۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۳۰۰۸۰۷
مدیر حوزه های علمیه لرستان خبر داد؛

رشد 80 درصدی ساخت استادسرای مدرسه علمیه مهدیه الیگودرز

خبرگزاری رسا ـ مدیرحوزه های علمیه لرستان از ساخت استادسرای مدرسه علمیه مهدیه الیگودرز خبر داد و گفت: این فضا با مساحت بیش از 740 مترمربع درحال ساخت است.
حجت الاسلام محمدرضا مبلغي ، مدير حوزه هاي علميه لرستان

حجت الاسلام محمدرضا مبلغی، مدیر حوزه های علمیه لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، استادسرای مدرسه علمیه مهدیه الیگودرز با مساحت 749 مترمربع در سه طبقه و شش واحد مسکونی جهت اسکان اساتید این مدرسه در حال ساخت است.


وی با بیان این که برخی مدارس علمیه استادسرا ندارند، افزود: پیگیری های لازم برای ساخت استادسرای مدارس صورت گرفته است.


حجت الاسلام مبلغی در ادامه با بیان این که سیستم سرمایشی ساختمان استادسرای الیگودرز کولر آبی و سیستم گرمایشی آن پیکیج است، عنوان داشت در آینده این نزدیک این ساختمان افتتاح می شود.


مدیر حوزه های علمیه لرستان با اشاره به این که ساخت استادسرای مدرسه علمیه مهدیه الیگودرز از سال 92 آغاز شده است، افزود: این پروژه تاکنون 80 درصد رشد فیزیکی داشته است.


وی با اشاره به تعمیرات انجام گرفته در مدارس علمیه لرستان بیان داشت: تاکنون 9 مدرسه علمیه استان مورد تعمیر و بازسازی قرار گرفته اند.


مدیرحوزه های علمیه لرستان با اشاره به برخی مشکلات مدارس علمیه لرستان افزود: با توجه به نیاز مدارس از سوی مرکز مدیریت تعمیراتی اساسی در مدارس علمیه الگودرز، خرم آباد، کوهدشت، پلدختر، بروجرد و دورود انجام شده است.


حجت الاسلام مبلغی با اشاره به نیاز مدرسه علمیه مهدیه الیگودرز عنوان داشت: پشت بام ساختمان این مدرسه ایزوگام شده و با توجه به نبود فضای انباری، اتاقکی با کاربری انبار در داخل محوطه این مدرسه ساخته شده است.


وی با اشاره به مشکلات مدرسه علمیه سفیران هدایت خرم آباد ادامه داد: در فضای حمام این مدرسه تعمیرات اساسی صورت گرفته است.


مدیر حوزه های علمیه لرستان از تعمیرات مدرسه علمیه آیت الله بروجردی شهرستان دورود خبر داد و عنوان داشت: سرویس بهداشتی و وضوخانه در داخل محوطه این مدرسه علمیه احداث شده است.


وی با اشاره پیش رو بودن فصل زمستان خاطرنشان کرد: تعویض و جابجایی لوله های بخاری کل ساختمان انجام شده است.


حجت الاسلام مبلغی در ادامه از اجرای سقف به وسیله ورق جهت پوشاندن حیاط ضلع شمالی مدرسه علمیه شهرستان دورود خبر داد و گفت: لوله های آب سردو گرم این مدرسه نیز تعویض شده است.


وی با اشاره به تکمیل، بهسازی و بازسازی فضای مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد یادآور شد: حجره ها، حسینیه، فضای اداری، کتابخانه و سایت کامپیوتر این مدرسه تکمیل شده است.


مدیرحوزه های علمیه لرستان با اشاره به تعویض و نصب درب و پنجره مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد افزود: اتاقک نگهبانی این مدرسه نیز ساخته شده است.


وی در ادامه با اشاره به احداث سرویس بهداشتی و حمام در مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد بیان کرد: تعمیر و اجرای راه پله در قسمت شمال و شرق مدرسه و تقویت تیرهای سقف از دیگر کارهای انجام شده در این مدرسه است.


حجت الاسلام مبلغی با بیان این که سردرب مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد در حال اجرا است، افزود: اجرای ستون ها اخل حیاط محوطه جهت استحکام و بزرگ کردن تراس طبقه اول از دیگر اقدامات اجرایی در مدرسه است.
مدیرحوزه های علمیه لرستان تصریح کرد: بدهی کامل خرید مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد نیز به صورت کامل پرداخت شده است./9459/302/ب1

ارسال نظرات