۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۳۰۱۱۱۵
معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران تشریح کرد؛

جایگاه محوری خادمان مسجد مقدس جمکران در امر ترغیب مردم به این مکان مقدس

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران در نشست مشترک با خادمان افتخاری حوزه فرهنگی به اهمیت جایگاه مسجد مقدس جمکران و همچنین نقش و رسالت خادمان فرهنگی در جذب مردم به این مکان مقدس اشاره کرد.
 مدير فرهنگي مسجد جمکران

به گزارش خبرگزاری رسا، نشست مشترک معاون فرهنگی و حدود دویست نفر از خادمان افتخاری این مکان مقدس که در بخش های فرهنگی مشغول به فعالیت هستند، برگزار شد.


حجت الاسلام ابراهیمی، معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران در این نشست ضمن اشاره به اهمیت حضور منظم خادمان به جایگاه و ضرورت اهتمام به تذکر لسانی و فریضه امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد.


وی در این نشست با تذکر به جایگاه قدسی مسجد جمکران و این که خدمتگزاری در این مسجد از موهبت‌های الهی است، خاطرنشان کرد: صدبار تکرار آیه «ایّاک نعبد و ایّاک نستعین» در نماز توصیه شده برای این مسجد، نشانه‌ای است برای این که این مسجد، پایگاهی برای عبودیت و بندگی خدا است.


معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با اشاره به توصیه حضرت ولیعصر (عج) که فرموده‌اند: «به مردم بگو که به این مکان رغبت کنند»، اظهار کرد: وجود عبارت مردم در این روایت، حاکی از آن است که تمامی مردم از جمله مسلمانان و غیرمسلمانان می‌توانند به بنیان‌های معرفتی خود در این مکان مقدس استحکام بخشند.


حجت الاسلام ابراهیمی اشاره کرد: بخشی از امر ایجاد رغبت در مردم، در حوزه خدمتگزاری به زائران حاصل می‌شود و خادمین این مسجد مقدس می‌توانند با اخلاق‌محوری، بستری را فراهم کنند که رغبت مردم به این مکان مقدس بیشتر شود.


وی تصریح کرد: از آنجا که مسجد مقدس جمکران، مکانی برای عبودیت و بندگی خداوند است، مسئولین و خادمین فرهنگی باید بکوشند تا زیرساخت‌های خدماتی و معرفتی لازم برای تسهیل عبادت در این مکان مقدس را فراهم کنند.


معاون فرهنگی مسجد جمکران با اشاره به این که حضور نزدیک به 22 میلیون زائر از قومیت‌ها و ملیت‌های مختلف در طول سال جزء ویژگی‌های منحصر به فرد این مسجد است، افزود: مسجد مقدس جمکران پایگاه بزرگی برای تشیع است و انقلاب اسلامی ایران فرصتی را ایجاد کرده تا معارف اسلام ناب در گستره بیشتری به گوش شیفتگان و مشتاقان در سراسر کشور و جهان برسد.


وی به خادمان فرهنگی توصیه کرد: خادمان فرهنگی مسجد مقدس جمکران اهتمام بیشتری به موضوعات حوزه مهدویت، موضوعات شایع در جامعه، احکام، تاریخچه مسجد داشته باشند و با شبهات مطرح در زمینه مهدویت آشنا شوند.


در این نشست مقرر شد که با همکاری معاونت فرهنگی و مرکز خادمان افتخاری مسجد مقدس جمکران، دوره‌هایی برای توانمندسازی خادمان فرهنگی برگزار شود.


در پایان این مراسم، از لباس ویژه خادمین افتخاری که پس از چندین ماه مطالعه و بررسی توسط کارشناسان و اساتید هنر اسلامی طراحی شده است، رونمایی شد./1323/د101/ف

 

منبع: روابط عمومی مسجد مقدس جمکران

ارسال نظرات