۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۳۰۰۷۹۶

چند خبر کوتاه از خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ حضور 40 هزار نفر در طرح اردوهای جهادی خراسان رضوی، تشییع پیکر شهید مدافع حرم در نیشابور و فراخوان نخستین کنگره شعر دانشجویی ستاد اربعین با همکاری حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی از اخبار کوتاه خراسان رضوی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، مسؤول بسیج سازندگی خراسان رضوی، گفت: در اردوهای جهادی امسال 40  هزار نفر از بسیج طلاب، دانشجویان، دانش‌آموزان و محلات حضور داشتند.


مجتبی کیمیایی اظهار داشت: بازسازی مناطق هدف اردوهای جهادی پس از شناسایی در بازه زمانی یک روز تا 12 روز بازسازی می‌شود.


وی افزود: تأمین نیروی انسانی اردوهای جهادی با بسیج سازندگی است، اما مسأله پشتیبانی این اردوها که با سایر دستگاه‌های دولتی است دارای مشکل هستیم چرا که در این زمینه همکاری لازم صورت نمی‌گیرد.


رییس سازمان بسیج سازندگی خراسان رضوی خواستار نگاه ویژه استاندار خراسان رضوی نسبت به برگزاری اردوهای جهادی در خراسان رضوی شد و گفت: امیدوارم دفتر ویژه‌ای در محل استانداری خراسان رضوی در رابطه با اردوهای جهادی اختصاص پیدا کند.


کیمیایی با بیان اینکه اردوهای هجرت دانش‌آموزی و دانشجویی 17 روزه است، گفت: از ابتدای سال تاکنون از سوی بسیج طلاب خدمات مشاوره‌ای، فرهنگی و عمرانی به 57 روستا ارائه شده است.

 

وی در رابطه با ارائه تسهیلات به واحدهای کوچک استان از سوی بسیج سازندگی گفت: تسهیلاتی که به واحدهای کوچک اعطا می‌شود تنها 30 تا 50 درصد سرمایه گذاری برای این واحدها تامین می‌کند و مابقی از سوی خود واحد تامین می‌شود.


کیمیایی عنوان کرد: نخستین شرط برای ارائه تسهیلات به واحدهای کوچک بسیجی بودن است، تصریح کرد: تاکنون به 4 هزار نفر تسهیلاتی 5 تا 30 میلیون تومانی اعطا شده است.

 

تشییع پیکرشهید مدافع حرم در نیشابور

پیکر مطهر شهید محمد حسین عزیزآبادی از سبزپوشان تیپ زرهی 21 امام رضا (ع) طی مراسمی با حضور جمعی از مردم و مسوولین اجرایی بر دست های مردم نیشابور از مسجد صاحب الزمان (عج) تا مسجد جامع این شهر تشییع شد.


شهید عزیزآبادی دومین شهید از تیپ زرهی 21 امام رضا (ع) ونخستین شهید نیشابوری مدافع حرم می باشد.


پیکر این شهید برای خاکسپاری به گلزار شهدای شهر عشق آباد میان جلگه نیشابور منتقل شد

 

ستاد اربعین دانشجویی برای برگزاری اولین کنگره شعر دانشجویی اربعین فراخوان داد

ستاد دانشجویی اربعین با همکاری حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و گروه ادبی بداهه اولین کنگره شعر دانشجویی اربعین را برگزار می کند.


علاقمندان میتوانند آثارخود را  تا 20 آبان در قالب های:کلاسیک ، ترانه ، سپید و نیمایی و با موضوعات: مرثیه اربعین ، جاذبه و دافعه حسینی ، حماسه پیاده روی اربعین حسینی ، نهضت حسینی و استکبارستیزی ، نهضت حسینی؛استقامت و سازش ناپذیری به صورت فایل word به آدرس
www.q-noor.ir  ارسال نمایند.


گفتنی است آثار برگزیده در قالب کتاب مجموعه شعر اربعین به چاپ خواهد رسید  و طی مراسمی ضمن رونمایی از کتاب مذکور برگزیدگان مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.
/859/203/ب2

ارسال نظرات