۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۳۰۰۹۴۹
پاسخ اندیشمند مصری به نامه مقتدا صدر؛

اقدامات عاقلانه شیعیان مصر سدی در برابر فعالیت تخریبکارانه افراط‎گرایان است

خبرگزاری رسا ـ اندیشمند مصری از رهبر جریان صدر عراق بابت ارشادات بصیرت افزای خود نسبت به شیعیان عراق قدردانی کرد و گفت: مردم مصر با زبان گفت‌وگوی بین ادیان آشنا هستند.
احمد راسم النفيس از انديشمندان شيعه مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، پس از انتشار نامه حجت الاسلام سید مقتدا صدر، رهبر جریان صدر عراق خطاب به شیعیان مصر مبنی بر حفظ وحدت و جلوگیری از بروز فتنه مذهبی  به دنبال اجرایی شدن دستور بستن مسجد رأس الحسین(ع) در این کشور، احمد راسم النفیس، اندیشمند شیعه مصری، در نامه‌ای به اظهارات وی پاسخ داد.


راسم النفیس در این نامه آورده است: شیعیان مصر برای بی نتیجه گذاشتن پروژه فتنه مذهبی که از سوی وهابیت و صهیونیسم اجرا می شود، تلاش زیادی کرده اند و تا این زمان نیز اگر با عقلانیت برخورد نمی کردند، اقدامات احمقانه افراط گرایان داخلی، مصر را نابود می کرد.


وی افزود: ما به وحدت اسلامی به عنوان یک اصل برای تعامل سیاسی و اجتماعی هر چه بهتر بین آحاد جامعه اعتقاد داریم و همواره از این اصل پیروی می کنیم.


این اندیشمند مصری ادامه داد: دستور بستن مسجد رأس الحسین(ع) در مصر برای جلوگیری از عزاداری شیعیان به مناسبت ایام شهادت سید الشهدا(ع) نشان از اقدام دولت‌هایی دارد که با اندیشه باطل وهابیت سعی می کنند بر دولت حاکم مصر اعمال فشار کنند و این کشور را به پایگاهی همیشگی برای اجرای پروژه‌های وهابی و صهیونی مبدل سازند.


وی بیان کرد: دشمنان داخلی و خارجی مصر به این نتیجه رسیده اند که اگر قانون آزادی بیان و عقیده در مصر به طور کامل اجرا شود، نمی توانند برنامه‌های استعماری خود را در این کشور اجرایی کنند، از این رو تمام تلاش خود را برای منع اجرای قانون آزادی بیان و آزادی عقیده در این کشور به کار گرفتند. فتنه افروزی مذهبی ابزاری است که بیگانگان برای اجرای تفکیک منطقه به آن تکیه می کنند.


النفیس از مقتدا صدر به دلیل درخواست وی مبنی بر مذاکرات دوستانه بین ادیان و مذاهب قدردانی کرد و اظهار داشت: گفت‌وگو بین ادیان به عنوان یک اصل برای شیعی
ان و شهروندان مصری همواره قابل احترام است و مذاکرات بین عالمان دینی در این کشور هر چند به صورت غیر رسمی ادامه دارد.


این اندیشمند مصری در پایان از صدر بابت ارشادات بصیرانه شیعیان مصر قدردانی کرد و گفت: از خداوند بزرگ عزت مردم عراق و امنیت روز افزون این کشور را خواستاریم./1321/ب902/د

ارسال نظرات