۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۳۰۱۰۷۸
مدیر مدرسه علمیه کوهدشت مطرح کرد؛

کمبود فضای آموزشی رفاهی مدرسه علمیه باقرالعلوم مشکلی در جهت جذب طلاب

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) کوهدشت گفت: به دلیل کمبود فضای آموزشی و رفاهی برای طلاب، با توجه به استقبال جوانان این شهرستان توان جذب بیش از 20 طلبه در سال امکان‌پذیر نیست.
مدرسه علميه،‌ حوزه علميه

حجت الاسلام محمدرضا سبحانی، مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم کوهدشت در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به فضای مدرسه علمیه بیان داشت: کل زمین این مدرسه 800 مترمربع است که 300 متر آن زیربنا است.


وی با بیان این که مدرسه علمیه باقرالعلوم کوهدشت در سه طبقه ساخته شده است، افزود: طبقه اول اداری و آموزشی و طبقه دوم و سوم نیز خوابگاه طلاب است.


حجت الاسلام سبحانی با اشاره به وجود امکانات موجود در مدرسه علمیه باقرالعلوم برای طلاب عنوان داشت: این مدرسه از کتابخانه ی مجهزی برخوردار است.


وی در ادامه با بیان این که استقبال جوانان شهرستان کوهدشت از مدرسه علمیه بی نظیر است، گفت: به دلیل نبود امکانات نمی توانیم طلاب بیشتری جذب کنیم.


مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم با اشاره به این که هر سال 20 نفر از متقاضیان ورود به حوزه های علمیه در مدرسه علمیه باقرالعلوم پذیرفته می شود، عنوان داشت: در صورت وجود امکانات و فضای آموزشی رفاهی بیشتر می توانیم سالانه 50 طلبه پذیرش داشته باشیم.


وی خاطرنشان کرد: 170 طلبه در پایه های یک تا هشت مشغول فراگیری دروس حوزوی در مدرسه علمیه باقرالعلوم کوهدشت هستند.


حجت الاسلام سبحانی نبود فضای استادسرا را از دیگر مشکلات این مدرسه علمیه بیان کرد و گفت: بسیاری از اساتید ما در فضای استیجاری زندگی می کنند.


وی بیان داشت: از سوی مرکز مدیریت در آینده ای نزدیک استادسرای مدرسه علمیه باقرالعلوم کوهدشت ساخته خواهد شد.


مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم کوهدشت بیان داشت: در نظر داریم با ساخت فضای استادسرا یک طبقه برای استادسرا و طبقه های دیگر را اجاره داده و هزینه آن وقف مدرسه علمیه شود.


وی تصریح کرد: در خیلی جاهای دیگر موقوفاتی وجود دارد که درآمد آن صرف مدارس علمیه می شود که در شهرستان کوهدشت این گونه موقوفاتی وجود ندارد.


حجت الاسلام سبحانی با بیان این که در مدرسه علمیه باقرالعلوم 13 استاد فعالیت می کند، عنوان داشت: اساتید ما افرادی هستند که تا پایه ششم حوزوی را در مدرسه باقرالعلوم گذرانده و پس از ادامه تحصیل در قم و گرفتن مجوز تدریس جذب مدرسه علمیه باقرالعلوم کوهدشت شده اند.


وی ادامه داد: طلاب مدرسه علمیه باقرالعلوم کوهدشت افرادی مستعد و توانمند هستند امید است با توسعه این مدرسه بتوانیم طلاب بیشتری را جذب، تربیت و تحویل جامعه دهیم. /9459/302/ب2

ارسال نظرات