۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۳۰۰۹۲۸
مدیر حوزه علمیه خواهران کرمانشاه:

فقدان کرامت و بصیرت در جامعه موجب بی‌اعتباری شهادت و جهاد در راه خدا می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه خواهران کرمانشاه با تسلیت به مناسبت شهادت امام سجاد گفت: قطعأ فقدان کرامت در جامعه، شهادت و جهاد در راه خدا را بی ارزش می‌کند.
حجت الاسلام فتحي

حجت الاسلام سعید فتحی مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، با تسلیت به مناسبت شهادت امام سجاد(ع) و با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) عنوان داشت: چرا امام سجاد (ع) بعد از شهادت سیدالشهدا (ع) منزوی شد و زمینه فعالیتی برای تبلیغ و ترویج دین نداشت و جز گوشه نشینی و در حاشیه قرار گرفتن چیزی نصیبش نشد.


مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه تصریح کرد: پس از واقعه عاشورا دولت زهر چشمی از مردم گرفت که دیگر نتوانستند از امام سجاد(ع) حمایت کنند و دیگر امام سجاد(ع) نتوانست قیام کند و دلیل و ریشه اش را در حدیث پیامبر اکرم (ص) می‌یابیم که همه خوبی ها و خیر اگر بخواهد در وجود افراد و جامعه حاکم شود، همگی در راه جهاد و شهادت طلبی خلاصه می شود و اگر سیدالشهدا از بنیه نظامی قوی‌تری برخوردار بود و تعداد یارانش بیشتر بود قطعأ از نظر نظامی نبز پیروز میدان بود.


وی افزود: تبعات تنها گذاشتن امام حسین(ع) در واقعه عاشورا خلاصه نمی شود، بلکه این تنها گذاشتن ولی و امام موجب شد اختلافاتی در جهان اسلام حاکم شود و بنی امیه قدرت گرفت و سال ها بر مسلمانان حکومت کردند، داعش و گروهک های تروریستی کنونی نیز بازماندگان نسل آن ها هستند.


حجت الاسلام فتحی با اشاره به حدیثی دیگر از رسول اکرم (ص) عنوان داشت: خداوند امت را با جهاد در راه خدا و شهادت عزتمند کرد، عزت جامعه مومنان در جهاد و قدرت نظامی می باشد و دین اسلام همواره بر افزایش قدرت نظامی جامعه تأکید دارد، قدرتی که در سیر درست بکار گرفته نشود سبب ایجاد گروهک های تروریستی داعش می شود که مساجد و دانشگاه ها و حتی کلیساها را ویران می کنند و این ها در نتیجه دوری از جهاد بوده و سبب خواری و خفت جامعه می شود.

 

مدیر حوزه های علمیه خواهران استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در احادیث و روایات به تقویت بنیه نظامی تاکید شده و هیچ مرگی با فضیلت تر از شهادت نیست خون شهید با ریختنش در پیکر جامعه تزریق می شود و هدر نمی رود، سیدالشهدا با شهادت این‌گونه ماندگار و جاوید شد، از این رو خداوند متعال با اولین قطره خونی که از شهید جاری می شود گناهانش بخشیده شده و از سوی نکیر و منکر مورد سؤال و جواب قرار نخواهد گرفت، شهید بدون کفن و دفن در خط مقدم به شهادت نائل می‌شود و مورد بازخواست قرار نمی‌گیرد.


وی بیان داشت: در نتیجه اگر ائمه اطهار(ع) در حاشیه قرار گرفتند به علت دوری مسلمانان از جهاد در راه خدا بود، امام سجاد (ع) علت فرار مردم از صحنه کربلا را نداشتن کرامت نفس دانست و داشتن کرامت موجب بی ارزشی مال و دنیا در نظر افراد می شود.


حجت الاسلام فتحی ادامه داد: اگر کرامت و بصیرت در جامعه از بین رود شهادت و جهاد در راه خدا بی اعتبار و بی ارزش می شود و افراد به این امر مهم بی توجه می شوند.

 

مدیر حوزه های علمیه خواهران استان کرمانشاه در پایان با اشاره به سخنان امام راحل و امام سجاد (ع) گفت: دشمنان می خواهند در ایران آدم وجود نداشته باشد و همگی غلام حلقه به گوش استکبار باشند، از این رو با روحیه شهادت طلبی، کرامت و بصیرت قطعأ جامعه از فساد و تباهی مصون خواهد شد و این نتیجه شهادت و شهادت طلبی است./857/302/ب2

ارسال نظرات