۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۴
کد خبر: ۳۰۱۰۱۶
حجت الاسلام ماندگاری:

برخی افراد در جمهوری اسلامی با ولایت آمریکا زندگی می‌کنند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ماندگاری با اشاره به قبولی ولایت شیطان از سوی برخی بندگان، گفت: برخی در جمهوری اسلامی هستند اما با ولایت آمریکا زندگی خود را تأمین می‌کنند یعنی با اجازه آمریکا می‌خورند، می‌خوابند و ظاهر زندگی خود را بر آن اساس مرتب می‌کنند.
حجت الاسلام ماندگاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان حجت الاسلام محمدمهدی ماندگاری، یکشنبه شب در هیأت عاشوراییان با اشاره به آیه "و لقد بعثنا فی کل امه رسولا ان اعبدوالله و اجتنبوا الطاغوت" گفت: همه تلاش‌ها در این عالم از ناحیه انبیا و اولیا بر این قرار گرفته که ما بنده خدا شویم البته خداوند نیز حس و نیاز پرستش را درون ما گذاشته است اما برای تأمین این نیاز، لشکر خدا و لشکر ابلیس همزمان در حال تلاش هستند به طوری که خدا و ابلیس هر دو می‌خواهند ما را بنده خودشان کنند و در این مورد شق سومی وجود ندارد.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که کسی که خود را از خدا آزاد می‌داند برده است، خاطرنشان کرد: هرکسی که بنده خدا باشد از غیر خدا آزاد است و هرکه از قید خدا آزاد باشد برده همه عالم است، برخی مواقع ما برای این که بنده خدا نباشیم بندگی هزاران فرد دیگر را می‌پذیریم برای مثال در ایران 5 و نیم میلیون دلار صرف واردات لاک می‌شود و این معادل یک سوم درآمد نفت است و عده‌ای به جای سیرت زیبا به دنبال صورت زیبا هستند و بنده لاک شدند.

 

این خطیب برجسته حوزه علمیه بیان کرد: تمام تلاش‌ها و کشمکش‌ها در لشگر خدا و ابلیس که عاشورا اوج این دعوا بود برای این است که یا بنده خدا و یا برده شیطان شویم.

 

دولت آمریکا ابلیس را درس می‌دهد!

وی با اشاره به آیه "الله ولی الذین آمنوا یخرجهم من الظلمات الی النور" تأکید کرد: برای بندگی خدا باید ولایت خدا را بپذیریم و برای بندگی شیطان نیز باید بندگی او را بپذیریم و امروز یکی از کسانی که ابلیس را درس می‌دهد دولت آمریکا و لابی صهیونیست است، مردم یا سوار قطار ولایت الهی و یا سوار قطار ولایت شیطان هستند و کسانی که سوار ولایت الهی هستند شاید 20 دقیقه در ایستگاه شیطان هم پیاده شدند اما در نهایت خدا آنها را نجات می‌دهد برای همین است که می‌گویند ولایت، انسان را نجات می‌دهد و کسانی هم که ولایت شیطان را بپذیرند شاید در ایستگاه عاشورا، ماه رمضان یا پیاده روی اربعین پیاده شوند اما در نهایت ولایت شیطان را پذیرفتند.

 

حجت الاسلام ماندگاری با بیان این که کسانی که بنده خدا هستند باید ولایت خدا را بپذیرند و کسانی که برده شیطان هستند باید ولایت ابلیس را بپذیرند، خاطرنشان کرد: ولایت یعنی اجازه هرکار شما با اجازه خدا باشد یعنی تحت ولایت خدا هستید و هرکاری که با اجازه خدا نباشد یعنی تحت ولایت خدا قرار ندارید و در این راستا اگر افکار، احساس و رفتار خود را لیست کنیم متوجه خواهیم شد چند درصد آن با برای خدا و با اجازه خدا است.

 

 

پذیرش ولایت شوهر و پدر از مصادیق ولایت الهی است

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا پذیرش ولایت شوهر برای خانم‌ها و ولایت پدر برای فرزندان را از مصادیق ولایت الهی دانست و اظهار کرد: ولایت شوهر برای خانم‌ها و ولایت پدر برای فرزندان سخت است و پذیرش این نوع ولایت از مصادیق امتحان‌های الهی هستند.

 

استاد حوزه و دانشگاه افزود: برخی در جمهوری اسلامی هستند اما با ولایت آمریکا زندگی خود را تأمین می‌کنند یعنی با اجازه آمریکا می‌خورند، می‌خوابند و ظاهر زندگی خود را بر آن اساس مرتب می‌کنند.

 

این خطیب برجسته حوزه علمیه در ادامه با اشاره به روایت "کلمةُ لااله الا الله حصنی و من دخل حصنی امن من عذابی" گفت: اگر ولایت خدا را داشته باشیم در دنیا و آخرت در بهشت هستیم و بهشت دنیا همان آرامش است بنابراین امام حسین(ع) در گودی قتلگاه در آرامش بودند البته آرامش با آسایش متفاوت است و منظور از بهشت دنیا نیز آرامش است نه آسایش بنابراین اگر به زندگی شیاطین و طاغوت‌های عالم نگاه کنیم متوجه می‌شویم اینها آرامش ندارند چرا که "و من اعرض عن ذکری فأن له معیشتا ضنکا و نحشره یوم القیامه اعمی"

 

معرفت، اطاعت، تسلیم و نصرت 4 محور ولایت الهی هستند

حجت الاسلام ماندگاری ولایت الهی را بر 4 محور معرفت، محبت، اطاعت و تسلیم و نصرت استوار دانست و تصریح کرد: سبک زندگی اسلامی یعنی ادای حق این 4 حق، کسانی که در سپاه عمر سعد بودند امام حسین(ع) را می‌شناختند یعنی به اباعبدالله معرفت داشتند اما حق معرفت نداشتند پس ما باید حق معرفت خدا، اهل بیت، پیامبر، ولایت فقیه، پدر و همسر خود را به عنوان ولی شناخته و آن را ادا کنیم.

 

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا ادامه داد: حق معرفت یعنی اینها ولی بوده و ولایت و اولویت دارند و باید یاد بگیریم که بدون اجازه ولی کاری را انجام ندهیم چرا که او بر ما اولویت دارد و اگر در هر کاری اول به سراغ اهل بیت نرویم ظلم کردیم و حق اینها این است که از آنها اول هدایت و بعد شفاعت بخواهیم.

 

وی بیان کرد: امام حسین(ع) 10 سال بعد از امام حسن(ع) امام مردم در مدینه بودند اما تاریخ نقل کرده در این 10 سال 20 سؤال شرعی از ایشان پرسیدند، نباید بدون اجازه امام خود قدم از قدم ب برداریم چرا که آنها امام و ولی ما بوده و بر ما اولویت دارند بنابراین قرآن می‌فرماید "فاسئلوا اهل الذکر ان کنتم لاتعلمون".

 

حجت الاسلام ماندگاری با بیان این که برخی از جملات ما راجع به خدا حق خدا نیست، خاطرنشان کرد: حق محبت در آیه 24 سوره توبه آمده است، ما خانواده و اطرافیان خود را دوست داریم اما حق اهل البیت این است که ما آنها را از همه بیشتر دوست داشته باشیم اما چگونه می‌توان محبت امام حسین(ع) داشت و گناه کرد؟ عزاداری امام حسین(ع) در کشور برپا می‌شود و 60 درصد مردم ماهواره دارند یعنی حق محبت اباعبدالله را ادا نکریم.

 

حق اطاعت اهل بیت و خدا شک نکردن به آنها است

استاد حوزه و دانشگاه با اعتقاد بر این که نمی‌توان هم محبت اهل بیت داشت و هم محبت موسیقی مبتذل تصریح کرد: حق اطاعت تسلیم است و تسلیم یعنی عباس(ع) و حق اطاعت خدا و اهل بیت(ع) این است که به آنها شک نکنیم.

 

این خطیب برجسته حوزه علیمه با اشاره به حق نصرت گفت: امام حسین(ع) حق نصرت خدا را عطا کرد و هرچه داشت برای نصرت خدا داد و حق نصرت امام حسین(ع) این است که به ایشان بگوییم "بابی انت و امی و اهلی و مالی".

 

وی با بیان این که این 4 حق مبانی سبک زندگی دینی است، اظهار کرد: امام سجاد(ع) در سخت ترین شرایط زندگی می‌کردند و ایشان 35 سال گریه سؤال انگیز و منبر بدون مشتری داشتند و غلام‌ها و برده‌ها را به خانه خود برده و تربیت می‌کردند و آنها را روز عید فطر آزاد می‌کردند تا برای تبلیغ به نقاط مختلف بروند یعنی ایشان اعزام مبلغ داشتند./1304/201/ب1

ارسال نظرات