۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۳۰۰۸۲۱
استاد حوزه علمیه قم:

نهضت عاشورا بزرگترین دانشگاه عبرت آموزی در تاریخ است

خبرگزاری رسا ـ انصاری به عبرت‌های عاشورا اشاره کرد و گفت: عاشورا بزرگترین دانشگاه برای عبرت آموزی و درس آموزی انسان است و دانشجویان این دانشگاه برترین انسان‌های طول تاریخ هستند که حاضر نشدند بهای وجودی خود را جز با خداوند معامله کنند.
عاشورا بعثتي دوباره

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم انصاری، ظهر امروز در رواق حضرت خدیجه(س) حرم حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به این که سر بندگی در احسن الاعمل است و انسان جز با احسن العمل نمی‌تواند موفق به شناخت ذات پروردگار شود، گفت: بهای نفس و وجود انسان خود خداوند است و انسان، نفس خود را به هر بهای دیگری که به فروش برساند ضرر کرده است.

 

وی افزود: رسالت ما در این عالم این است که همه را آگاه کنیم که ارزش و منزلت وجودی آن‌ها را تنها خوند خداوند می‌داند و نفس خود را به هر چیز دیگری که بفروشند دچار خسران شده اند.

 

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: گر نسل جوان ارزش خود را بدانند حاضر نخواهند شد سرمایه وجودی خود را به بهایی اندک در اختیار انسان‌های هوسران قرار دهند.

 

خانم انصاری تصریح کرد: عاشورا بزرگترین دانشگاه برای عبرت آموزی و درس آموزی انسان است و دانشجویان این دانشگاه برترین انسان‌های طول تاریخ هستند که حاضر نشدند بهای وجودی خود را جز با خداوند معامله کنند.

 

وی ادامه داد: ما هم باید از دانش آموختگان مکتب عاشورا درس بگیریم و مانند آن‌ها احسن عمل را انجام داده و در این‌ جهان حاضر نشویم جز برای خداوند کاری را انجام دهیم.

 

استاد حوزه علمیه قم اظهار کرد: روزی حضرت موسی(ع) از خداوند خواست که عابدترین بنده خود را به او نشان دهد که خداوند یک پرنده و یک گنجشک کوچک را به او نشان داد و حضرت موسی(ع) زمانی که گنجشک را دید از او پرسید که «چگونه عابدترین بنده خداوند شدی»، گنجشک در پاسخ گفت «من از لحظه تولدم تاکنون که خود را شناخته‌ام جز نام او بر زبان نیاورده و حتی از ترس این که مبادا آب دریا مرا از یاد خدا غافل کند به اندازه چند قطره از آب دریا بیشتر بر نمی‌دارم».

 

خانم انصاری یادآور شد: اگر خداوند در نظر کسی بزرگ شود، دنیا و غیر خدا در نظرش کوچک می‌شود و چنین انسانی به نور ایمان عطرآگین می‌شود و در هر جا که پا بگذارد نور ایمان قلب و روحش را روشن می‌کند و چنین انسانی برای عالم، حکم اکسیر حیاتی را دارد که هر مرده‌ای را می‌تواند زنده کرده و او را در مسیر تعالی و کمال قرار دهد تا به مقصد معین که همان مقام قرب الهی است برسد./968/پ202/ف2

ارسال نظرات