۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۳۰۰۸۰۹
مدیر مدرسه علمیه حضرت قاسم بن الحسن تهران:

روشنگری های امام سجاد زمینه‌ساز تأسیس دانشگاه باقری و صادقی شد

خبرگزاری رسا ـ‌ مدیر مدرسه علمیه حضرت قاسم بن الحسن(ع) تهران، گفت: امام سجاد(ع) در سفره ذهن و فکر و اندیشه آحاد مردم معارف الهی را قرار دادند و زمینه ایجاد دانشگاه باقری و صادقی را فراهم کردند.
حجت‌الاسلام محمدباقر علم الهدي

حجت‌الاسلام محمدباقر علم الهدی، مدیر مدرسه علمیه حضرت قاسم بن الحسن(ع) تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سالروز شهادت حضرت علی بن الحسین(ع)، بر نقش بی‌بدیل آن حضرت در پیشبرد اهداف اسلامی تأکید کرد و گفت: بعد از شهادت مظلومانه امام حسین(ع) در صحرای کربلا حضرت سیدالساجدین(ع) و حضرت زینب کبری(س) با خواندن خطبه‌های کوبنده، سعی در بیداری مردم از خواب غفلت داشتند که نتیجه آن خطبه‌ها، بیداری مردم کوفه و قیام توابین در مرحله اول بود.

 

وی ادامه داد: امامان معصوم بسته به شرایط و نوع فکر و بینش مردم عصر خود از راه‌هایی برای بیداری آنها استفاده می‌کردند، امام حسین(ع) با توجه به ارتباط قوی که با کوفه داشت و نوع فکر آنها و نقاط ضعفشان را می‌دانست، از این رو برای بیداری آنها تا فدا کردن جان خود و عزیزان و یارانش و اسارت خاندانش نیز پیش رفت.

 

حجت‌الاسلام علم‌الهدی افزود: روش کار امام سجاد(ع) نیز از طریق ایراد خطبه و دعا بود تا مردم را نسبت به معارف دینی آشنا سازد.

 

وی با بیان اینکه بعد از واقعه عاشورا امام سجاد(ع) خطبه‌هایی را ایراد کردند و مردم را نسبت به کاری که انجام داده بودند هشیار کردند، عنوان کرد: بعد از بیدار شدن خیل کثیری از مردم این نیاز احساس می‌شد که جان خسته و مجروح و آزرده آنها که از نادانی خودشان زخم خورده بود با معارفی از چشمه زلال الهی و معرفتی سیراب شود لذا امام چهارم با درک این موضوع باب علم و دانش را از طریق دعا برای مخاطبان خود باز کردند.

 

مدیر مدرسه علمیه حضرت قاسم بن الحسن(ع) ادامه داد: این سرچشمه الهی که از طرف حضرت حق به واسطه امام سجاد(ع)، به عموم مردم رسید، سبب شد تا کسانی که تشنه و گرسنه معارف الهی هستند از این سرچشمه فیض برده و زمینه ایجاد دانشگاه باقری و صادقی ایجاد شود.

 

این کارشناس دینی تأکید کرد: در حقیقت معارف الهی سبب شد تا مردم از جهل دور شوند تا یک بار دیگر به روی امام زمان(ع) خویش شمشیر نکشند.

 

وی افزود: اگر از زمان امام موسی کاظم(ع) به بعد شاهد هستیم که امامان ما یا زندانی شدند و یا ارتباطات آنها به سبب سخت‌گیری و فشاری که حاکمان وقت بر آنها داشتند با مردم بسیار کم شد، این امر حکایت از موفقیتی است که امام سجاد(ع) با ایراد دعاهایی بستر ساز دانشگاه باقری و صادقی شده اند.

 

مدیر مدرسه علمیه حضرت قاسم بن الحسن(ع) در پایان تأکید کرد: در حقیقت امام سجاد(ع) در سفره ذهن و فکر و اندیشه آحاد مردم معارف الهی را قرار دادند./955/302/ب2

ارسال نظرات