۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۸
کد خبر: ۳۰۱۰۱۴
آیت الله طبرسی:

توسل به فرهنگ حسینی راه رستگاری ملت ایران است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله طبرسی توسل به فرهنگ حسینی را راه رستگاری ملت ایران اسلامی دانست و گفت: اگر ملتی می خواهد در برابر یزید و یزیدیان زمان بیاستد و پیروز شود باید به فرهنگ اهل بیت(ع) به ویژه امام حسین(ع) تکیه کند.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امشب در دیدار اعضای هیأت امنای حسینیه‌ ساروی‌های مقیم مشهد با اشاره به این که عزاداری سالار شهیدان(ع) افضل عزاداری ها است، افزود: حضور پرشور نسل جوان در مراسم عزای حسینی نشان از عشق و دلدادگی نسل جوان و نوجوان کشورمان به اهل بیت(ع) به ویژه سید و سالار شهیدان است.

 

آیت الله طبرسی با اشاره به حضور بیش از 20 میلیون عاشقان ابا عبدالله الحسن(ع) از 60 کشور جهان در روز اربعین حسینی سال گذشته در کربلا، ادامه داد: این عشق جهانیان را به تحسین وا داشت که در این برهه از زمان و علیرغم ناامنی آن سرزمین اما عاشقان بدون هیچ هراسی در آنجا حضور می یابند، و آن عشق از همین حسینیه ها نشأت می گیرد اینجاها شکل می گیرد.

 

وی با اشاره به این که امام حسین(ع) برای دفاع از دین جد بزرگوارش در برابر سپاه ظلم و استبداد ایستاد و به شهادت رسید، افزود: در این نهضت عظیم اهل بیت(ع) سید و سالار شهیدان نیز حضور داشتند که به شهادت رسیدند و این مسأله نشان از اهمیت والای قیام حسینی است. 

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که شهادت در تاریخ اسلام همواره الگویی ارزشمند برای آیندگان خود بوده اند، تصریح کرد: در هشت سال دفاع مقدس نیز فرزندان ایران اسلامی با تأسی از شهدای دشت کربلا در برابر سپاه ظلم ایستادند و به شهادت رسیدند. 

 

امام جمعه ساری، الگوگیری از فرهنگ عاشورایی را رمز پیروزی رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس دانست و خاطرنشان کرد: آن فرهنگ عظیم عاشورایی سبب شد تا امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران علیرغم همه تهدید و تحریم های ظالمانه به عنوان کشوری اثرگذار و مقتدر در جهان رشد کند.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که دشمنان از گسترش روز افزون فرهنگ عاشورایی در هراس هستند، افزود: به همین دلیل تلاش می کنند تا اثرگذاری فرهنگ عاشورا در جامعه اسلامی را کمرنگ کنند.

 

وی الگوی کربلا را کامل‌ترین و بی‌نقص‌ترین الگوی عالم توصیف کرد و گفت: این الگوی جامع، محدود به زمان خاصی نیست و در همه زمان‌ها تاثیرگذاری خود را دارد.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که نسل جوان و نوجوان ما نیازمند بهره گیری از فرهنگ اصیل و ارزشمند عاشورایی هستند، خاطرنشان کرد: تنها فرهنگ حسینی است که می تواند نسل جوان ما در برابر هجوم بی حد و حصر فرهنگ غربی مصون نگاه دارد. 

 

آیت الله طبرسی توسل به فرهنگ حسینی را راه رستگاری ملت ایران اسلامی دانست و افزود: اگر ملتی می خواهد در برابر یزید و یزیدیان زمان بیاستد و پیروز شود باید به فرهنگ اهل بیت(ع) به ویژه امام حسین(ع) تکیه کند.

 

وی با بیان این که نسل جوان امروز جامعه باید با کسب علم، دانش و تقوا مسیر رشد و شکوفایی را طی کند، ادامه داد: خوشبختانه امروز به برکت انقلاب اسلامی شاهد گسترش و توسعه روز افزون علوم مختلف هستیم که باید هر روز تقویت شود. 

 

امام جمعه ساری با اشاره به اینکه حسینیه ساروی‌های مشهد مقدس بیش از نیم قرن سابقه دارد و این حسینیه ابتکاری بود که بزرگان شهر ساری برای افراد مذهبی مرکز استان به یادگار گذاشتند، گفت: باید در نگهداری و نحوه بهره‌برداری این حسینیه دقت لازم انجام شود و تاکنون برنامه‌های اجرا شده در این حسینیه بسیار مناسب بود، در بعد از انقلاب نیز اقدامات مناسبی برای حفظ این حسینیه در دستور کار قرار گرفت.

 

آیت الله طبرسی در ادامه خواستار برگزاری مناسب مراسم عزاداری سالار شهیدان شد و یادآور شد: برگزاری مراسم عزاداری باید طوری تبیین و اجرا شود که دشمنان اسلام از روند برگزاری این مراسم برای تبلیغ ضد دین استفاده نکنند، سلفی‌ها و تکفیری به دنبال بهانه برای تخریب دین اسلام ناب محمدی هستند./950/202/ب1

ارسال نظرات