۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۳۰۱۱۰۲
مبلغ و مؤلف کتب دینی:

ولایت، باب فیض الهی در جهان خلقت است

خبرگزاری رساـ مبلغ و مؤلف کتب دینی گفت: ولایت نه فرجام آن به سر می رسد و نه محدود به عده و عدد خاصی است، بلکه پیوسته باب فیض الهی در جهان خلقت علی الدوام ( مفتوح للراغبین ) است.
حجت‌الاسلام عباس تفکري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، حجت‌الاسلام عباس تفکری مبلغ و مؤلف کتب دینی پیش از ظهر امروز در آیین سوگواری شهادت امام سجاد(ع) در هیئت سجادیه آران و بیدگل گفت: محور عالم هستی ولایت است، وقتی پیامبر اکرم از دنیا رفت یکی از شؤون و منصب او رهبری اجتماع و سرپرستی امور دینی و دنیوی مسلمانان بود که باید به آن کس که شایسته این مقام بود منتقل می شد.

وی افزود: هیچ کس چه مسلمان و چه غیر مسلمان بر لزوم ولایت پس از پیامبر(ص) تردید ندارند و اختلاف و تردید در این جهت است که چه کسی شایسته این ولایت و رهبری بوده وولایت دارای چه ویژگی ها و شرایطی است.

این مؤلف کتب دینی یاد آورشد: ما شیعیان نسبت به زعامت و ولایت و رهبری، اصولی همراه با منطق داریم که این ویژگی ها در غیر حضرت علی(ع) و یازده فرزند معصوم او یافت نمی شود.

حجت‌الاسلام تفکری، ولایت را موهبتی الهی دانست و افزود: ولایت نه فرجام آن به سر می رسد و نه محدود به عده و عدد خاصی است، بلکه پیوسته باب فیض الهی در جهان خلقت علی الدوام ( مفتوح للراغبین ) است.

این استاد حوزه در ادامه با اشاره به اینکه هر کس می تواند به میزان معرفت و اخلاص و عبادت و پیروی از آن بزرگواران به مقامات عالیه برسد یاد آورشد: امامان معصوم(ع) انسان های کاملی هستند که راه رشد و صعود معنوی و به خدا رسیدن را پیموده اند و به هدایت و ارشاد سایر مردم می پردازند تا آن ها نیز به پیمودن این مسیر موفق شوند.

شایان ذکر است،آیین سوگواری شهادت امام سجاد(ع) در امامزاده علی اکبر(ع) مرکز هیئت علی اکبر(ع) آران و بیدگل تا پایان دهه سوم محرم ادامه خواهد داشت./1307/203/

ارسال نظرات