۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۳۰۰۹۴۱

استقبال گسترده مردم آذربایجان‌‎شرقی برای اعزام به مراسم اربعین حسینی

خبرگزاری رسا ـ مدیر سازمان حج و زیارت آذربایجان شرقی از استقبال بی‌نظیر و گسترده مردم استان برای اعزام به عتبات عالیات عراق همزمان با اربعین حسینی خبر داد.
نام نويسي اربعين

امیر روحی ملکی، مدیر سازمان حج و زیارت آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به حرکت عظیم و بی نظیر زائران حسینی در اربعین سال گذشته، اظهار داشت: پیش بینی می شود امسال هم این حضور باشکوه تکرار شود که در سطح ملی هماهنگی هایی انجام شده است تا این رویداد عظیم به شکل سازماندهی شده و با آمادگی قبلی برگزار شود.

 


وی از استقبال بی‌نظیر و گسترده مردم استان برای اعزام به عتبات عالیات عراق همزمان با اربعین حسینی خبر داد و خاطرنشان کرد: حرکت عظیم شیعیان در اربعین حسینی یک مانور سیاسی مذهبی در مقابل توطئه های دشمنان است، به یقین حضور میلیون‌ها عشق اهل بیت از سراسر جهان در کربلای معلی بسیاری از توطئه‌های دشمنان را خنثی می کند.

 


مدیر سازمان حج و زیارت آذربایجان شرقی با بیان این‌که استان مدیریت مرز شلمچه را متقبل شده است، ادامه داد: طبق تصمیم ستاد مرکزی اربعین حسینی و سیاست‌های ابلاغ شده از سوی این ستاد، سفر زایران ایرانی در اربعین حسینی به عتبات تنها با داشتن گذرنامه امکان پذیر است و زایران عزیز باید حتما قبل از سفر اقدام به دریافت گذرنامه کنند.

 


روحی ملکی با اشاره به این‌که تاکنون جلسات متعددی برای بهبود کیفیت خدمات ارائه شده به زائران عتبات عالیات برگزار شده است، گفت: از کلیه شرکت های خدماتی زیارتی استان خواسته‌ایم تا همکاری لازم در این زمینه را با حج و زیارت استان و سایر دستگاه های مرتبط با ستاد اجرای مراسم اربعین داشته باشند.

 


مدیر سازمان حج و زیارت آذربایجان شرقی همچنین از راه‌اندازی دفتر نمایندگی کنسولگری عراق در راستای تسهیل امور زائران اربعین حسینی به طور موقت در تبریز خبر داد و اظهار داشت: برای تسهیل امور زائرانی که قصد سفر به کربلا در روز اربعین حسینی را دارند رایزنی ها انجام و مکان مناسب نیز انتخاب شده و امیدواریم در روزهای آتی دفتر نمایندگی کنسولگری موقت عراق در تبریز مستقر شود.

 


وی با بیان این‌که کنسولگری دائمی عراق در تهران، کرمانشاه و مشهد مستقر است، خاطرنشان کرد: به دنبال ایجاد کنسولگری دائمی عراق در تبریز هستیم. با استقرار کنسولگری دائمی عراق درآذربایجان شرقی، استان های زنجان، آذربایجان غربی و اردبیل نیز تحت پوشش قرار می گیرند.

 


روحی ملکی با ارایه آخرین آمار از نام‌نویسی زائران اربعین حسینی در استان آذربایجان شرقی ادامه داد: تاکنون 16 هزار و621 نفر در قالب هفت هزار و 419 گروه به کربلا برای پیاده روی اربعین حسینی ثبت نام کرده اند که از این تعداد هشت هزار و287 نفر از تبریز ثبت نام کرده اند./935/302/ب1

ارسال نظرات