۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۳۰۰۹۶۵
مدیر کل اوقاف مازندران:

وقف بهترین پشتوانه برای رشد و گسترش حوزه های علمیه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که گسترش فرهنگ وقف در حوزه های علمیه یکی از نیازهای ضروری امروز جامعه است، گفت: وقف می تواند بهترین پشتیبان برای رشد و گسترش مدارس علمیه باشد.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران امروز در نشستی با مدیر حوزه علمیه استان از روحانیت به عنوان مبلغان دین و مروجان احکام ناب اسلامی در جامعه یاد کرد و گفت: ترویج و دفاع از شاخصه اصلی این مکتب یعنی ولایت فقیه بر عهده روحانیت است.

 

وی با تأکید براین که علما و فقهای دینی همواره در دفاع از دین و ارزش های اسلامی ثابت قدم بودند، افزود: امروز نیز روحانیت باید در بیان مواضع انقلابی خود جدی و بدون هر گونه تسامحی باشد.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که بزرگ ترین وظیفه امروز روحانیت دفاع از مکتب امام راحل و رهبری انقلاب است، تصریح کرد: اگر روحانیت این وظیفه سنگین را انجام ندهد خسران بزرگی به اسلام و انقلاب وارد خواهد شد.

 

وی تقویت وحدت و همدلی در جامعه را هنر روحانیت در تاریخ برشمرد و افزود: همان طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند در شرایط فعلی دودستگی و تفرقه در کشور به هیچ عنوان به صلاح کشور نیست.

 

حجت الاسلام علیزاده با تأکید براین که روحانیت امروز وظیفه دارد مردم را به سمت همگرایی و وحدت دعوت کند، تصریح کرد: روحانیت در تاریخ موفق ترین قشری بوده که توانست همواره وحدت و همدلی را در جامعه اسلامی حاکم کند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که دشمن همه توان خود را در جهت تفرقه و اختلاف در جامعه اسلامی به کار گرفته است، بیان داشت: امروز علما و روحانیت محور وحدت و همگرایی در جامعه اسلامی محسوب می شوند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش روحانیت در گسترش فرهنگ وقف اشاره کرد و گفت: در هر مقطعی که روحانیت در دفاع از فرهنگ وقف در میدان حاضر شد، موقوفات به اوج خود رسید.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، روحانیت را بهترین قشر برای احیا و ترویح فرهنگ وقف در جامعه دانست و تصریح کرد: امروز سازمان اوقاف برای ترویج این سنت حسنه دینی نیازمند همراهی و همکاری روحانیت است.

 

وی با اشاره به این که متأسفانه وقف در جامعه اسلامی مظلوم باقی مانده است، خاطرنشان کرد: روحانیت و حوزه های علمیه باید این سنت ارزشمند دینی را از مظلومیت بیرون آورند.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که ترویج فرهنگ وقف بهترین خدمت به اسلام، قرآن، مکتب اهل بیت(ع) و حوزه های علمیه است، بیان داشت: بسیاری از مشکلات فرهنگی و اقتصادی کشور می تواند با گسترش فرهنگ وقف در جامعه برطرف شود.

 

مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران با اشاره به این که وقف می تواند بهترین جایگزین برای نفت در کشورمان باشد، تصریح کرد: امروز بسیاری از موقوفات در کشورمان احصا و احیا نشده که اگر این امر صورت گیرد به حتم بسیاری از مشکلات جامعه ما در عرصه فرهنگی و اقتصادی رفع خواهد شد.

 

وی با بیان این که گسترش فرهنگ وقف در حوزه های علمیه یکی از نیازهای ضروری امروز جامعه است، گفت: وقف می تواند بهترین پشتیبان برای رشد و گسترش مدارس علمیه باشد.

 

مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران با بیان این که ما هنوز از ظرفیت حوزه های علمیه و روحانیت در جهت ترویج و همچنین احیای فرهنگ وقف استفاده نشده است، بیان داشت: اگر این امر صورت گیرد شاهد رشد و گسترش روز افزون فرهنگ وقف در جامعه دینی هستیم./1317/202/ب1

ارسال نظرات