۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۳۰۱۰۸۲
نمایشگاه مطبوعات؛

شیخ الاسلام: بزک کنندگان چهره آمریکا وابسته، خطرناک و ناسالم هستند

خبرگزاری رسا ـ مشاور امور بین‌الملل رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که بزک کنندگان چهره آمریکا به دو گروه تقسیم می‌شوند، گفت: عده‌ای از این‌ها وابسته به آمریکا بوده و براساس سیاست‌های این کشور در داخل تقویت شده‌اند که ناسالم، وابسته و خطرناک هستند.
حسن شيخ الاسلام

حسین شیخ‌الاسلام،‌ مشاور امور بین‌الملل رییس مجلس شورای اسلامی ایران در بازدید از غرفه خبرگزاری رسا با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره ممنوعیت مذاکره با آمریکا درباره مسائل منطقه اظهار کرد: ایشان می‌فرمایند: «سیاست‌های آمریکا با سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران 180 درجه اختلاف دارد.»

 

وی افزود: ملت ایران براساس قانون اساسی و عدالت، پشتیبان مردم سالاری بوده و معتقدند که مردم خود باید سرنوشت شان را مشخص کنند. ولی آمریکایی‌ها به دنبال منافع خود هستند که این منافع با حکومت‌های دیکتاتوری، استبدادی و پادشاهی تأمین می‌شود. به تعبیری «کدخدا را ببین، ده را بچاپ» است.

 

مشاور امور بین‌الملل رییس مجلس شورای اسلامی ایران با تأکید بر این‌که آمریکا به دنبال حفظ رژیم صهیونیستی و جمهوری اسلامی ایران به دنبال نابودی این رژیم است و این دو سیاست در تضاد و تقابل آشکار است، خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها می‌خواهند ساختار منطقه به گونه‌ای باشد که رژیم صهیونیستی را بپذیرد و مسلمانان منطقه با یک‌دیگر اختلاف داشته باشند.

 

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به دنبال تقویت مسلمانان و آمریکایی‌ها به دنبال تضعیف آن‌ها هستند. آمریکایی‌ها می‌خواهند منطقه را بر اساس قومیت‌های مختلف تقسیم‌بندی کنند، ولی جمهوری اسلامی ایران برای تقویت مسلمانان خواستار حفظ وحدت منطقه است تا مسلمانان از حقوق خود در برابر مستکبران دفاع کنند، به همین دلیل سیاست‌های ما و آمریکا در مقابل یک‌دیگر قرار دارد.

 

شیخ‌الاسلام با تأکید بر این‌که آمریکایی‌ها می‌خواهند نشان دهند جمهوری اسلامی ایران برسر مصالح ملت‌‌ها با آن‌ها معامله کرد، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب نیز براساس همین موضوع در موضوع هسته‌ای فرمودند: «ما جز مسائل هسته‌ای، درباره هیچ موضوع دیگری با آمریکا مذاکره نمی‌کنیم.» تا آمریکایی‌ها مدعی نشوند که ایران سرنوشت کشورهایی همانند فلسطین، بحرین، یمن و ... را با آن‌ها معامله کرده است.

 

مشاور امور بین‌الملل رییس مجلس شورای اسلامی ایران همچنین درباره اهداف جریانی برای بزک کردن چهره آمریکا در داخل کشور یادآور شد: این‌ها دو دسته هستند، عده‌ای از این‌ها وابسته به آمریکا بوده و براساس سیاست‌های این کشور در داخل تقویت شده‌اند که ناسالم، وابسته و خطرناک هستند. همان‌هایی هستند که پس از تسخیر لانه جاسوسی در موارد مختلف همانند حمله طبس به آمریکا کمک کردند.

 

وی ادامه داد: عده دیگر نیز از روی نادانی، تحلیل اشتباه و نشناختن ماهیت آمریکا به دنبال بزک کردن چهره کریه و هیولایی این کشور هستند که برای نابود دسته نخست و آگاهی دسته دوم باید تلاش کرد./993/پ200/ج

ارسال نظرات