۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱
کد خبر: ۳۰۰۷۸۷
مدیرکل نخبگان مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران کشور:

استان آذربایجان شرقی دارای توانمندی های بالا در حوزه های علمیه خواهران است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام رجبی با اشاره به سطح بالا و وجود استعدادهای برتر در استان آذربایجان شرقی، گفت: ساماندهی و تربیت استعدادهای برتر استان می‌تواند پاسخ گوی مسائل بومی استان شود.
حوزه هاي علميه خواهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام رجبی، مدیرکل نخبگان و استعدادهای برتر مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران، در حاشیه کارگاه آموزشی مدیریت پژوهش ویژه معاونان پژوهش حوزه‌های علیمه خوهران شمال‌غرب کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: در سال‌های اخیر شاهد پیشرفت و ارتقاء سطح پژوهشی حوزه‌های خواهران بوده‌ایم.


وی با بیان این‌که خواهران طلبه توانمندی اوج گیری در سطوح عالی عرصه های تحصیل و پژوهش را دارا هستند، تصریح کرد: شرط تقویت حوزه های خواهران حمایت معنوی و ارائه امکانات مناسب برای خواهران طلبه است تا بتوانند پاسخ‌گویی پاره‌ای از مسائل زنان و جامعه باشند.


مدیرکل نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خواهران ادامه داد: خواهران طلبه به جهت تعهد دینی و کسب موفقیت‌های فراوان در جشنواره‌های درون‌حوزوی و برون حوزوی مانند جشنواره‌های رشد و بانوی کرامت و دیگر جشنواره جا دارد استعدادهای برتر در این حوزه شناسائی شود.


وی خاطرنشان کرد: خواهران طلبه با توجه به استعدادهای فراوان خود می‌توانند با مدیریت و آموزش صحیح پاسخ گوی بسیاری از مسائل در حوزه دین به ویژه مسائل زنان باشند، از این رو این امر نیازمند شناسائی و ساماندهی استعدادهای برتر برای رسیدن به نخبگی لازم است.


حجت الاسلام رجبی حوزه های علمیه خواهران استان را دارای استعداد های برتر و مناسب دانست و ابراز داشت: با توجه به حضور خواهران این استان در جشنواره های مختلف و پایش صورت گرفته استان دارای استعداد های برتری بوده است.


وی با بیان این‌که استعدادهای برتر استان ساماندهی مناسبی نداشته است، افزود: در این سفر تلاش داریم طی جلساتی با جلب توجه و ترغیب مسؤولان امر به دنبال تفکیف مناسب به عرصه شناسایی و ساماندهی استعداد های برتر استان دست پیدا کنیم تا در عرصه های تبلیغ، پژوهش و استادی نخبگانی را به جامعه عرضه کنیم.


مدیرکل نخبگان و استعدادهای برتر مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران با تأکید بر تعامل حوزه‌های علمیه خواهران با سازمان های مختلف برای عرضه محتوای دینی، اظهار داشت: ایجاد بستر مناسب برای حضور نخبگان در عرصه‌های مختلف می‌تواند برکات بالائی داشته باشد.


وی با تأکید بر تربیت و ارتقاء استعدادهای استانی و کشور در راستای نیازهای اجتماعی به جایگاه نخبگی، افزود: با این روند و تربیت و سازماندهی استعدادهای برتر می‌توان نیازهای استان، استان‌های همجوار و کشور‌های همزبان با این استان را پوشش علمی و محتوایی کرد و خودکفایی دست یافت./854/302/ب2

ارسال نظرات