۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۳۰۰۸۰۴
مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین:

سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم در قزوین برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین از برگزاری سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم استان در روزهای 27 و 28 آبان‌ماه سال جاری خبر داد.
حجت الاسلام نوروزي

حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به برگزاری سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم در استان گفت: مراسم افتتاحیه این مسابقات در نخستین روز آغاز رقابت‌ها در امامزاده حسین(ع) برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به راهیابی برگزیدگان مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات به مرحله استانی افزود: در حفظ پنج جزء قرآن کریم 18 نفر از برادران و 18 نفر از خواهران در مقطع بزرگسالان به مرحله استانی راه پیدا کرده‌اند.

 

ثبت نام بیش از 6 هزار نفر در سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین خاطرنشان کرد: در رشته حفظ 10 جزء 18 نفر از برادران و 18 نفر از خواهران، حفظ 20 جزء 18 نفر از برادران و 18 نفر از خواهران و در حفظ کل قرآن 18 نفر از برادران و 18 نفر از خواهران در سنین بزرگسال در مرحله استانی این مسابقات حضور دارند.

 

حجت‌الاسلام نوروزی با بیان اینکه در مجموع 162 برادر و 144 خواهر در مرحله استانی مسابقات قرآن کریم حضور پیدا می‌کنند، تصریح کرد: در رشته تحقیق 18 خواهر و 18 برادر، ترتیل 18 خواهر و 18 برادر، معارف قرآنی 36 برادر و خواهر، اذان 18 برادر، دعاخوانی 12 برادر و 14 خواهر به این مرحله راه پیدا کرده‌اند.

 

وی با اشاره به اقدامات جانبی انجام شده برای برگزاری این مسابقات ابراز کرد: دعوت از مسؤولان، فضاسازی قرآنی در زمان مسابقات، تبلیغات محیطی به یاد شهدای قرآنی فاجعه منا، حضور چهره‌های قرآنی و اهدای بسته‌های فرهنگی به مدعوین از جمله اقدامات جانبی این مسابقات است.

 

حجت‌الاسلام نوروزی در پاین گفت: بیش از 6 هزار نفر در سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم مرحله شهرستانی ثبت‌نام کردند و در مهرماه سال جاری با یکدیگر به رقابت پرداختند؛ منتخبان مرحله شهرستانی در اواخر آبان‌ماه سال جاری در مرحله استانی حضور پیدا می‌کنند./955/303/ب2

ارسال نظرات