۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۸
کد خبر: ۳۰۰۹۹۵

اخبار کوتاه از سازمان تبلیغات اسلامی

خبرگزاری رسا ـ دانش آموزان دبیرستان دخترانه صدرای بندرماهشهر راهی شلمچه شدند، فعالیت ۱۴۵خانه قرآن شهری و روستای در خراسان شمالی، برگزاری مراسم شهادت امام سجاد علیه السلام در ۹۰۰ مسجد و حسینیه البرز، قدردانی امام جمعه تویسرکان از فعالیتهای دهه اول محرم تبلیغات اسلامی، رونمایی از کتاب اصول اقناع و تبلیغ در آران و بیدگل از اخبار کوتاه سازمان تبلیغات اسلامی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا، روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان، مجید نقدی زاده، کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرماهشهر در گفتگویی از بازدید 2 روزه دانش آموز دختر دبیرستان علوم و معارف اسلامی این شهرستان از مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس خبر داد.

 

وی افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از مهم ترین اهداف این بازدید و زیارت بوده تا دانش آموزان دبیرستان دخترانه علوم و معارف اسلامی صدرای این شهرستان، با قطره‌ای از تلاش‌ها و سختی‌های شهدای والا مقام، جانبازان و ایثارگران، آشنا شوند و در پیشبرد اهداف شهدا بیش از پیش تلاش کند.

 

گفتنی است، اعزام دانش آموزان دختر دبیرستان صدرا 15 آبــــان 94 از شهرستان بندرماشهر به شهرستان خرمشهر صورت پذیرفت.

 

فعالیت 145خانه قرآن شهری و روستای در خراسان شمالی

 

حجت‌الاسلام علی خادمی،بااشاره به فعالیت های این نهاد در راستای توسعه کمی مراکز قرآنی در استان، اظهار داشت: در حال حاضر در شهرستان های هشت گانه خراسان شمالی بیش از 650 مؤسسه قرآنی مردمی، خانه قرآن شهری و روستایی و جلسات خانگی آموزش قرآن کریم زیر نظر مستقیم و غیرمستقیم این نهاد در حال فعالیت هستند.  

 

وی با اشاره به اینکه در این راستا از ابتدای سال تاکنون 12 خانه قرآنی جدید نیز در استان راه اندازی شده اند، افزود: از این تعداد شش خانه قرآن روستایی و شش خانه قرآن نیز شهری هستند که در شهرستان های بجنورد، شیروان، اسفراین وشهرستان مرزی و تلفیقی شیعه و سنی راز و جرگلان دایر شده اند. که تا اکنون تعداد خانه های قرآن شهری وروستای در استان به 145مورد رسیده که تعداد 110خانه قرآن روستای و 35مورد خانه قرآن شهری میباشد.

 

حجت‌الاسلام خادمی خاطرنشان کرد: بر اساس مأموریت های سازمان تبلیغات اسلامی، ایجاد و توسعه مکان هایی برای آموزش قرآن کریم از مصادیق تشکل های قرآنی مردمی است که در مسیر اشاعه و نشر فرهنگ و اخلاق قرآنی مؤثر هستند.

 

وی ادامه داد: از آنجا که قرآن روش درست زیستن را به انسان آموخته و برنامه‌ای را که در برگیرنده تمام ابعاد زندگی انسان و تضمین کننده سعادت فردی و اجتماعی و دنیوی و اخروی او است ارائه می‌دهد، به میزانی که انسان آموزه‌ها و دستورهای قرآن را در زندگی به کار بندد به همان میزان موفقیت کسب خواهد کرد اما هر اندازه از قرآن فاصله بگیرد، دچار خسارت و ضرر می‌شود.

 

دبیرستاد ساماندهی شؤون فرهنگی و مناسبت های مذهبی استان خراسان شمالی با اشاره به وظایف و مأموریت های نهاد تبلیغات اسلامی استان در راستای توسعه فعالیت های قرآنی، اظهار کرد: برنامه ریزی، نظارت، هدایت و ساماندهی فعالیت های قرآنی و تلاش در جهت توسعه کمی وکیفی آموزش های قرآن کریم با نگرش کلان و توسعه آموزش قرآن کریم از سوی دارالقرآن الکریم از طریق تأمین و تربیت نیروی انسانی متعهد و کارآمد، سازماندهی معلمان، مدرسان، داوران و مبلغان قرآن مجید به موازات تحکیم مبانی اعتقادی و اخلاقی و قویت بنیه علمی و تخصصی آنها از جمله رویکردهای این نهاد است. 

 

حجت‌الاسلام خادمی ادامه داد: توسعه آموزش های عمومی در راستای نهضت قرآن آموزی شامل آموزش روخوانی، روان خوانی، تجوید، ترجمه و درک مفاهیم قرآن مجید در سطوح و مراحل مختلف و توسعه آموزش های تخصصی متناسب با نیاز مخاطبان در سطوح مختلف سنی و تحصیلی و در رشته های قرائت، حفظ و مفاهیم از دیگر وظایف قرآنی نهاد تبلیغات اسلامی استان است. 

 

وی اظهار کرد: توسعه کمی و کیفی برنامه های قرآنی و ایجاد جذابیت وغنای هر چه بیشتر برای این فعالیت ها، فراهم کردن فضای مناسب فرهنگی تبلیغی در جامعه وترغیب و تشویق آحاد مردم نسبت به آشنایی و انس هر چه بیش تر با فرهنگ انسان ساز قرآن کریم از طریق برگزاری نمایشگاه ها، مراسم و محافل، مسابقات،جشنواره ها وهمایش های قرآنی و توسعه و تعمیق پژوهش های قرآنی براساس نیازسنجی مخاطبان و به منطور ارتقای سطح کیفی طرح ها و برنامه های قرآنی درجهت اثربخشی هر چه بیش تر این فعالیت ها و توجه اصولی به مطالعات و پژوهش های راهبردی در حوزه فرهنگ معارف قرآنی بخش دیگری از رسالت های قرآنی این نهاد محسوب می شوند. 

 

وی همچنین بهره گیری از فناوری نوین و اطلاع‌رسانی مفید و مؤثر در حوزه فرهنگ قرآنی و فعالیت هایی که در این زمینه صورت می گیرد، برنامه ریزی، نظارت، هدایت و ساماندهی فعالیت های قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی و تهیه و تدوین شاخص ها، طرح ها و برنامه های قرآنی استان را از دیگر اقدامات انجام شده دراین نهاد برشمرد.

 

برگزاری مراسم شهادت امام سجاد علیه السلام در 900 مسجد و حسینیه البرز

 

حجت‌الاسلام حاتمی،سرپرست معاونت فرهنگی و تبلیغ تبلیغات اسلامی البرز از برگزاری مراسم شهادت امام سجاد علیه السلام در 900 مسجد و حسینیه با همکاری تبلیغات اسلامی در البرزخبر داد.

 

این مسئول فرهنگی،در البرز یادآور شد:همزمان با فرا رسیدن سالروز شهادت سید و الساجدین حضرت امام سجاد علیه السلام مردم استان البرز به همراه هیئات مذهبی مراسم شهادت این امام بزرگوار را در 900 مسجد و حسینیه برگزار کردند.

 

حاتمی،خاطر نشان کرد:این مراسم معنوی با قرائت قرآن کریم،سخنرانی در رابطه با شخصیت والای حضرت امام سجاد علیه السلام و درایت این امام بزرگوار در رویارویی با حوادث زمان خود و انتقال قیام عاشورا به نسل های بعد و رسوا کردن یزد لعن الله علیه بود.

 

سرپرست معاونت فرهنگی و تبلیغ تبلیغات اسلامی البرز، گفت:الحمد الله از بدو تأسیس اداره کل تبلیغات اسلامی البرز در این استان هیئات مذهبی به خوبی ساماندهی شده و با هماهنگی ادارات تبلیغات اسلامی مراسم و برنامه هی مذهبی را در سطح استان برگزار می‌کنند.

 

وی گفت:هم اکنون 2800 هیئت مذهبی فعال در استان البرز برنامه های و مناسبت های مذهبی را با همکاری تبلیغات اسلامی البرز برگزار می‌کنند.

 

قدردانی امام جمعه تویسرکان از فعالیتهای دهه اول محرم تبلیغات اسلامی

 

حجت‌الاسلام مرتضی موحدی در خطبه نماز جمعه این هفته از فعالیت های فرهنگی تبلیغی اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان ویژه دهه اول محرم1437قدردانی کرد.

 

وی با اشاره به همکاری مستمر80 مبلغ شبکه تبلیغی با اداره تبلیغات اسلامی، افزود: برنامه های اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان در دهه اول محرم شامل اعزام مبلغ و مبلغه به مناطق مختلف شهرستان با هدف تبیین اهداف قیام سیدالشهداء(ع)، اقامه نماز جماعت در مساجد و بیان احکام شرعی، برگزاری همایش عاشورائیان در روز سوم عاشورا، برپایی محافل روضه خوانی و برگزاری گردهمایی مداحان، ائمه جماعات و مسئولان هیئات مذهبی، ساماندهی دستجات عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی و همایش 2000 نفری شیرخوارگان حسینی در سالن الغدیر این شهرستان قابل قدردانی است.

 

رونمایی از کتاب اصول اقناع و تبلیغ در آران و بیدگل

 

حجت‌الاسلام سمیع الله مردان رییس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل در گفت و گو با خبرنگاران گفت: کتاب اصول اقناع و تبلیغ با رویکرد شیوه های تبلیغ در جوامع دینی در آران و بیدگل رونمایی شد.

 

وی افزود: کتاب اصول اقناع و تبلیغ نوشته حسن خوش چشم آرانی عضو هیات علمی دانشگاه و منیر السادات میر افضل آرانی در سه بخش منتشر شده است.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل خاطر نشان کرد: این کتاب در 256 صفحه شامل کلیات، فنون اقناع با تبلیغ ومناسب ترین شیوه تبلیغ در جوامع دینی توسط انتشارات پایا منتشر شده است.

 

حجت‌الاسلام مردان افزود: آشنایی مبلغان و کارشناسان دینی در حوزه شیوه های تبلیغ در جوامع دینی می تواند میزان اثرگذاری را در بین مخاطب بسیار بالا ببرد.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل خاطر نشان کرد: اسلام، کامل ترین شریعت آسمانی، با تبلیغ متولد شد و بقا و جاودانگی آن نیز در سایه سار تبلیغ و هدایت گران مذهبی به وجود خواهد آمد، از این رو آشنایی مبلغان و سخنوران دینی با شیوه های گوناگون تبلیغی امری ضروری است.

 

مردان افزود: در جامعه ی کنونی به علت گسترش ارتباطات و سهولت دست یابی به اندیشه های به ظاهر منطقی غرب و پیشرفت سریع تکنولوژی در جوامع گوناگون و در نتیجه مورد تهاجم فرهنگی قرار گرفتن کشورهای جهان سوم و در حال توسعه؛ تبلیغ های دینی نیز باید تحوّلی ژرف یافته و در شیوه ها و ابزارهای تبلیغی تجدید نظر گردد./1325/ت303/ف2

منبع: روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی

ارسال نظرات