۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۳۰۰۸۷۸
حجت الاسلام نصوری تشریح کرد؛

فضای جوامع در آخرالزمان/ انتظارات امام زمان از منتظران

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت قم با اشاره به برخی از علائم ظهور، گفت: برخی علائم ظهور حتمی هستند، یعنی باید پیش از ظهور حتما محقق شوند.
مهدويت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمدرضا نصوری، بعد از ظهر امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه خواهران الزهرا (س) زرین شهر، با اشاره به روایتی گفت: از امام صادق (ع) سؤال شد چرا شما در فرمایشاتتان از سلمان مثال می‌زنید؟ ایشان در پاسخ فرمودند سلمان سه کار انجام می‌داد که ما دوست داریم، دوستدار علم بود، به فقرا احترام می گذاشت، هر کاری انجام می داد با رضایت حضرت علی(ع) و پیامبر(ص) بود.

 

معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت قم خاطر نشان کرد: در روایات پیرامون آخرالزمان ذکر شده است که در آخرالزمان برای مردم قبله هایشان شکم هاشان می شود، چاپلوسی در بین مردم زیاد می شود، جوانان و زنان زیاد فسق و فجور می کنند، امر به معروف و نهی از منکر نمی کنند.

 

وی ادامه داد: در روایات ذکر شده است که در آخرالزمان مردان شبیه زنان و زنان شبیه مردان می شوند، گناه زیاد می شود و شب و روز گناه می کنند ولی بعضی از اهل آخرالزمان هستند که در دوران آخرالزمان زندگی می کنند امام آنان غایب است و آنان فرامین خدا را انجام می دهند و دل هایشان مانند آهن است و گناه نمی‌کنند.

 

حجت الاسلام نصوری تصریح کرد: انتظارات امام زمان(عج) در دعای عهد این است که امر ائمه را انجام دهیم، از اهل بیت(ع) دفاع کنیم و فقط مشغول به ذکر و دعا نباشیم، آماده شهادت در رکاب امام زمان باشیم، سابقه خود را با گناه خراب نکنیم، فقط در گرفتاری‌ها امام زمان را یاد نکنیم و در مقابله با ظلم و ستم و فساد باید خودمان حرکتی انجام دهیم.

 

معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت قم پیرامون فضای دوران ظهور اظهار کرد: تطبیق ناصواب در مورد ظهور امام زمان، یعنی ما باید زمینه ظهور امام زمان را فراهم کنیم زمینه تا آماده نباشد ظهور اتفاق نمی افتد.

 

وی افزود: علائم ظهور حتمی، یعنی علائمی که حتما باید محقق شود و علائم غیر حتمی یعنی اگر محقق هم شد شاید ظهور اتفاق نیفتد، علائمی نظیر خروج خراسانی و خورشید و ماه گرفتگی.

 

حجت الاسلام نصوری با اشاره به ابعاد مختلف مسأله مهدویت خاطرنشان کرد: نگاه کلی به مهدویت شامل ابعاد مختلفی است که یکی از آنها بعد معرفت نسبت به امام زمان(عج) است، امام را باید در تمام شئونات زندگی ببینیم در همه چیز مانند تابلوهایی که در خانه است، لقمه حلال، دوستان امام پسند، اسم فرزندانمان و همه مسائل زندگی./1304/202/ب1

ارسال نظرات