۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۳۰۰۸۳۱
امام جمعه اهل سنت بندرچارک:

صحیفه سجادیه اندیشه پرور و حیات بخش است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اهل سنت بندرچارک با بیان این‌که صحیفه سجادیه اندیشه پرور و حیات بخش است، گفت: امام سجاد(ع) با تبیین معارف اسلامی و دعاهای زیبایی همچون صحیفه سجادیه زمینه‌های بیداری امت را فراهم کرد.
شيخ مسعود راهبر، امام جمعه اهل سنت بندرچارک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، شیخ مسعود راهبر، امام جمعه اهل سنت بندرچارک امروز در پنجمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) با اشاره به شخصیت بسیار والا و عظیم امام زین العابدین(ع)، عنوان کرد: در دوران امامت حضرت سجاد(ع)، حاکمان ظالم برای تثبیت پایه های حکومت خود به هیچ کس رحم نمی کردند و اختناق و جور بر جامعه حاکم بود.

 

وی ادامه داد: اختناق حاکم بر جامعه در آن دوران، نشأت گرفته از واقعه دلخراش کربلا بود که در آن فاجعه اسف بار حکمت الهی بر بیماری حضرت علی بن حسین(ع) و محفوظ ماندن ایشان از دست مزدوران یزید بود و این امام بزرگوار به همراه حضرت زینب(س) پیام آور کربلا شدند.

 

امام جمعه اهل سنت بندرچارک با بیان اینکه امام سجاد(ع) با تبیین معارف اسلامی و دعاهای زیبایی همچون صحیفه سجادیه زمینه های بیداری امت را فراهم کرد، اظهار داشت: دعا فرصتی برتر است تا بندگان طریق کمال را بپیمایند و هر چه نیازهای انسان بزرگتر و دردهای او جانکاه تر باشد، روی آوری به نیایش بیشتر خواهد بود و پیامبر بزرگوار اسلام (ص)نیز خود اهل دعا و راز و نیاز بود و دیگران را نیز به این امر سفارش می کرد.

 

راهبر تصریح کرد: با دقت در صحیفه سجادیه و متون آن، بالاترین مرتبه نیازخواهی و ابراز عشق بی منتها به معبود را می توان مشاهده کرد و گاهی دعا یعنی از خدا خود او را خواستن که بالاترین و شکوهمندترین مرتبه دعاست و این امر در صحیفه سجادیه دیده می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: دست کم گرفتن سرمایه گرانقدر صحیفه سجادیه و بی توجهی به اثر این دعا در زندگی معنوی و مادی بشر، موجب محروم گشتن انسان های تشنه تعالی از سرچشمه جوشان این صحیفه خواهد بود و پس از گذشت قرن های پی در پی، صحیفه سجادیه به دور از فرسودگی، هنوز اندیشه پرور و حیات بخش است.

 

این عالم اهل سنت با اشاره به محورهای موجود در صحیفه سجادیه، بیان داشت: در صحیفه سجادیه محورهای توحید، شناخت عظمت پروردگار و توجه به عاقبت به خیری و مرگ و بیان شدن لحظه لحظه آخرت دیده می شود که این محورها در قرآن کریم نیز بیان شده است.

 

راهبر گفت: در رفتار امام سجاد اوج بندگی را می توان مشاهده کرد و دعاهای صحیفه سجادیه سراسر درس است.

 

وی تأکید کرد: با برگزاری چنین همایش هایی باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم تا در جامعه اسلامی وحدت و یکپارچگی به وجود آوریم که در استان هرمزگان این امر وجود دارد./851/202/ب2

ارسال نظرات