۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۳۰۱۰۸۸

چند خبر کوتاه از استان کرمان

خبرگزاری رسا ـ توزیع 80 بسته طرح مهر تحصیلی در بین داشن آموزان نیازمند شهرستان بم، شرکت کنندگان مرحله استانی مسابقات قرآن کریم شهرستان بردسیر مشخص شدند و دومین دوره آموزشی مبانی اقتصاد در کرمان برگزار شد، از اهم اخبار کوتاه استان کرمان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان، در راستای اجرای طرح مهر تحصیلی بیش از 80 بسته کمک آموزشی در بین دانش آموزان نیازمند شهرستان بم توزیع شد.


سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بم گفت: طرح مهر تحصیلی یکی از برنامه های سازمان اوقاف و امر خیریه کشور می باشد که در راستای اجرای نیات موقوفات منطبق، لوازم کمک آموزشی جهت تحصیل دانش آموزان نیازمند تهیه و توزیع می شود.


وی بیان کرد: در راستای اجرای این طرح روز گذشته با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف استان و جمعی از مسوولین اداره اموزش و پرورش این شهرستان این طرح در دبستان برهانی روستای نارتیچ شهرستان بم همراه با اهداء بسته های اعطایی از سوی اداره کل اوقاف استان به دانش آموزان نیازمند برگزار شد.


شرکت کنندگان مرحله استانی مسابقات قرآن کریم شهرستان بردسیر مشخص شدند

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بردسیر از اعلام برگزیدگان راه یافته به مرحله استانی سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم خبر داد.


حجت الاسلام محمد زواری گفت: مرحله شهرستانی سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با معرفی نفرات برتر در این شهرستان پایان یافت.


وی افزود: این دوره از مسابقات د رده سنی 18 سال به بالا در رشته های قرائت ، ترتیل ، حفظ 5 ، 10 ،20 جزء0 و کل قرآن کریم و معرف(مفاهیم تخصصی) و اذان ر برگزار شد که 3 نفر اول برگزیده در هر رشته به مرحله استانی این مسابقات راه پیدا کردند


دومین دوره آموزشی مبانی اقتصاد در کرمان برگزار شد

معاونت توسعه و پشتیبانی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: دومین دوره آموزشی مبانی اقتصاد ویژه رؤسا و کارشناسان بهره وری اقتصادی در کرمان برگزار شد.

 

محمد میرزایی افزود: دومین دوره آموزشی مبانی اقتصادی با حضور 70 نفراز معاونین و کارشناسان بهره وری اقتصادی و اجارات استانهای کرمان ،یزد،هرمزگان و سیستان و بلوچستان در کرمان برگزار شد.


وی ادامه داد: طبق برنامه ریزی های معاون توسعه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، امسال 7 دوره آموزشی پیش بینی شده است که این دوره ها به صورت منطقه ای با محوریت استانهای خراسان رضوی – مازندران –فارس، اصفهان، آذربایجان شرقی، قم و سازمان مرکزی برگزار می شود و استان کرمان به عنوان استان معین برگزاری کلاسهای این دوره های آموزشی در جنوب شرق کشور انتخاب شده است.


معاون توسعه و پشتیبانی اوقاف استان تصریح کرد: سال گذشته اولین دوره آموزشی این طرح با حضور 40 نفر از کارشناسان اوقافی استانهای جنوبی کشور در کرمان برگزار شد.


میرزایی هدف از برگزاری این دوره را آشنایی همکاران حوزه معاونت بهره وری اقتصادی با مبانی و اصول اقتصاد و اصطلاحات رایج آن در حوزه کاری خود بیان کرد .


وی بیان داشت: این دوره آموزشی به مدت 3 روز در کرمان برگزار شد و در پایان پس از برگزاری آزمون به قبول شدگان این دوره گواهی نامه آموزشی پایان دوره «مبانی اقتصاد» اهداء می شود./9709/203/ب2

ارسال نظرات