخگوی این شبهات باشند./950/202/ب2

ارسال نظرات