۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۳۰۰۶۷۰
عضو هیأت علمی موسسه امام خمینی:

مسأله نفوذ توهم نیست/ برخی درصدد جایگزین کردن مبانی آمریکایی به جای باورهای انقلابی هستند

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تلاش برخی برای جایگزینی مبانی آمریکایی در ایران را وقیحانه خواند و گفت: متأسفانه برخی افراد حل تمامی مشکلات را به کنار گذاشته شدن خصومت با آمریکا گره می زنند و به دنبال هموار کردن حضور دشمن در کشور هستند.
استکبار ستيزي

حجت الاسلام قاسم شبان نیا، عضو هیأت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، نسبت به تلاش دشمنان داخلی و خارجی انقلاب اسلامی ایران برای کودتای خزنده هشدار داد و اظهار داشت: کودتای خزنده پیچیده ترین نوع کودتا است که عمدتا بر سیاست نفوذ در نهاد های قدرت، از جمله قوه مجریه، مقننه و قضائیه و تشدید فضای اختلاف جناح های حکومتی، پیش بردن پروژه های فعال و پر فشار جنگ روانی و تبلیغی استوار است.

 

وی افزود: از دیگر مولفه های کودتای خزنده می توان به ترور شخصیت و حتی حذف فیزیکی کسانی که توان مقابله با کودتا را دارند، بهره گیری از فضای بی تفاوتی مردم، غفلت حاکمان و نارسایی های اقتصادی اشاره کرد.

 

نفوذ فرهنگی زمینه را برای نفوذ اقتصادی، سیاسی و در نهایت نفوذ نظامی فراهم می کند

حجت الاسلام شبان نیا با اشاره به این که غالبا کودتای خزنده توسط افراد دخیل در حکومت شکل می گیرد، ابراز داشت: در کودتای خزنده دشمنان بیرونی یک جامعه از طریق اعمال نظامی و سخت افزاری وارد عمل نمی شوند بلکه از طریق نفوذ و اعمال سیاست های خود از طریق تاثیر گذاری بر تفکر افراد نقشه های شوم خود را اجرا می کتنند؛ نفوذ فرهنگی زمینه را برای نفوذ اقتصادی، سیاسی و در نهایت نفوذ نظامی فراهم می کند.

 

وی با اشاره به مشاوره های مشاوران رییس جمهور پیشین آمریکا، اضافه کرد: مشاوران بوش در سه مرحله برقراری رابطه با ایران، راه اندازی سفارت خانه در ایران و راه اندازی دفاتر کنسولگری در شهر های گوناگون ایران به بوش پیشنهاد دادند.

 

حجت الاسلام شبان نیا ابراز داشت: آمریکا با راه اندازی دفاتر کنسولگری در شهر های گوناگون ایران به دنبال انجام فعالیت های بشر دوستانه در شهر های مختلف و بدست آوردن محبت مردم ایران، تاثیر گذاری بر اعتقادات آنها، جذب نیرو و در نهایت پیاده کردن نیروی نظامی در شهر های مختف و تصرف مراکز حساس کشور بود.

 

وی با اشاره به سخنی از امام راحل مبنی بر این که اگر دشمنان الفاظ نرمی بکار بردند بدانید که در پشت صحنه به دنبال ضربه اساسی زدن هستند، اظهار داشت: یک عده می گویند کودتا و نفوذ در کشور توهم است و بنده به این افراد عرض می کنم پس با گفته های مشاوران بوش چه می کنید.

 

نزدیک شدن به کشور های  استکباری خطر نفوذ را بیشتر می کند

عضو هیأت علمی موسسه امام خمینی(ره) ضمن تاکید بر این که  نزدیک شدن به کشور هایی که خوی استکباری دارند خطر نفوذ را بیشتر می کند، خاطر نشان کرد: دشمنان هیچ گاه بدون تکیه گاه در داخل کشور دست به هیچ اقدامی نخواهد زد و هر زمان که آمریکا خواسته در ایران تحول ایجاد کند از طریق نفوذ در ارکان حکومتی به دنبال تاثیر گذاری در سیاست های جمهوری اسلامی بوده است.

 

وی با بیان این که مسؤولان برای مقابله با دسیسه های دشمن باید آگاهی های لازم را کسب کنند، تاکید کرد: در صحنه مخاصمه دشمن در حال حاضر شاهد هزینه کردن گسترده دشمن در عرصه رسانه برای به دست گرفتن رسانه ها و ایجاد جنگ نرم با مکانیزم جدید هستیم، که نتیجه آن چیزی جز کودتای خزنده نخواهد بود.

 

حجت الاسلام شبان نیا با تاکید بر روشن بودن سیاست های نظام در مقابل مستکبران، عنوان داشت: برخی افراد حل تمامی مشکلات را به کنار گذاشته شدن خصومت با آمریکا گره می زنند و به دنبال هموار کردن حضور دشمن در کشور هستند تا جایی که خط فعالیت انگلیس در ترور شخصیت افراد کار آمد مشروطه را در کشور باز تولید می کنند.

 

برخی درصدد جایگزین کردن مبانی آمریکایی به جای مبانی انقلابی هستند

وی تلاش برخی برای  جایگزینی مبانی آمریکایی در ایران را وقیحانه خواند و گفت: عده ای در حال ترویج اشتباه بودن آنچه در تسخیر لانه جاسوسی رخ داد هستند و این در حالی است که سفارتخانه ای که مخل به امنیت یک کشور است و تنها در این راستا فعالیت می کند، اصلا نباید امنیت داشته باشد.

 

حجت الاسلام شبان نیا با تاکید بر تلاش منافقان داخلی مبنی بر تضعیف روحیه انقلابی گری، ابراز داشت: در انقلاب مشروطه خط نفوذی دشمن بود که اثر خود را در صفوف انقلاب گذاشت و سر شیخ فضل الله را به دار آویخت و ترور شخصیت دشمن در آن دوران به قدری اثر گذار بود که مردم پای چوبه دار سوت و کف زده و به رقص پرداختند.

 

وی با اشاره به تاکیدات امام راحل مبنی بر این که نگذارید بلایی را که سر مشروطه آوردند سر انقلاب اسلامی بیاورند، ابراز داشت: مستکبران بعد از صدور فتوای تحریم تنباکو به دنبال ترور شخصیت مرجعیت و نفوذ بین مرجعیت و روحانیون بوده و هستند.

 

حجت الاسلام شبان نیا ضمن اشاره به وجود یک سری اختلالات اقتصادی و رفاهی در جامعه، اظهار داشت: عده ای در ضمن مشکلات، تلاش دارند حل مسائل را به رابطه با آمریکا گره بزنند، غافل از این که خود رابطه سدی شدید در مقابل رشد انقلاب اسلامی ایران است.

 

وی ضمن اشاره به این که درتمام کشور هایی که آمریکا بعد از انقلابشان در آنها نفوذ کرده از خود هیچ اراده ای نداشته و مطیع محض آمریکا هستند. عنوان کرد:برخی به دنبال مجبور کردن نظام به پذیرش سیاست های نفوذی دشمن هستند، اگر زمینه نفوذ در کشور فراهم شد دیگر جلوگیری از آن بسیار سخت خواهد بود البته مقام معظم رهبری خیلی زودتر از آنکه تصور می شد سیاست نفوذ دشمن را درهم شکسته و از آن جلو گیری کردند./929/ت301/ج1

ارسال نظرات