۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۰
کد خبر: ۳۰۱۰۰۸
نماینده ولی فقیه در نجف آباد:

معارف امام سجاد در بین شیعیان غریب است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسناتی گفت: مهم ترین شیوه مبارزاتی امام سجاد در قالب دعا است به ویژه صحیفه سجادیه که متاسفانه شیعه در کنار چشمه زلال عرفان امام سجاد لب تشنه جان می دهد و از آن استفاده نمی کند.
حجت الاسلام حسناتي امام جمعه نجف آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد، در شام شهادت امام سجاد(ع)، در مسجد جامع نجف آباد، با تسلیت شهادت این امام همام، درباره نقش امام سجاد(ع) در گسترش فرهنگ عاشورا گفت: امام زین العابدین  در مدت 35 سال امامت خویش با وجود عظمت مصائب کربلا، در تمام تحولات بعد از قیام عاشورا لحظه ای آرام ننشستند و کاروان تشیع را هدایت کردند.

 

وی میدان نبرد را یکی از میدان های شناخت حق و باطل بیان داشت و افزود: در میدان نبرد و سختی صحنه کارزار عده ای همیشه میدان را خالی می کنند و آن جنایات بنی امیه در دشت کربلا، که به خیال خام خودشان سفره اسلام را جمع کرده بودند، امام سجاد قهرمانانه ایستاد و کاروان تشیع را به سرمنزل خود رساندند.

 

امام سجاد، تبیین کننده اصل اسلام بعد از عاشورا است

حجت الاسلام حسناتی درباره شخصیت و سیره امام سجاد در قیام عاشورا گفت: امام حسین(ع) در واقعه عاشورا، اصل شهادت را تثبیت کرد و امام سجاد، اصل اسلام را تبیین کرد و تبیین معارف دین که برگرفته از صبر، مقاومت، ایمان و صلابت امام سجاد بود، در مدت 35سال امامتشان به شیوه های مختلف به آن پرداختند و لحظه ای ساکت نماندند.

 

وی با بیان این که یکی از اهداف دشمن در نبرد، سست کردن اعتقادات مردم بعد از خاتمه جنگ است، بیان داشت: بعد از واقعه کربلا، بیان معارف دینی و کارهای قوی فرهنگی و اعتقادی و ریشه ای بسیار مهم و حیاتی است و تمام تلاش دشمن در جهت سست کردن اعتقادات مردم است که به خیال خامشان با دفن شهدای کربلا، پیام عاشورا نیز دفن خواهد شد.

 

نماینده ولی فقیه در نجف آباد، در ادامه تصریح کرد: کاروان کربلا در برابر این خیال خام دشمن ایستاد و در خانه و کاخ دشمن، با پیام شهیدان در خطبه های حضرت زینب و امام سجاد(ع) کاخ یزیدیان و دودمان بنی امیه را واژگون کرد.

 

وی در ادامه بیان داشت: بنی امیه در زمان امام صادق(ع) سقوط نکرد، بلکه با حضور کاروان عاشورا در شام و خطبه های آتشین امام سجاد(ع) سقوط کرد و حضرت در بازگشت به مدینه با رفتن به زیارت شهدای کربلا در اربعین مسیر و راه شهدا را برای ابدیت روشن کرد و حضور میلیونی در اربعین تنها شعاع کوچکی از عظمت حضور امام سجاد است.

 

شیعه از چشمه زلال عرفان امام سجاد، دور شده است

حجت الاسلام حسناتی درباره شیوه های مبارزاتی امام سجاد نیز افزود: مهم ترین شیوه مبارزتی حضرت در قالب دعا است به ویژه صحیفه سجادیه که متاسفانه شیعه در کنار چشمه زلال عرفان امام سجاد لب تشنه جان می دهد و از آن استفاده نمی کند و دشمنان ما به عنوان عالی ترین عرفان ها از متن این دعاها استفاده می کنند.

 

وی در ادامه تصریح کرد: متن دعاهای امام سجاد دارای چنان عمق و عظمتی است که تمام مسائل دنیا و زندگی اجتماعی و حیات اخروی در آن بیان شدها ست و متأسفانه حتی دشمنان برای فریب مسلمان ها از آن استفاده می کنند ولی ما شیعیان با آن آشنایی نداریم.

 

رساله حقوق امام سجاد، منبع غنی سبک زندگی اسلامی است

امام جمعه نجف آباد با اشاره به دیگر منبع دعایی امام سجاد، رساله حقوق بیان داشت: بیان 54 حق در تمام مسائل زندگی، و عمل به این حقوق مدینه فاضله را در هر عصر و زمانی و برای هر جامعه ای پدید خواهد آورد که یکی از راه های بازگشت به سبک زندگی اسلامی، رعایت دستورات و معارف دینی است.

 

وی در ادامه افزود: امام سجاد با وجود تمام آن مصائب، پیام و راه شهدا را حفظ کردند و امروز وظیفه ما نیز حفظ خون شهدا است و اگر امروز امنیت و آرامشی در زندگی داریم به برکت خون پاک شهدایی است که در دوران حکومت شاهنشاهی شهادت را برای شیعه کشته بودند./1306/202/ب1

ارسال نظرات