۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۳۰۰۸۱۵
آیت الله علوی گرگانی:

همه انسان ها در معرض آزمایش الهی هستند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله علوی گرگانی با اشاره به اینکه در دنیا خداوند همه افراد را با هرپست و لباسی که باشد آزمایش خواهد کرد، گفت: افراد تا زمانی که ارزشیابی نشوند ارزش پیدا نخواهند کرد.
 آيت الله علوي گرگاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله علوی گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در دیدار با روحانیون عقیدتی و سیاسی نیروی انتظامی بیان داشت: مسأله ای که خداوند به بسیار به انبیاء سفارش کرده است تا بندگان را نسبت به آن آگاه سازند بحث امتحان و آزمایش است.

 

 

وی ادامه داد: در این دنیا خداوند همه افراد را با هرپست و لباسی که باشد آزمایش خواهد کرد و افراد تا زمانی که ارزشیابی نشوند ارزش پیدا نخواهند کرد؛ افراد جامعه نیز تا زمانی که یک کارگر را آزمایش نکنند به آن ارزش نخواهند داد و حقوقی پرداخت نخواهند کرد.

 

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که امام علی(ع) دنیا را دار البلا معرفی کرده است، اظهارداشت: بلا در این دنیا به معنای امتحان است؛ امتحان و آزمایش نسبت به هر زمان و مکانی متفاوت است گاهی اوقات انسان را با حلال آزمایش می کنند مانند ماجرای اصحاب سبت که خوردن ماهی را در صورتی که حلال است را برای آنها حرام کرد.

 

 

وی ادامه داد: گاهی اوقات نیز با عمل حرام آزمایش می شوند در قرآن کریم نیز آیاتی در زمینه آزمایش وجود دارد مانند آیه نجوی که خداوند دستور داد هرکس می خواهد با پیامبر به صورت خصوصی دیدار کند باید یک درهم پرداخت کند اما کسی به غیر از امام علی(ع) به آن عمل نکرد به دلیل این که ایمان داشت اما دیگران به اندازه یک درهم هم ایمان نداشتند.

 

 

حضرت آیت الله علوی گرگانی با تأکید بر این که مسؤولیتی که به شما سپرده شده است یک امتحان است، تصریح کرد: مراقب باشید در این امتحان مردود نشوید که در این گونه موارد افراد دین دار شناخته می شوند چنانچه امام حسین(ع) می فرمایند هنگامی که پای امتحان در میان بیاید دین دار کم می شود.

 

 

وی با اشاره به سخنان سید ابوالحسن اصفهانی بیان داشت: ابوالحسن اصفهانی خطاب به طلاب بیان می کرد گرفتن شهریه برای شما آزمایش است و هرکس در درس شرکت نکند حتی اگر یک روز باشد نباید شهریه را دریافت کند و اگر دریک روز درسی درس را رها کند و به کربلا سفر کند جایز نیست.

 

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: در این مسؤولیت همیشه آیات «قفوهم إنهم مسئولون ما لکم لا تناصرون بل هم الیوم مستسلمون وأقبل بعضهم على بعض یتساءلون» از سوره صافات را به یاد داشته باشید./1324/پ202/ج1

ارسال نظرات