۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۳۰۰۹۱۳
استاد حوزه علمیه تهران مطرح کرد؛

ضرورت نگاه عمیق عموم افراد جامعه به صحیفه سجادیه

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه حضرت قاسم بن الحسن(ع) تهران گفت: باید همه ما به ویژه جوانان، دانشجویان و طلاب حوزه‌های علمیه نسبت به صحیفه سجادیه دقت و همت بیشتری داشته باشیم و نسبت به معارف آن عمیق‌تر نگاه کنیم.
صحيفه سجاديه

حجت‌الاسلام محمدباقر علم‌الهدی، مدیر مدرسه علمیه حضرت قاسم بن الحسن(ع) تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به این نکته اساسی که صحیفه سجادیه سیدالساجدین(ع) تنها یک کتاب دعا نیست، عنوان کرد: این کتاب به عنوان زبور آل محمد(ص)، ادبیات ارتباط گیری با عالم بالا را به زیباترین شکل مطرح می‌کند و آن را به ما  می‌آموزد.

 

حجت‌الاسلام علم‌الهدی نقش صحیفه سجادیه را بسیار کلیدی دانست و تصریح کرد: در این کتاب که داری مضامین عمیق و والای عرفانی، الهی و معرفتی است مردم با انوار قرآن از کانال دعا آشنا می‌شوند و متوجه می‌شوند که چه چهره‌های نامداری به واسطه جهل و نادانی آنها خانه‌نشین شده‌اند.

 

این استاد حوزه علمیه تهران افزود: باید همه ما به ویژه جوانان و دانشجویان و طلاب حوزه‌های علمیه باید نسبت به این ادعیه دقت و همت بیشتری داشته باشیم و نسبت به معارف آن عمیق‌تر نگاه کنیم.

 

وی تأکید کرد: نباید به صحیفه سجادیه تنها به عنوان یک کتاب دعا نگاه شود، چرا که این کتاب از عمق و ژرفای عمیق بصیرتی پر است و می‌تواند روح تشنه بشریت را به راحتی سیراب کند.

 

مدیر مدرسه علمیه حضرت قاسم بن الحسن(ع) در پایان با بیان اینکه امام سجاد(ع) به مخاطبان خود شهد شیرین ارتباط با خدا را می‌چشاند، گفت: این امام همام با زبان دعا کام مخاطبان خود را به زیباترین نحو ممکن شیرین می‌کند چنان که اگر کسی از این سفره بهره‌ای برد بی‌شک هیچ گاه از سر این سفره بلند نخواهد شد. /955/303/ب2

ارسال نظرات