۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳
کد خبر: ۳۰۰۷۷۵
آیت الله علم الهدی:

مکتب تشیع با سنی ستیزی و بی احترامی به مقدسات مسلمانان رواج نمی‌یابد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد مقدس گفت: همین که ما در این 37 سال توانسته ایم اسلام انقلابی و معارف اهل بیت را نشان دهیم، گرایش به تشیع افزایش یافته است؛ حال این شیوه ترویج شیعه است یا روش متحجرانی که می خواهند با سنی ستیزی و فحش دادن به مقدسات سایر مسلمانان مکتب حضرت زهرا(س) را رواج دهند.
 آيت الله علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی شامگاه شنبه در مراسم عزاداری شهادت امام سجاد(ع) که در محل حسینیه امام رضا(ع) برگزار شد، به تبیین اهمیت معرفت شیعیان نسبت به اهل بیت(ع) پرداخت و گفت: ارزشمندترین عرض ارادت به محضر امام سجاد(ع)، معرفت شناسی نسبت به مقام ولایت ایشان است.

 

وی افزود: مشکلی که در جمع ما شیعیان و دلدادگان مکتب اهلبیت(ع) وجود دارد و شاید همین مشکل تا امروز سبب عقب افتادگی شیعه در دنیا شده، این است که ما پهنه معرفت شناسی مان نسبت به اهل بیت(ع)، با پهنه عضق و عاطفه و ارادت به این ذئوات مقدسه برابر نیست؛ به طوری که با وجود معارف ناب ایشان، نتوانسته ایم تشیع را حتی در امت اسلام و میان ملت های مسلمان توسعه دهیم.

 

امام جمعه مشهد مقدس خاطرنشان کرد: شما وقتی به تاریخ شیعه نگاه می کنید، از صدر اسلام تا امروز، شیعه در بخش عمده ای از زمان در خفقان و تقیه بوده و فرصت توسعه ارزش ها و علوم اهلبیت(ع) را نداشته است؛ اما از زمانی که شیعه از تقیه و اختناق آنچنانی درآمده و به خصوص در این کشور فضای باز برای ارادت به اهل بیت(ع) فراهم شده است، مجموعه فعالیت های شیعی و حرکاتی که دوستان اهل بیت(ع) در دنیا انجام داده اند، توسعه حرکات احساسی نسبت به ایشان بوده و معرفت شناسی نسبت به اهل بیت(ع) را توسعه نداده ایم.

 

آیت الله علم الهدی اظهار کرد: آیا در فضای امروز که مرزهای فرهنگی از بین رفته، فاصله ها ناپدید شده، شمال و جنوب و شرق و غرب دنیا به هم متصل است و با فشردن یک دکمه می توان در صفحه رایانه تمام ابعاد فرهنگی مردم جهان را مشاهده کرد، میزان معرفت شناسی نسبت به اهل بیت باید به همان اندازه ای کافی باشد که در 200 سال قبل، در زمانی که همه ارتباطات منقطع بود؟ این جفای نسبت به مقام ولایت است.

 

وی سپس به تبیین ابعادی از شخصیت امام سجاد(ع) پرداخت و گفت: انقلاب کربلا، انقلابی است که 3 معصوم رهبر آن بودند؛ یکی برای زمینه سازی، یکی برای اجرا و دیگری برای تداوم بخشی، احیا و تثبیت قیام؛ امام مجتبی(ع) 10 سال زمینه ساز این انقلاب بودند، امام حسین(ع) مباشر اجرایی انقلاب بودند و امام سجاد(ع) نیز 40 سال آن را ادامه دادند تا به عنوان خطی که می تواند در همه جوامع در براندازی نظام ستمگرانه و حاکم سازی نظام دینی نقش ایفا کند، جا افتاد؛ وگرنه بنی امیه قصه را در عاشورا تمام شده می دیدند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تلاش های 40 ساله امام سجاد(ع) در تداوم قیام کربلا، تأکید کرد: دنیا اگر ائمه را با این نگاه بشناسد، در زمان کوتاهی معارف شیعه دنیای اسلام را فرا می گیرد؛ همین که ما در این 37 سال توانسته ایم اسلام انقلابی و معارف اهل بیت را نشان دهیم، گرایش به تشیع افزایش یافته است؛ حال این شیوه ترویج شیعه است یا روش متحجرانی که می خواهند با سنی ستیزی و فحش دادن به مقدسات سایر مسلمانان مکتب حضرت زهرا(س) را رواج دهند؟

 

آیت الله علم الهدی از دفاع مقدس به عنوان نمونه ای از تلاش انقلاب برای ترویج معارف اهل بیت(ع) یاد کرد و گفت: در عملیات فتح المبین، رمز «یا زهرا(س)» روی میز پنتاگون قرار گرفت و مهم ترین مجمع نظامی جهان بررسی کردند که این چه رمزی است که به فاصله کمتر از 24 ساعت، جوانان 1500 کیلومتر مربع را از زیر جنگ افزار دشمن آزاد کردند؛ با این عملیات دنیا زهراشناس شد./820/202/ب1

ارسال نظرات