۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۸
کد خبر: ۳۰۰۹۸۲
نماینده ولی فقیه در لرستان:

حادثه منا زمینه بیداری مسلمانان را فراهم کرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در لرستان حادثه منا را نشان ناتوانی عربستان در مدیریت مناسک حج دانست و گفت: حادثه منا زمینه بیداری مسلمانان را فراهم کرد.
نماينده ولي فقيه در لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، عصر امروز در دیدار رییس سازمان حج و زیارت کشور فاجعه منا را یک حادثه عبرت آمیز بیان کرد و گفت: حادثه منا زمینه بیداری مسلمانان را فراهم کرد.


وی با بیان این که حادثه منا نشان دهنده بی قیدی و ناتوانی عربستان در مدیریت مناسک حج است، افزود: حادثه رخ داده در منا موضوعی نیست که بتوان از آن به راحتی گذشت.


حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی تصریح کرد: حکام آل سعود به دنبال عرض اندام و قدرت طلبی در منطقه بوده و به همین علت از مناسک حج امسال غافل شدند و موجب کشته شدن زائران شد.


وی در ادامه با تأکید بر این که در رابطه با حادثه منا یران باید برخورد مطالبه گرانه داشته باشد، عنوان کرد: ما باید خواهان برگزاری حج در شرایط مساعد و مطلوب برای حجاج باشیم.


امنیت حجاج باید مطالبه ما باشد
نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان این که امنیت حجاج باید مطالبه ما باشد، خاطرنشان کرد: مطالبه گری نه تنها در سازمان حج و زیارت بلکه در سیاست خارجی کشور نیز باید دنبال شود.


وی با تأکید بر فراهم شدن زمینه امنیت و آسایش حجاج اظهار داشت: مسلمانان سراسر جهان خواهان حضور در سرزمین وحی با تأمین شرایط مناسب و حفظ آسایش و امنیت هستند.


حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی در ادامه عنوان کرد: کمیته حقیقت یاب در رابطه با بررسی علت وقوع حادثه منا به عنوان یک اصل باید تشکیل شود.


وی عملکرد آل سعود در سرزمین وحی را به معنای در کمرنگ کردن معنویت بیان کرد و افزود: این حرکت آل سعود بزرگترین خیانت آن ها محسوب می شود.


نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به این که سرزمین وحی سرزمین معنویت بوده و مکه و مدینه متعلق به اسلام و پیامبر اکرم (ص) بوده است، بیان داشت: همه مسلمانان باید از آن بهرمند شوند./9459/202/ب1

ارسال نظرات