۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۴
کد خبر: ۳۰۱۰۴۷
شجاعی مهر در نمایشگاه مطبوعات؛

سبک زندگی اسلامی در قالب هنر به جوانان ارائه شود

خبرگزاری رسا ـ مجری پیشکسوت صدا و سیما با اشاره به لزوم حضور روحانیت در رسانه برای ترویج سبک زندگی اسلامی در جامعه، گفت: معارف اسلامی باید در قالب هنر به مردم ارائه شود تا بیشتر در دل آنها نفوذ کند؛‌زیرا فرهنگ یک مجموعه است که با همکاری نهادهای فرهنگی به‌ویژه روحانیت کامل می‌شود.
هرمز شجاعي مهر

هرمز شجاعی مهر، مجری پیشکسوت برنامه سیمای خانواده، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در حاشیه نمایشگاه مطبوعات با اشاره به لزوم رجوع به سبک زندگی اسلامی در جامعه گفت: این باید باور قلبی مردم باشد و باید از خانواده شروع شود و والدین نقش اساسی را در این زمینه دارند.

 

وی با بیان این که شیوه زندگی خانواده‌ها باید اسلامی باشد و خود را ملتزم به تمام احکام اسلامی بدانند، افزود: رسانه به عنوان معلم دوم بعد از والدین می‌تواند تأثیر زیادی را در فرهنگ سازی داشته باشد، به شرط این که درست تبلیغ کرده و عمل کند.

 

شجاعی مهر خاطرنشان کرد: ما اگر بخواهیم اثر چیزی چند برابر بشود و بیشتر در دل و جان مردم نفوذ کند باید از قالب داستان و نمایش و به صورت کلی در قالب هنر مطالب را بیان کنیم و به خصوص برای جوانان که سرمایه‌های آینده کشور هستند.

 

وی حضور روحانیت در تلویزیون را برای تبلیغ سبک زندگی اسلامی مؤثر دانست و اظهار داشت: فرهنگ یک مجموعه است که باید با همکاری همه نهادهای فرهنگی به خصوص روحانیت کامل شود، اما در نهایت به والدین بر می‌گردد که چگونه در خانواده فرزندان خود را تربیت کنند و باید در این زمینه فعالیت بیشتری انجام شود، تا الگوی مناسب به خانواده‌ها ارائه شود./843/پ200/ف2

ارسال نظرات