۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷
کد خبر: ۳۰۱۰۵۶
آیت‌الله شبستری با انتقاد از عملکرد صداوسیما:

رنجاندن اقوام برای خنداندن مردم جای تأسف دارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با اشاره به توهین یکی از برنامه های شبکه دو سیما به مردم آذربایجان، گفت: خنداندن مردم به هر قیمت و به هر طریقی جای بسی تأسف دارد.
ديدار اعضاء شوراي فرهنگ تبريز با آيت الله شبستري  آيت‌الله مجتهد شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی صبح امروز در دیدار اعضای شورای فرهنگی شهر تبریز، یکی از مسائل اساسی فرهنگ عمومی کشور و استان را مسأله ازدواج دانست و اظهار داشت: شاهد تزلزل خانواده ها در جهان هستیم.

 


وی با بیان این‌که آمار ازدواج ها در شرایط امروزی رو به کاهش و طلاق ها رو به افزایش است، ابراز داشت: فقر اققصادی و بیکاری را می توان از عوامل کاهش آمار ازدواج دانست، برای رفع این مشکل توانمند سازی جوانان در حوزه کار و مسکن مد نظر و توجه باشد.

 


عضو خبرگان رهبری با اشاره به فرهنگ و شرایط زندگی امروزی، تصریح کرد: بر خلاف سنت های گذشته منزل مستقل برای جوانان تازه ازدواج کننده به عنوان یک فرهنگ مبدل شده است، از این رو باید با توانمند سازی جوانان در مسأله مسکن و کار را جدی گرفت.

 


وی عامل دیگر افزایش طلاق را اعتیاد به مواد مخدر دانست و افزود: فرهنگ نا متجانس و هم کفو نبودن خانواده ها و زوجین و با وجود فرهنگ ها و آداب و روسوم متفاوت و اعتقادات مختلف و یا هم سطح نبودن در حوزه دارایی و علم از عوامل عدم تجانس زوجین است که عامل طلاق در اجتماع می باشد.

 


امام جمعه تبریز با تأکید بر هم کفو بودن زوجین، خاطرنشان کرد: زوجین باید در سطح اخلاقی، مالی و روابط خانوادگی به ویژه فرهنگی در یک سطح باشند، اخلاق خوش در خانواده ها نیز از مهم ترین تأکیدات دین مبین اسلام است، اخلاق حسنه عامل کاهش طلاق در خانواده های می باشد.

 


وی رعایت حقوق زوجین، انتخاب همسر و شیوه های آشنایی را مورد اشاره قرار داد و اذعان داشت: در مسأله انتخاب همسر نیز باید توجه و آموزش های لازم مطرح شود، انتخاب صحیح راهکار مناسب برای استحکام خانواده ها و کاهش طلاق در جامعه است.

 


رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) بدحجابی را از دیگر عوامل افزایش طلاق و عدم استحکام خانواده ها دانست و ادامه داد: وجود افزایش طلاق در این ممالک، فرهنگ لختی، عادی بودن خیانت و دیگر موارد در فرهنگ غرب و تقلید از این فرهنگ از عوامل طلاق بالا است.

 


وی با تأکید بر همدلی و همزبانی میان ارگان ها و نهادهای دولتی برای رفع مشکلات حوزه ازدواج، تصریح کرد: تحقیق و بررسی فاجعه طلاق و کاهش ازدواج و ارائه طرح های مناسب و عملی سازی این طرح ها باید مورد توجه و دقت قرار گیرد.

 


آیت الله شبستری با اشاره خطر به پیری جامعه، افزود: افزایش طلاق و بالا رفتن سن ازدواج جامعه را به سوی پیری می برد، جوانان جامعه رو به کاهش هستند.

 


وی با اشاره به مسأله سبک زندگی اسلامی، ادامه داد: طرح سبک زندگی اسلامی یکی از راهکارهای افزایش ازدواج و کاهش طلاق در جامعه است، مؤلفه های سبک زندگی اسلامی و شیوه اسلامی زیستن در این مسأله مورد دقت قرار گیرد.

 


نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به توهین یکی از برنامه های شبکه دو سیما به مردم آذربایجان، تصریح کرد: خنداندن مردم به هر قیمت و به هر طریقی جای بسی تأسف دارد، مردم آذربایجان مردمی غیور، دیندار و طلایه دار توسعه کشور هستند، رنجاندن اقوام برای خنداندن مناسب نبوده و نباید شاهد چنین مسائلی در کشور باشیم، صدا و سیما در این موارد مراقبت کند./854/202/ب1

ارسال نظرات