۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۳۰۱۰۹۹
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه آران و بیدگل:

غیرت دینی سلاح جوانان در برابر استکبار جهانی است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه آران و بیدگل گفت: اگر در 8 سال دفاع مقدس عزیزان ما با تمام وجود ایستاده اند و مقاومت کردند، به خاطر غیرت دینی و اسلامی بود و اگر امروز نیز در مقابل آمریکا و استکبار جهانی ملت ایران ایستاده است به علت وجود غیرت دینی است.
حجت الاسلام ميثم حاج احمد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت‌الاسلام میثم حاجی احمد مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه آران و بیدگل پیش از ظهر امروز در آیین سوگواری شهادت امام سجاد(ع) هیأت علی اکبر(ع) در امامزاده علی اکبر(ع) آران و بیدگل آران و بیدگل، گفت: آن حضرت(ع) در عبادت و بندگی خداوند اهتمامی بسیار داشت به گونه ای که در میان معصومان(ع) به فضیلت زین العابدین و سجاد شناخته شده و در سیره اجتماعی اش نیز چنان بود که به بزرگواری اخلاقی معروف است.

 

وی با اشاره به اینکه امام سجاد(ع) مظهر کامل و تمام مکارم اخلاقی است، تصریح کرد: امام زین العابدین، چنان که خود تجسم اخلاق و مکارم آن بود، زبان گویای مکارم اخلاقی نیز بود و آنچه خود در کمالش دارا بود، دیگران را به عمل به آن دعوت می کرد.

 

حجت‌الاسلام حاجی احمد همچنین با اشاره به دعای مکارم الاخلاق امام سجاد در صحیفه سجادیه، یکی از ویژگی های تمام انبیا و ائمه اطهار را مسأله اخلاق دانست و گفت: اخلاق باید در رأس امور همه مسلمانان جهان قرار داشته باشد.

 

وی با تأکید بر اینکه اخلاق فلسفه بعثت پیامبر اکرم(ص) بوده است، یاد آور شد: پیامبر اعظم(ص) برای گسترش اخلاق در جامعه مبعوث شد و به خاطر عملکرد زیبای رسول الله، خداوند یک مدال افتخار که همان خلق عظیم است به او می دهد.

 

این کارشناس و مبلغ دینی افزود: امام سجاد(ع) رساله ای به نام رساله حقوق دارد که تمام حقوقی که به عهده انسان است در آن بیان شده است و ما شیعیان باید با نصب العین قرار دادن راه و روش و سیره ائمه جامعه ای پویا و زنده و پرتحرک و سالم و سازنده و با معنویت را برای آیندگان بسازیم.

 

حجت‌الاسلام حاجی احمد در ادامه از غیرت به ‌عنوان یکی از موضوعاتی که در جامعه اسلامی در اوج صفات اخلاقی قرار دارد نام برد و افزود: غیرت همان دفاع از ارض، ناموس، اموال مملکت، دین و آیین است.

 

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه آران و بیدگل یاد آور شد: بر خلاف بی غیرتی که موجب از بین رفتن همه چیز می‌شود، غیرت یک نیروی دفاعی است نه تهاجمی و مسلمان با غیرت همیشه با هوشیاری در جامعه حضور دارد.

 

این مبلغ دینی ادامه داد: اگر در 8 سال دفاع مقدس عزیزان ما با تمام وجود ایستاده اند و مقاومت کردند، به خاطر غیرت دینی و اسلامی بود و اگر امروز نیز در مقابل آمریکا و استکبار جهانی ملت ایران ایستاده است به علت وجود غیرت دینی است.

 

شایان ذکر است، آیین سوگواری شهادت امام سجاد(ع) در امامزاده علی اکبر(ع) مرکز هیأت علی اکبر(ع) آران و بیدگل تا پایان دهه سوم محرم ادامه خواهد داشت./1307/202/ب1

ارسال نظرات