۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۷
کد خبر: ۳۰۰۹۸۸

چند خبر کوتاه از خوزستان

خبرگزاری رسا ـ برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌های آزاد خوزستان، اعلام نتایج مرحله شهرستانی مسابقات مدهامتان اهواز، اجرای «طرح حکمت» در دانشگاه شهید چمران اهواز و راهیابی نماینده دانشگاه آزاد خوزستان به جشنواره ملی قرآن دانشجویان از مهم ترین عناوین اخبار کوتاه از خوزستان است.
چند خبر کوتاه از خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت‌الاسلام عبدالباری جوانمردزاده، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان خوزستان با اشاره به برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی ویژه اساتید در واحدهای دانشگاهی استان خوزستان به صورت مستمر ابراز داشت: این کرسی‌های با محوریت موضوعاتی همچون آینده‌نگری برجام، چرایی آمریکاستیزی، چرای سردادن شعار مرگ بر آمریکا و دیگر موارد برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام جوانمردزاده گفت: هفته گذشته جلسات هم‌اندیشی اساتید در چهار واحد دانشگاهی دزفول، مسجدسلیمان، شوشتر و اندیمشک با حضور حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) قم برگزار شد.

 

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان خوزستان اظهار داشت: کرسی آزاداندیشی دانشجویی با موضوع «همدلی و همزبانی دولت و ملت» ضرورت‌ها و راهکارها ساعت 13، دوشنبه 18 آبان‌ماه در واحد دانشگاهی اهواز برگزار می‌شود.

 

اعلام نتایج مرحله شهرستانی مسابقات مدهامتان اهواز

براساس این گزارش، نتایج مرحله شهرستانی دهمین دوره مسابقات قرآن کانونهای فرهنگی هنری مساجد(مدهامتان) اهواز اعلام شد؛ در رشته اذان، احمد فریسات و عباس حسنی‌اصیل رتبههای برتر را کسب کردند.

 

بنابراین گزارش، در رشته قرائت(صوت) محمد داغله، جعفر طبوب و محمد لویمی رتبههای اول تا سوم این مسابقات را به دست آوردند؛ در رشته ترتیل نیز مهدی بدوی، علی عفری و عبدالعلی حزبه پوران اول تا سوم شدند.

 

در ادامه گزارش، در رشته حفظ 10 جزء محمد سیلاوی، حسن حزبایی و سید ابراهیم فاضلی به عنوان نفرات اول تا سوم معرفی شدند؛ در رشته حفظ کل و 20 جزء نیز شرکت کنندهای در این مسابقات حضور نداشت.

 

گفتنی است، مرحله شهرستانی دهمین دوره مسابقات قرآن کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اهواز دوشنبه، 11 آبان ماه سال جاری در مسجد رضوان با حضور اعضای کانونهای فرهنگی هنری مساجد برگزار شد.

 

اجرای «طرح حکمت» در دانشگاه شهید چمران اهواز

سعید نعامی، دبیر کانون قرآن و عترت دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به برگزاری بخش شفاهی طرح قرآنی حکمت در بخش دانشجویان پسر در تاریخ 17 آبان‌ماه سال جاری در دانشگاه شهید چمران اهواز ابراز داشت: این طرح در دو بخش حفظ و صوت و لحن تدوین شده است.

 

 وی با اشاره به این که 25 تا 30 دانشجوی پسر در این طرح شرکت خواهند داشت، خاطرنشان کرد: دانشجویان در بخش شفاهی به حفظ سوره لقمان و در بخش کتبی به مطالعه تفسیر این سوره مبارکه می‌پردازند.

 

نعامی با اشاره به این که طرح حکمت در بخش دانشجویان دختر نیز دوشنبه، 18 آبان‌ماه برگزار می‌شود، ادامه داد: پس از برگزاری دو بخش شفاهی و کتبی به نفرات برگزیده اول تا سوم جوایز نقدی و به نفرات چهارم تا دهم نیز یک جلد تفسیر قرآن مبین اهدا خواهد شد.

 

دبیر کانون قرآن و عترت دانشگاه شهید چمران اهواز خاطرنشان کرد: برنامه‌ها و طرح‌های قرآنی در دانشگاه‌ها با هدف نهادینه کردن مجموعه فعالیت‌های قرآنی در راستای جلب مشارکت دانشجویان قرآنی و احیاء سیره و سنت نبوی و ائمه اطهار(ع) تدوین می‌شوند.

 

راهیابی نماینده دانشگاه آزاد خوزستان به جشنواره ملی قرآن دانشجویان

خانم جاسمی‌زرگانی، دبیر شورای قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان با اشاره به راهیابی نماینده دانشگاه آزاد خوزستان به جشنواره ملی قرآن دانشجویان ابراز داشت: الهام اسدی در رشته آشنایی با احادیث و ادعیه از واحد دانشگاهی باغملک به عنوان برگزیده مسابقات کشوری راهی سی امین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور شد.

 

وی با اشاره به این که رشته‌های بخش کتبی شامل ترجمه و مفردات قرآنی، مفاهیم قرآنی، دیدگاه و سیره معصومین(ع)، آشنایی با احادیث و ادعیه و احکام است، افزود: آزمون همه رشته‌های کتبی در دو بخش آقایان و بانوان به صورت همزمان ساعت 9 پنجشنبه، 21 آبان‌ماه برگزار خواهد شد.

 

دبیر شورای قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان با بیان این که آزمون کتبی شامل پرسش‌های تستی و تشریحی است، ادامه داد: پیوست منابع بخش کتبی در پایگاه اینترنتی http://www.quranmsrt.ir/  قابل دریافت است./9453/203/ب1

ارسال نظرات