۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۵
کد خبر: ۳۰۰۶۹۵
نایب رییس کمیسیون امنیت ملی:

اجرای برجام نباید سبب اختلاف و دو قطبی شدن کشور شود

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت حفظ وحدت و انسجام در کشور، از مسؤولان خواست تا در طول اجرای برجام هوشمندانه عمل کرده و عملکرد طرف مقابل را به صورت دقیق ارزیابی کنند.
حجت الاسلام حسين سبحاني نيا حجت الاسلام سبحاني نيا

حجت الاسلام حسین سبحانی نیا، نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد ، با اشاره به  تأکیدات رهبر انقلاب مبنی بر این که بی اعتمادی نسبت به آمریکا همچنان وجود دارد، اظهار کرد: باتوجه به موضع گیری های غربی ها درخصوص ارتباط ایران با سایر کشورها و تلاشی که برای مذاکره با ایران صورت گرفت در نهایت رهبری فقط با ادامه بحث مذاکرات هسته ای موافقت کردند.

 

وی خاطر نشان کرد: این مذاکرات در دو ساله اخیر با ایجاد توافق برجام به اوج خود رسید و اگرچه شاید برجام تمام خواسته های ما را به انجام نرساند ولی به تبع، تیم مذاکره کننده کشور با اهتمام ویژه و به خوبی کار خود را انجام دادند.

 

عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامه رهبری به رییس جمهور درباره الزامات اجرای برجام، اظهار داشت: رهبر انقلاب مدیریت پرونده هسته ای را از همان ابتدا تا کنون انجام دادند که در نهایت نیز این مهم با تأیید ایشان به نتیجه رسید و «برنامه جامع اقدام مشترک» را که به عنوان طرح در مجلس و شورای عالی امنیت ملی به تصویب رسید  با افزودن بندهایی تأیید و تصویب کردند.

 

حجت الاسلام سبحانی نیا افزود: آن چه در فرایند تصویب برجام انجام شد، کار مناسبی بود ولی مهم این است که صیانت و دقت لازم در حفظ آن صورت گیرد و مراقبت لازم برای اجرای برجام به عنوان یک پرونده ملی و مهم انجام شود و  همچنین یک وحدت نظر از برنامه تا برجام وجود داشته باشد.  

 

وی حفظ وحدت، انسجام و صیانت از مفاد برجام را به عنوان پیام رهبر انقلاب در نامه به رییس جمهور دانست و خاطر نشان کرد: پیام نامه رهبری این است که ادامه اجرای برجام نباید سبب ایجاد اختلاف و دو قطبی شدن بین گروه ها و احزاب گوناگون جامعه شود بلکه همانگونه که از ابتدا وحدت و صیانت از برجام وجود داشته باید در ادامه نیز حفظ شود، از طرف دیگر باید توجه داشت که آمریکا هرگز قابل اعتماد نبوده و احتمال می رود که در هر زمانی از برجام شانه خالی کند.

 

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که مسؤولان باید در طول اجرای برجام هوشمندانه عمل کنند، اظهار کرد: باید عملکرد طرف مقابل به صورت دقیق ارزیابی شود و مراقب واگذار کردن امتیازات بی جا به آن ها باشیم، در امتیازات دو طرفه، باید منافع ملی ایران را در نظر بگیریم.

 

عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به وظیفه سنگین مسؤولان، تصریح کرد: برای ایجاد وحدت در جامعه اسلامی باید ابتدا مسؤولان آن وحدت را حفظ کنند« الناس دین سلوکهم» بنابراین مسؤولان باید ضمن در نظرداشتن وحدت رویه براساس منویات رهبری با مراقبت های لازم در مسیر برجام حرکت کنند تا به وظیفه خود در پسابرجام به خوبی عمل کرده و دستاوردهای این توافق را به نفع نظام و منافع  ملی ایران به انجام برسانند./844/ت302/ج1

ارسال نظرات