۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۳۰۱۱۰۸
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران تأکید کرد؛

ضرورت جهاد علمی مبلغان دینی به منظور مقابله با شبهات دینی

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در ادامه بر جهاد علمی مبلغان برای شبهه زدایی تأکید کرد و گفت: ترویج احکام ناب اسلامی تنها راه مقابله با اندیشه های پلید و شیطانی دشمنان اسلام است و این مهم مستلزم جهاد علمی و همت شبانه روزی است.
مدير کل تبليغات اسلامي مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، امروز در نشست مشترک گروه های تبلیغی استان در ساری، سعادت دنیوی و اخروی انسان را نیازمند تمسک به سیره و سبک زندگی اهل بیت(ع) دانست و گفت: اگر جامعه می‌خواهد به اوج تعالی و سعادت حقیقی دست یابد باید سیره زندگی اهل بیت(ع) را مبنای زندگی خود قرار دهد.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، مهم ترین راه خودسازی را توسل به اهل بیت(ع) دانست و خاطرنشان کرد: تزکیه نفس بدون توسل به اهل بیت(ع) امکان پذیر نیست.

 

حجت الاسلام شکریان با اشاره به جایگاه رفیع، بی بدیل و ارزشمند تبلیغ در فرهنگ قرآنی، اظهار داشت: خداوند در آیاتی از سوره احزاب به زیبایی سیمای تبلیغی پیامبران را ترسیم کرده و آن را جزو هدف‌های برجسته آنها برشمرده است. 

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران افزود: این رساندن پیام همراه با تبیین است، به این معنا که خداوند چتر اسلام را به‌ عنوان دینی که پیام آن جهانی و ابدی است در تمام گستره های اجتماعی، فردی و خانوادگی تبیین کرده است.

 

وی با بیان این‌که مبلغ دینی باید به موضوع مورد تبلیغ، یعنی اسلام، مسلط باشد، گفت: یک مبلغ باید اسلام‌شناس واقعی باشد و افزون بر آن باید فقه، تاریخ اسلام، معارف قرآن به ویژه روایت حدیث را خیلی خوب و به صورت تخصصی بداند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، تبلیغ هدفمند و ضابطه‌مند را در رسیدن به اهداف تبلیغی بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: انسجام و یکپارچه سازی فعالیت های تبلیغی در کشور یک ضرورت مهم است که باید از سوی متولیان امر تبلیغ دنبال شود.

 

حجت الاسلام شکریان یکی از محورهای اساسی در موفقیت تبلیغات دینی را تطبیق آموزه‌های دینی مطابق با مقتضیات زمان و مکان عنوان کرد و گفت: روحانیت باید آموزهای دینی را جهت اثر بخشی بیشتر و فرهنگ‌سازی در جامعه با رعایت اقتضای زمان و مکان اعمال کنند. 

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در ادامه بر جهاد علمی مبلغان برای شبهه زدایی تأکید کرد و بیان داشت: ترویج احکام ناب اسلامی تنها راه مقابله با اندیشه های پلید و شیطانی دشمنان اسلام است و این مهم مستلزم جهاد علمی و همت شبانه روزی است. 

 

وی با اشاره به این که روحانیت اصیل همواره با آگاهی و بصیرت مانع از تحقق برخی توطئه های دشمنان اسلام شده است، بیان داشت: دشمنان اسلام و انقلاب از اندیشه های روحانیت آگاه و اصیل همواره هراسانند. 

 

حجت الاسلام شکریان ادامه داد: روحانیت در تاریخ شیعه همواره در کانون توجه دشمنان نظام قرار داشته چرا که آنان به عظمت و قدرت روحانیت واقف بوده و همواره تلاش می‌کردند رابطه مردم و روحانیت را تضعیف کنند.

 

وی با بیان این‌که اگر فعالیت های تبلیغی در سطح کشور هدفمند نباشد، اهداف مورد نظر در این بخش مهم تأمین نخواهد شد، افزود: تبلیغ دین زمانی می‌تواند به موفقیت کامل دست یابد که به گونه ای منسجم و هدفمند دنبال شود.

 

حجت الاسلام شکریان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با توجه به ایجاد تفرقه دشمنان و هدف قرار دادن وحدت دنیای اسلام امروز باید وحدت محور برنامه های فرهنگی و تبلیغی قرار گیرد.

 

وی در ادامه با اشاره به گستردگی فضای تبلیغی و نیازهای بسیار در این حوزه افزود: گروه های تبلیغی با کارکرد و روحیه جهادی می توانند از این ظرفیت موجود و نیاز جامعه به نحو احسنت برای تبلیغ دین استفاده کنند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، روحانیت را سربازان خط مقدم امام زمان(عج) در جبهه فرهنگی دانست و خاطرنشان کرد: سربازی برای دین مبین اسلام از الطاف بزرگ خداوند است و باید برای این لطف خدا همیشه سجده شکر بجا آورد.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران تأثیر گذاری در تبلیغ را بسیار حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: باید از شیوه های مختلف و ابزارهای روز کارآمد در حوزه تبلیغ برای تأثیرگذاری استفاده شود و مبلغ باید به گونه ای باشد که وقتی دیگران او را می بینند به یاد خدا بیفتند./950/202/ب3

ارسال نظرات